Jump to content
Bartkosz

ALBATROS F3K DLG

Recommended Posts

Witam 
Prezentuję najnowszy model F3K produkcji CarbonBird

 

Skrzydło Albatrosa o powierzchni 20,2 dm2 i wzniosie 5,5° zostało zaprojektowane w oparciu o założenia profilu Synergy II z niewielkimi optymalizacjami. 

Kadłub charakteryzuje się niskimi oporami i wysoką sztywnością. W standardzie mieści 4 serwa ułożone w osi kadłuba, 7-8g odbiornik, baterię ok. 14g oraz balast. Optymalizacja rozkładu masy w kadłubie względem osi obrotów powoduje wyjątkową zwrotność modelu.  

Masa szybowca do lotu (wersje prototypowe) mieszczą się w zakresie: 225-260g.

 

m.thumb.jpg.48c7883a3f9ebb5a17fde9e517eebdac.jpg

 

Albatros to wyczynowy szybowiec DLG wykonany z najnowocześniejszych materiałów. Jego charakterystyka i wytrzymałość sprawia, że jest wyjątkowo łatwy w pilotażu, ale również umożliwia wysokie, silne rzuty, nawet w wymagających warunkach. 

Naszym celem było zaprojektowanie szybowca DLG, który:

·       mimo wyśrubowanych właściwości aerodynamicznych nie będzie nadmiernie obciążał pilota podczas lotu (i umożliwi lepsze skupienie na taktyce przelotu oraz adaptacji do aktualnych warunków pogodowych)

·        będzie wyznaczał nowy standard w obszarze optymalizacji stateczności dla szybowców DLG, tak aby prawidłowo ustawiony model wspierał pilota nie tylko lekko prowadząc się w krążeniach lub przy lądowaniu ale również wspomagając wybór noszeń

·       w obszarze osiągów tylko w niewielkiej części poświęca penetrację powietrza na korzyść maksymalnego wykorzystania nawet delikatnych noszeń

·       jest solidny i niezawodny na lotnisku, prosty w złożeniu i umożliwia szybką zmianę ustawień na ziemi 

 

CarbonBird 

DSC_8437.thumb.JPG.f19df09c649df383f7620f4355d21835.JPG

DSC_8446.thumb.JPG.98d99bc1527cc029fa114af74e15afe3.JPG

DSC_8461.thumb.JPG.6b7b9c6de7dade714da7ab7e71fc56f7.JPG

DSC_8462.thumb.JPG.2f8a5f1533ce8a9008e5c6530ee7732f.JPG

DSC_8483.thumb.JPG.8e6531a9e0190e2502462dfd27355ac8.JPG

DSC_8015.thumb.JPG.28e27fb6526e340edfd65fcfed6296e2.JPG

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bartek bardzo fajnie to wyszło :)

 

Z tego co widzę chyba zrobiłeś skrzydło i stateczniki w formach? Pochwal się jak zrobiłeś natarcie i spływ w skrzydłach jeśli to nie tajemnica. W mojej metodzie doszło dużo wytrzymałości ale też bardzo dużo ciężaru ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki :) 

Tak wszystkie elementy powstają w formach. Natarcie i spływ to nic wielkiego, w przypadku mojego skrzydła dałem pasek rowingu IMS 65 + mikrobalon. Pierwsze skrzydło wyszło 98g a potencjał jest na 90/95g (skrzydło z CW30). Dużo daje płetwa lotki w formie. Czarek namówił mnie na to i bardzo mu za to dziękuję.  

 

DSC_8370.thumb.JPG.d9faca42c5eea7a41c9b1aa55d0d2d7f.JPG

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waga super, jakość tez wygląda bardzo fajnie. Jeżeli to nie tajemnica to w razie wykonywania skrzydeł pokaż jak wygląda cały proces, które newralgiczne miejsca wzmacniasz, jaki robisz rdzeń i podziel się jak robisz ten mikrobalon. Wiem że jest mało czasu podczas wykonywania ale pewnie wielu z nas będzie ciekawych :) szczególnie ja bo mi skrzydła wyszły jak cegła, zarówno wytrzymałościowo jak i wagowo :( podejrzewam właśnie ciężki rdzeń i za dużo mikrobalonu.

Napisz jak się lata w porównaniu do poprzednich modeli!

Jak rozwiązałeś napęd lotek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procesu laminowania raczej nie pokażę ? zawsze mogę coś podpowiedzieć: 
- Rdzenie to Cascell 24 i 30, skrzydło to waga 25-32g (na sucho) 

- Mikrobalon nigdy nie sprawiał mi problemów, staram się robić jak najgęstszy. 
- Lotki działają na "Lkach" wklejonych w lotkę które wchodzą do kadłuba. 


