Jump to content
Kamilos

Nowe przepisy w 2020 - co z tym zrobimy?

Recommended Posts

16 godzin temu, czarobest napisał:

kurs i egzamin jest prowadzony według mnie w takim sposób że trzeba zapoznać się z instrukcją producenta, danymi producenta itp. A w samej tabeli którą wrzuciłeś w A2 i A3 jest napisane "Znajomość instukcji obsługi drona" (pisownia oryginalna ;)) i takie rzeczy są dla mnie nieścisłe bo nie ma instrukcji ani danych technicznych do modeli które sami tworzymy.

 

Bo to wszystko jest już pisane tak, żeby od 2023 nie trzeba było poprawiać i zmieniać. Od 2023 już nie będzie modelarzy i tworzonych przez nich modeli. Będą tylko fabryczne drony z certyfikatami, oznaczeniami i instrukcją.

Zamiast więc narzekać cieszcie się, że jeszcze 2 lata możecie polatać budowanymi własnoręcznie modelami ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba będzie zejść do podziemia albo zbudować naprawdę dużą halę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.01.2021 o 12:39, dariuszj napisał:

 

Bo to wszystko jest już pisane tak, żeby od 2023 nie trzeba było poprawiać i zmieniać. Od 2023 już nie będzie modelarzy i tworzonych przez nich modeli. Będą tylko fabryczne drony z certyfikatami, oznaczeniami i instrukcją.

Zamiast więc narzekać cieszcie się, że jeszcze 2 lata możecie polatać budowanymi własnoręcznie modelami ;)

Oczywistym jest że wszyscy będą latać czym chcą i nic tego nie zmieni, nawet pierdy prezesa. Im bardziej Polacy będą dociskani, tym wcześniej będzie zmiana pawiana. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Artur Lis napisał:

Sposób na ominięcie wszystkich przepisów prosty .  

Latać na hali ,  depronem  ? 

 Powielam, to co sam napisałem na str.14

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.01.2021 o 12:47, robertus napisał:

Trzeba będzie zejść do podziemia albo zbudować naprawdę dużą halę.

Oczami wyobraźni widzę prohibicję jak w USA w latach 30 ubiegłego wieku, a potem w końcu lobbyści przestaną opłacać ... (chyba nie muszę kogo), jak stwierdzą że na tym kasy nie ma, bo modelarzom koło tyłka będzie latać kupowanie fantomów i innego gówna.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, mario70 napisał:

Ja tam ULC'u bym się nie czepiał - i tak komunikowali się z modelarzami (z tego i innego forum) całkiem sensownie.

 

Dla mnie bardziej zawalił w tym wszystkim AP. Bo to jest (a przynajmniej powinna być) organizacja dbająca o modelarzy. I to nie tylko tych zrzeszonych w regionalnych Aeroklubach i płacących składki, ale także tych latających amatorsko.

Gdyby pilnowali interesu modelarzy to na pewno te kwestie wyglądałyby inaczej.

 

AP od lat to tak naprawdę przechowalnia różnych ludzików, by mieli co robić. Ich działania nie tylko w sferze modelarstwa są w zasadzie prawie nie zauważalne. 

Gdyby nie licencje , które sprzedają (kiedyś trzeba było je zdobyć na zawodach) nie byliby do niczego potrzebni.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, d9Jacek napisał:

i umią??.....to jak miasto w Polsce na dwie litery czyli 

Tia, zwierzę domowe na dwie litery to Qń, latający koń to Qńkord, a koń w PKP to Qńduktor... ;) :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, dariuszj napisał:

Bo to wszystko jest już pisane tak, żeby od 2023 nie trzeba było poprawiać i zmieniać. Od 2023 już nie będzie modelarzy i tworzonych przez nich modeli. Będą tylko fabryczne drony z certyfikatami, oznaczeniami i instrukcją.

Zamiast więc narzekać cieszcie się, że jeszcze 2 lata możecie polatać budowanymi własnoręcznie modelami ;)

Ej no, ja prawie dopiero zaczynam i chciałbym coraz więcej :). Choć raczej aż tak źle nie będzie, a jeśli tak, no cóż będę latać dalej tylko z większym stresem chowając się na odludziach ?.
Mam jednak nadzieję, że to wszystko się rozjaśni i będzie miejsce dla wszystkich czy to kupnych "dronów" czy czegokolwiek innego.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.01.2021 o 12:58, czarobest napisał:

Ej no, ja prawie dopiero zaczynam i chciałbym coraz więcej :). Choć raczej aż tak źle nie będzie, a jeśli tak, no cóż będę latać dalej tylko z większym stresem chowając się na odludziach ?.
Mam jednak nadzieję, że to wszystko się rozjaśni i będzie miejsce dla wszystkich czy to kupnych "dronów" czy czegokolwiek innego.


 

Myślę, że do tego lobby (co jeden z kolegów tu napisał) zmierza, aby kolejną kasę zarabiać,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozmawiałem z osobą która zakładała stowarzyszenie modelarskie i nie jest z tym tak różowo w naszym pięknym kraju i jego przepisami.

 

W sumie to chciałem zapytać, czy aplikacja droneradar i checkiny są lub będą jakoś skorelowane z kontem w ULCu?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten egzamin (A1/A3) to jakieś jaja. Przy czwartym pytaniu test się nie odświeżał a czas leciał. Odświeżył się przy 13, później 17 i co chwila to samo. W sumie udało mi się zaznaczyć odpowiedzi przy 24 pytaniach z 40 (a i tak nie wiem czy prawidłowo) i co? Egzamin zdany! Czy ktoś go w ogóle oblał?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na końcu Ci napisze czy zdałeś. Jak nie zdałeś to możesz powtarzać do oporu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, robertus napisał:

Rozmawiałem z osobą która zakładała stowarzyszenie modelarskie i nie jest z tym tak różowo w naszym pięknym kraju i jego przepisami.

