Jump to content
Depesz

Saito FG19 montaż odwrócony

Recommended Posts

Cześć.

Zastanawia mnie czy mogę zamontować Saito FG 19 cylindrem nr 1 do dołu. Tylko w ten sposób zmieści się pod maską nowego P47 z Hangar9. Czy montaż tego sinika "do góry nogami" może mieć wpływ na jego normalną pracę? W takim wypadku jedynie kruciec odprowadzający nadmiar oleju będzie skierowany do góry zamiast na dół.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak zapytam, po co go odwracać? Taki motor chyba idealnie wpisuje się w okrąg, więc co zmieni to, gdzie będzie który cylinder ?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się, ale góra, tam gdzie jest silnik to przecież okrąg. oryginalny silnik gwiazdowy był okrągły czy jajowaty, jak maska ?? Od dołu oryginalnie był wlot czy coś, nie wnikam, stąd kształt "jajka" i jeśli opuścisz silnik żeby się w " jakju" mieścił to oś śmigła nie będzie w odpowiednim miejscu. Po prostu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytałem o konkretną kwestie. Nie będę się wdawał w bezcelową dyskusje. Kup p47 z H9 Fg19 i spróbuj własnych sił. Ta przekora to chyba nasza cecha narodowa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrzac na zdjecie  bez oslony silnika widac nawet lepiej , ze silnik powinien byc zamontowany garem DO DOLU !   Widac wyraznie , ze os smigla jest w gornej czesci "jajka" , wiec u dolu pozostaje miejsce na cylinder .

 

   Mysle , ze z benzyna nie powinno byc problemow w pozycji odwroconej.

Mialem tak umieszczony ( dawno temu ) FG 14 i gasl podczas kazdego lotu . Pozniej go "postawilem" do normalnej pozycji i dalej gasl. Tyle , ze to byly znane objawy pierwszych serii produkcyjnych ( problemy z gaznikiem ITP ) . Ponoc juz od dobrych kilku lat wszelkie problemy zniknely i silniki chodza jak powinny ( w kazdej pozycji ) 

P-47-no-engine-cowling.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Widzę że się nie dogadamy, może źle tłumaczę... A już kolega strzelił focha jak panienka... A pytałem z ciekawości, nie przekory. Jeden gar by wystawał u góry, ale dwa lekko po bokach już nie, ciekawe...

No nic, znikam. Róbta co chceta ? Ja na siłę nie przekonuję do swoich racji.

PS. Po Tobie Jarku takich bzdetów bym się nie spodziewał... 

Cytat

Patrzac na zdjecie  bez oslony silnika widac nawet lepiej , ze silnik powinien byc zamontowany garem DO DOLU !   Widac wyraznie , ze os smigla jest w gornej czesci "jajka" , wiec u dolu pozostaje miejsce na cylinder

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli zachowasz zbliżony przepływ powietrza  możesz silnik zamontować w dowolny sposób . Ważne żeby żaden z cylindrów się nie przegrzewał . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, zalesvw napisał:

Ok. Widzę że się nie dogadamy, może źle tłumaczę... A już kolega strzelił focha jak panienka... A pytałem z ciekawości, nie przekory. Jeden gar by wystawał u góry, ale dwa lekko po bokach już nie, ciekawe...

No nic, znikam. Róbta co chceta ? Ja na siłę nie przekonuję do swoich racji.

PS. Po Tobie Jarku takich bzdetów bym się nie spodziewał... 

 

 

Sam bym sie po sobie nie spodziewal , ale to dlatego  ze dopiero teraz dojrzalem , ze chodzi o silnik GWIAZDOWY ?  

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.02.2020 o 08:00, Depesz napisał:

Cześć.

Zastanawia mnie czy mogę zamontować Saito FG 19 cylindrem nr 1 do dołu. Tylko w ten sposób zmieści się pod maską nowego P47 z Hangar9. Czy montaż tego sinika "do góry nogami" może mieć wpływ na jego normalną pracę? 

 

Przemku, śledzę zagraniczne fora na temat benzynowych gwiazdowych Saito i czytałem jak parę osób docierało te silniki obracając je poszczególnymi cylindrami do dołu i nie było żadnych problemów. Ktoś nawet pytał przedstawiciela Saito czy można upside down i odpowiedź była że nie ma przeciwwskazań.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, darod07 napisał:

 

Przemku, śledzę zagraniczne fora na temat benzynowych gwiazdowych Saito i czytałem jak parę osób docierało te silniki obracając je poszczególnymi cylindrami do dołu i nie było żadnych problemów. Ktoś nawet pytał przedstawiciela Saito czy można upside down i odpowiedź była że nie ma przeciwwskazań.

 

O, i to jest rzeczowa odpowiedź, a nie jakieś durne przytyki personalne. Dzięki.

Pozostaje jeszcze kwestia czy ten silniczek da radę z tym modelem. Największe zalecane śmigło to 15x6.

Dziś dostałem system oświetlenia Unilight dedykowany do tego modelu. Zastanawiam się, jak umiejscowić światło lądowania (jeden reflektor) i beacon. Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęcia, na którym widać umiejscowienie tych świateł. W jednym przypadku widziałem reflektor na spodzie skrzydła zamontowany płasko, teoretycznie świecące pionowo w dół. Unilight sugeruje, że światło lądowania powinno znaleźć się na goleni lewej.

P47_Lights.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Depesz napisał:

 

Pozostaje jeszcze kwestia czy ten silniczek da radę z tym modelem. Największe zalecane śmigło to 15x6.

 

 

Powinien dać radę. Na YT jest film z corsairem od hangar9 z tym silnikiem.  Skoro tamten lata to Twój też powinien. Obydwa modele mają podobne parametry.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Depesz napisał:

W jednym przypadku widziałem reflektor na spodzie skrzydła zamontowany płasko, teoretycznie świecące pionowo w dół.

Taki reflektor jest ruchomy i otwiera się do lądowania , tak jest np na naszej " Iskrze" .

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Depesz napisał:

 

Pozostaje jeszcze kwestia czy ten silniczek da radę z tym modelem. Największe zalecane śmigło to 15x6.

 

 

Powinien dać radę. Na YT jest film z corsairem od hangar9 z tym silnikiem.  Skoro tamten lata to Twój też powinien. Obydwa modele mają podobne parametry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć. Jednak decyzja zapadła. Saito trafiło do AT-6. Do P47 trafi DLE20RA ze śmigłem 16x8. Wilk syty i owca cała.

IMG_5292.jpeg

IMG_5291.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym jednak zostawił saito w P47, tym bardziej że widzę silniczek z kolektorem typu ring. Dźwięk takiego zestawu to w przenośni (odniosę się do wspomnianego przez Ciebie wilka i owcy) wycie wilka przy pełni księżyca, DLE to owca becząca na łące...😉

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.