- Póki co mamy fatalne warunki pogodowe więc raz tylko latałem, model rzuca się wysoko i przebija się przez wiatr więc dwa główne cele są zrealizowane. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyciągasz kadłub z formy bez gwintów mocowania skrzydła. Jak potem robisz, że śruby trafiają gdzie trzeba?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Czaro napisał:

Wyciągasz kadłub z formy bez gwintów mocowania skrzydła. Jak potem robisz, że śruby trafiają gdzie trzeba?

 

Stosuję nakrętki metalowe które są włożone w małą prostokątną płytkę z sklejki. Nakrętka jest minimalnie wyższa od płytki więc wchodzi w stożek. Taki sam stożek tylko że wklęsły jest w skrzydle więc skrzydło automatycznie się samo pozycjonuje w kadłubie.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.02.2020 o 21:10, Bartkosz napisał:

Stosuję nakrętki metalowe które są włożone w małą prostokątną płytkę z sklejki. Nakrętka jest minimalnie wyższa od płytki więc wchodzi w stożek. Taki sam stożek tylko że wklęsły jest w skrzydle więc skrzydło automatycznie się samo pozycjonuje w kadłubie.  

 

Zmyliło mnie poniższe zdjęcie - nie widać na nim otworów w kadłubie. Czyli gwinty są wklejone, ale musisz się jeszcze do nich dowiercić? A jeśli w trakcie laminowania się przesunie?

 

W dniu 12.02.2020 o 00:43, Bartkosz napisał:

DSC_8015.thumb.JPG.28e27fb6526e340edfd65fcfed6296e2.JPG

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czarku, jeśli balon dobrze dociśnie to centruje od razu nakrętkę w stożku póki co wszystkie próby wyszły więc działa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzymam kciuki, żeby za każdym razem działało :)

 

Przy demontażu skrzydła, popychacze lotek zostają w kadłubie? Jak duży jest otwór na spodzie kadłuba, żeby móc rozpiąć snapy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Czaro napisał:

Trzymam kciuki, żeby za każdym razem działało :)

 

Przy demontażu skrzydła, popychacze lotek zostają w kadłubie? Jak duży jest otwór na spodzie kadłuba, żeby móc rozpiąć snapy?


Dzięki 

Ja idę trochę inną ścieżką niż inni i stosuję dużo prostsze snapy. Są łatwe i szybkie w demontażu przy serwie jak i Lkach. Oczywiście do tego snapa mam wklejony pręt węglowy. 
Latam już tak od ponad roku w różnych modelach i nie zauważyłem problemów. 

Demontaż skrzydła wygląda następująco:

- Wypinam bolec mocujący w orczyku 
- Wykręcam śruby z skrzydła 
- Przesuwam skrzydło w kierunku ogona żeby wyciągnąć popychacze

W moim modelu można stosować snapy kulowe i inne techniki.
Sądzę że zrobienie otworów od dołu kadłuba nie będzie żadnym problemem. 

DSC_8500.thumb.JPG.2ffca9dbbc5ac137aeb8d5bf17382603.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powstały nowe kadłuby w 3 wariantach 
- Light 30g 
- Standard 35g 
- Strong 40g 

Nosek 4-5g 

 

DSC_8605.thumb.JPG.408b8789c3d2f8cda97c0a954fdce891.JPGDSC_8588.thumb.JPG.ed56a396230c1e72488a947d42701103.JPGDSC_8606.thumb.JPG.922576eb5c4f980eead60e54ce812334.JPG

DSC_8612.thumb.JPG.384f8acd83ca3b93b4f54c08f84536bf.JPG

DSC_8607.thumb.JPG.2c878a56f06fd20e291215df363bb9e8.JPG

DSC_8614.thumb.JPG.345cbf605fe158d65822a04e6de1e6b6.JPG

DSC_8615.thumb.JPG.17980280666d6726574da7a4c224f9e7.JPG

DSC_8613.JPG

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, krzysiek w napisał:

Model wygląda super! Czy planujesz produkcję masową i od kiedy można model zamawiać ?

 

Tak oczywiście! Model można już zamawiać, na PRIV jestem wstanie dać bardzo dobrą ofertę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By songbird
      Oddam pusty model DLG Comet (wersja węglowa) + balast za symboliczne 10zł, pod warunkiem uczestnictwa w zawodach F3K w 2020 roku w Tuszowie Narodowym (09-10.05.2020) lub Sanoku (04-05.07.2020).


      Realizację widzę następująco: nabywca płaci 110zł za model (kaucja), ja zwracam 100zł w momencie gdy nowy nabywca zdobyje przynajmniej 1 pkt  na jednych wymienionych powyżej zawodach.
       