 

Co masz na myśli? Już prościej nie można - składasz wniosek do urzędu gminy / miasta, podajesz dane przedstawiciela stowarzyszenia, potem jeszcze wniosek o REGON i wszytko. Dotyczy stowarzyszenia zwykłego, które nie może zarabiać. Tylko składki członków.

 

obraz.thumb.png.6ad34746b2fc0b046d9041bdd5f70b68.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Jacek Walenciak napisał:

Reklama z katalogu Lindingera sprzed ok. 6 lat. Jakże wciąż20210102_142219.thumb.jpg.381092a0ff27c68ea0678d0dd86b28dd.jpg aktualna.

Bo ok 6 lat temu zaczelo sie to wszystko.  Był czas na konsultacje.  Były nawet petycje do EASA. I co? Ci co narzekają pisali petycje? Czy siedzieli i czekali aż INNI sie tym zajmą?  Ja petycje do EASA podpisalem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, robertus napisał:

Na końcu Ci napisze czy zdałeś. Jak nie zdałeś to możesz powtarzać do oporu.

Powtórzę. Przecież napisałem że zdałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

14 minut temu, mario70 napisał:

 

Co masz na myśli? Już prościej nie można - składasz wniosek do urzędu gminy / miasta, podajesz dane przedstawiciela stowarzyszenia, potem jeszcze wniosek o REGON i wszytko. Dotyczy stowarzyszenia zwykłego, które nie może zarabiać. Tylko składki członków.

 

obraz.thumb.png.6ad34746b2fc0b046d9041bdd5f70b68.png

Dodaj do tego NIP, Regon, konto w banku, wybranie zarządu, skarbnika.

Mam na myśli, że miał ze wszystkim pod górkę. I z urzędami i członkami. Nie chcę opisywać szczegółów, bo już nie pamiętam i nie chciałbym coś przekręcić lub wprowadzić w błąd.

Jeśli ktoś ma stowarzyszenie modelarskie to chętnie bym się z innego źródła, bo może kolega miał jakiegoś pecha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Egzamin dla kategorii otwartej A1,A3 jest banalnie prosty dla modelarzy...odpowiedzialnych.

Nie ma co stawiać "społecznego oporu". Wystarczy poświęcić trochę czasu na przyswojenie wiedzy, zarejestrować się  w ULC jako operator, zaliczyć szkolenie i zdać egzamin z 40 pytań.

Od dzisiaj jestem oficjalnie PILOTEM ?

 

Ale trochę martwi mnie fakt małego bałaganu i niespójności w przekazywanych przez ULC informacjach.

Zarówno w materiałach ULC na YouTube, materiałach szkoleniowych i w pytaniach/odpowiedziach na egzaminie:

- są błędy interpunkcyjne, zjedzone literki w wyrazach a nawet błędy ortograficzne! ?

-  na prezentacji na YouTUbe podają minimalny wiek pilota 14 lata a na szkoleniu że 16 lat ?

 - raz podają, że tryb niskiej prędkości (max. 5m/s) a na szkoleniu, że (max. 3m/s)

- na szkoleniu piszą, że DRA-P – strefy zakazane, w których operacje przy użyciu dronów nie mogą być wykonywane (z wyłączeniem lotów na potrzeby zarządzającego strefą); a innym razem w wytycznych Prezesa ULC z dnia 30 grudnia 2020r., że loty w tej strefie za zgodą zarządzającego daną strefą i na warunkach określonych dla danej strefy

 

Na szkoleniu piszą, że:

•    jeżeli masz drona o masie do 2 kg, musisz przejść i zaliczyć niniejszy kurs oraz zdać dodatkowy egzamin dla podkategorii A2 (o kategorii A2 dowiesz się w dalszej części kursu). Musisz też utrzymać drona w odległości 50 metrów w poziomie od osób.

A przecież wg tabel ULC, A2, C2 dla lotów w odległościach 50m w poziomie od osób dotyczy modeli o masie powyżej 250g a poniżej 4 kg  - czyli do 4 kg a nie do 2 kg. 

 

A najbardziej "rozłożył" mnie tekst ze szkolenia, cyt.:"•    kontakt z kręcącym się śmigłem boli… serio… nie musisz sprawdzać…" ?

Powodzenia na egzaminie!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do stowarzyszenia. Czytając wcześniejsze dokumentu UE i ULC - jasnym było, że będzie potrzebne nam modelarzom stowarzyszeni lub aeroklub. W ubiegłym roku (po wyrzuceniu Aeroklubu z lotniska w Zegrzu Pomorskim), grupa modelarzy z Koszalina zdecydowała o założeniu stowarzyszenia zwykłego. Cała procedura trwała kilka dni. Poszło bez żadnego problemu (rejestracja w UM, REGON, NIP). Mamy nazwę (Stowarzyszenie Modelarzy AVIATOR) i podstawowe dokumenty rejestrowe - wszystko bez jakichkolwiek kosztów (nawet ostatnio uruchomiliśmy konto bankowe za free). Procedura jest naprawdę bardzo prosta. Jeżeli ktoś z kolegów będzie potrzebował pomocy - służę takową. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.