Jump to content
Lech Mirkiewicz

Hall's Springfield Bulldog

Recommended Posts

Model nabiera kolorków. Na razie to tylko jeden :) , jeszcze nie zdecydowałem czy będzie malowany czy oklejany. Muszę trochę odpocząć od tego projektu choć pracy jest jeszcze ogrom :)  należy to dobrze przemyśleć.

20210108_194731.jpg

20210108_194748.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie pękate modele to nie do końca moja bajka, ale musze przyznać, że w Twoim wykonaniu i w tym czerwonym ubarwieniu zwraca uwagę.

Jak zwykle piękna robota, gratuluję, z przyjemnością oglądam ten wątek, jak zresztą każdy Twój ?.

Jeśli mogę coś sugerować, to dodałbym jakieś białe elementy (pasy lub tym podobne). Bardzo lubię na modelach połączenie białego, czerwonego z jakimiś elementami czarnymi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję Marcinie za miłe słowa :)  Co do malowania to pewnie przeoczyłeś zdjęcia z pierwszego postu. Model ma być pomalowany właśnie tak. Oczywiście literki i cyferki będą oznaczać rok budowy i numer kolejny mojego modelu. Nie mam doświadczenia w malowaniu foli , z kolei precyzyjne oklejanie na tych krzywiznach nie będzie łatwe więc zostawiam ten wybór wykończenia modelu na później :)  Chwilę odpocznę i ruszę ponownie :) 

3-View-Hall-Bull-Dog-Color.jpg

Hall-Bulldog-Title.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazwa adekwatna do wygladu !    Krotki , masywny i z "tepym" pyskiem ?

W przeciwienstwie do Marcina , takie samoloty ( i z TEGO okresu ) to moje ulubione i dla mnie najpiekniejsze "rzeczy" w historii

lotnictwa !    Fajnie byloby zrobic kiedys "polatanie" w stylu GOLDEN AGE .

Robert ( Miss Los Angeles ) jest juz gotowy , ja za chwile bede ( Travel Air Mystery Ship - niestety tylko ARF )

ta.build.comp.KT-82.08-15-2013 005.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Lech Mirkiewicz napisał:

  Co do malowania to pewnie przeoczyłeś zdjęcia z pierwszego postu.

Rzeczywiście, biję się w piersi ;)

A nie myślałeś, by odwrócić ten schemat, zamiast czarnego biały, a białe paski czarne?

Mam wrażenie, że będzie lepiej widoczny w powietrzu, ale tak jak jest też fajnie :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Viper napisał:

A nie myślałeś, by odwrócić ten schemat, zamiast czarnego biały, a białe paski czarne?

 

Marcin , my jestesmy jednak w POLMAKIETACH ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to w połowie wierne malowanie ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik który ma napędzać ten model to OS 15 GT. Jest tylko problem z tłumikiem. Oryginalny niestety nie pasuje .Szukam jakiegoś odpowiedniego ale jakoś do tej pory nie znalazłem o rozstawie śrub mocujących 42 mm. Ostatecznie trzeba będzie dorobić samemu i tu jest problem bo nie mam pojęcia jakie powinien mieć parametry na przykład: objętość, średnica wydechu. Oryginalny tłumik ma jeszcze kryzę w środku. Ktoś ma jakiś pomysł ? ?

20210228_191950.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomysłu nie mam a mam ten sam problem ? z tym samym silnikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

dorobić przedłużkę  i zamontować oryginalny tłumik schowany pod maską ( można obrócić o kąt tak aby  pasował )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lechu, tłumik typu pits powinien się schować pod maskę ... ale wiem, że nie takiej rady oczekujesz.

 

Wykonałem w modelu RWD-21 taki śmieszny mały tłumik i kierowałem się dwoma zasadami:  objętość tłumika zgodna z oryginałem i suma  powierzchni wylotu spalin zgodna z oryginalną powierzchnią rury wylotowej. To działa choć nigdy nie porównywałem osiągów silnika na tłumiku oryginalnym i dorabianym.

 

ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

W dniu 9.01.2021 o 19:48, jarek996 napisał:

Nazwa adekwatna do wygladu !    Krotki , masywny i z "tepym" pyskiem ?

W przeciwienstwie do Marcina , takie samoloty ( i z TEGO okresu ) to moje ulubione i dla mnie najpiekniejsze "rzeczy" w historii

lotnictwa !    Fajnie byloby zrobic kiedys "polatanie" w stylu GOLDEN AGE .

Robert ( Miss Los Angeles ) jest juz gotowy , ja za chwile bede ( Travel Air Mystery Ship - niestety tylko ARF )

 

Dość ciekawy pomysł na piknik...

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.01.2021 o 19:18, Viper napisał:

No to w połowie wierne malowanie ;) 

 

Na tej zasadzie , to mozna Bf 110 zrobic z jednym silnikiem . Bedzie w POLOWIE prawidlowa ilosc silnikow ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest duża szansa że 15gt będzie miała takie samo przyłącze jak 90 na metanol. Wtedy tego typu adaptery mogą pomóc ale trzeba to sprawdzić. 

image.png.1b31aafd43cdbc0cc519d8ee3035c380.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, solainer napisał:

Jest duża szansa że 15gt będzie miała takie samo przyłącze jak 90 na metanol. Wtedy tego typu adaptery mogą pomóc ale trzeba to sprawdzić. 

image.png.1b31aafd43cdbc0cc519d8ee3035c380.png

Wyczytałem, że rozstaw śrub w os91fx to 43 mm ale jest to do ogarnięcia. Gdzie namierzyłeś to zdjęcie? Problem jest jeszcze taki, że oryginalny tłumik i tak się nie zmieści pod maską silnika pomimo jej średnicy 235mm. Silnik trzeba by ustawić cylindrem do góry i wtedy tłumik wystawałby u dołu maski silnika co jest akceptowalne ale za to fajka świecy wystawała by u góry maski co już nie jest tak akceptowalne ( jak na razie) ? W między czasie znalazłem inne rozwiązanie. Tłumik dedykowany do silnika helikoptera tej samej pojemności i myślę, że to będzie najlepsze rozwiązanie (na dziś) ale szukam dalej ?

853d88b7b074f8fd4de8580b59fbcdaf.image.747x550.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.02.2021 o 20:42, Lech Mirkiewicz napisał:

Silnik który ma napędzać ten model to OS 15 GT. Jest tylko problem z tłumikiem. Oryginalny niestety nie pasuje .Szukam jakiegoś odpowiedniego ale jakoś do tej pory nie znalazłem o rozstawie śrub mocujących 42 mm. Ostatecznie trzeba będzie dorobić samemu i tu jest problem bo nie mam pojęcia jakie powinien mieć parametry na przykład: objętość, średnica wydechu. Oryginalny tłumik ma jeszcze kryzę w środku. Ktoś ma jakiś pomysł ? ?

 

Odpowiedni tłumik na pewno wykona firma Nester, korzystałem z usług, polecam. Właściciel zna się na rzeczy, wie co robi i ma duże doświadczenie. Można go znaleźć w sieci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem w RC Japan. przeszukałem "cały świat" i tam nie tylko był na stanie ale i znacznie taniej niż u innych sprzedawców. W polskich sklepach nie ma nigdzie a nawet gdybym zamówił to czas oczekiwania do kilku miesięcy nawet. Firma Nester pewnie by wykonała taki tłumik ale w końcu zaufałem konstruktorom OSa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.