      Model jest po-zawodniczy (F3K), wielokrotnie klejony (kadłub x3, skrzydło 3x łatki), mimo tego lata bardzo dobrze i bez problemu się wyważa. Na jednym z obrazów widać log lotu w całkowitej ciszy. Moje klejenie to 1 łatka na natarciu skrzydła.

      Słabszą stroną modelu jest mało sztywne skrzydło, nie daje już możliwości bardzo wysokich rzutów, ale dla osoby zaczynającej przygodę z DLG w sam raz.


       
      Zapraszam do kontaktu na PW




      Stan modelu:

    • By Bartkosz
      Przedstawiam prototyp modelu zboczowego o rozpiętości 2 metrów.
      Szybowiec posiada autorskie skrzydła i stateczniki. Kadłub to sprawdzona konstrukcja z modelu Mefisto od Blejzyka.

      Prototyp lata bardzo obiecująco dobrze zakręca i utrzymuje prędkość w szybkich przelotach.
      Testowy model posiada lotki i stateczniki w klasycznym usterzeniu.

      Dane modelu:
      -   rozpiętość 2000mm
      -   długość 937mm
      -   cięciwa skrzydła 200mm 
      -   waga 650g 
      -   profil skrzydła HN1033a 
       
      FlederMaus będzie produkowany w dwóch wariantach:

      MC-1
      - Lotki
      - Usterzenie klasyczne bez ruchomego steru kierunku

      MC-2
      - Lotki
      - Klapy
      - Usterzenie typu V (Rudlickiego) 






       

       

       

       

       
       


       
    • By Łukasz99
      Hej!
      Zapraszam wszystkich rzucających jak i zainteresowanych na IV edycję Ogólnopolskich Zawodów F3K zaliczanych do Pucharu Polski 2019!
      Termin: 7-8 września br.
       
       
      Więcej informacji w Biuletynie - Link
       

       
      Do zobaczenia w Sanoku!
       
       
    • By Bartkosz
      Witam
      Przedstawiam model  DLG EASY w wersji EKO mojego autorstwa.
      Szybowce F3K buduję od dwóch lat i z każdą kolejną sztuką wprowadzane są ulepszenia. 
       
       - Skrzydło bazuje na profilu ZoneV2 i składa się z 3 trapezów. 
       - Rdzeń statecznika poziomego również wycinany z styroduru i posiada profil HT22 
       - Statecznik pionowy buduję z Herexu 2mm i ręcznie profiluję. Waży niewiele więcej a gwarantuje dużo większą wytrzymałość. 
       - Kadłub powstaje w dosyć leciwej już formie z ręcznie wykonanego kopyta. Rurki zwijam na wędkowym kopycie mieszając kilka typów tkanin. 
       
      Rozpiętość 1500
      Długość 1080 
      Waga gotowego modelu do lotu 240-250g 
       
      Poniżej przedstawiam poszczególne etapy budowy skrzydła i mały opis:
       
      Szykowanie rdzeni z styroduru. Rdzenie zamawiam według mnie u najlepszego w kraju wycinacza termoploterem - Hornet20, wykonał już dla mnie setki takich lub podobnych elementów.
       

        Mylary jest to folia która wykonuje całą robotę podczas wyssania powietrza przez pompę próżniową z worka i dobór jej grubości jest kluczowy. 
      Ja do DLG stosuję 0.25 . Należy ją dobrać w stosunku większa gramatura tkanin - grubszy
      mylar, należy również pamiętać że grubsza gramatura foli ciężko radzi sobie przy 
      zaokrąglonej końcówce. 
          Formatki tkanin Podstawą wersji EKO  jest tkanina szklana 48g/m^2, następnie keson 
      z tkaniny węglowej jednokierunkowej 80g/m^2 i miejscowe wzmocnienia z tkaniny węglowej TeXtreme 80g/m^2 
            Woskowanie i malowanie Proces ten zaczynamy długim i bardzo pracochłonnym woskowaniem, następnie naklejam szablon wzoru. Szablony są wycinane ploterem na foli szablonowej.       Laminowanie  Laminowanie zaczynamy od położenia tkaniny szklanej póżniej nanosimy keson, wzmocnienia i zawias z tkaniny kevlarowej. Po przesączeniu wszystko odsączamy, przekładamy rdzeń dwoma mylarami. 
       

       
      Worek próżniowy 
      Rdzenie przekładam ręcznikiem papierowym i zamykam wszystko w worku. 
      Po 12 godzinach włączam matę grzewczą.
          Szlifowanie       Po długotrwałym wykończeniu i wyposażeniu szybowca w serwomechanizmy model prezentuje się następująco                Model EASY obecnie posiada 3 wersje które różnią się jedynie skrzydłem:    - EKO - ekonomiczna (115-120g) - CARBON - węglowe skrzydło o wadze (100-105g) - CARBON COMPACT - węglowe dzielone skrzydło (105-110g)    
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.