Jump to content
Kamilos

Nowe przepisy w 2020 - co z tym zrobimy?

Recommended Posts

Ze zdjęć wygląda jakby ktoś latał nad stadionem w Chorzowie, gdzie faktycznie jest strefa i np DJI tam nie wystartuje bez odpowiedniego pozwolenia. Więc albo ktoś kręcił i przyjechali sprawdzić zgłoszenie albo zrobili pokazówkę w parku. Zresztą w tekście jest napisane, że nie stwierdzono nieprawidłowości...

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.swiatdronow.pl/projekt-ustawy-o-zmianie-ustawy-prawo-lotnicze-26-08-2021?fbclid=IwAR3OKw4-AJvGvWbXp-VJf-BsJD1Rfwda4HzoOFUJfeaV7J40gv3elIvWwzM

Nowinka :(

Jednym z widocznych elementów jest oczywiście szukanie kasy i łojenie. Czy ktoś kto ogarnia ten temat wie, na ile to uderzy w nas bo oczywiście cały czas przepisy są dronowe a nie modelarskie.

  • Upvote 1
  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No cóż człowiek na starość zamiast cieszyć się pasją modelarstwa, lataniem, konstruowaniem etc. utonie w gąszczu przepisów ustaw restrykcji kar itp...
Trzeba mieć tęgi łeb aby zrozumieć co autor miał na myśli, jedno jest pewne, jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi, ;) 
Towarzystwa ubezpieczeniowe zapewne już zacierają ręce aby podnieść stawkę opłaty bądź co bądź obowiązkowej.
Entuzjastów wprowadzenia tego chłamu nie brakuje, cóż ...  nic tylko założyć zieloną kamizelkę i wybrać się na loty w szczere pole. 


 

  • Upvote 3
  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak będziesz miał zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych to też nie polatasz.

6. Pilot bezzałogowego statku powietrznego, na którym spoczywa obowiązek powstrzymania się od prowadzenia wszelkiego rodzaju pojazdów mechanicznych lub od prowadzenia wszelkiego rodzaju pojazdów w ruchu powietrznym albo co do którego prawomocnie orzeczono zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych, jest obowiązany do zwrotu dokumentu, o którym mowa w ust. 1, do Prezesa Urzędu w celu dokonania wpisu o zawieszeniu, jeżeli dokument ten nie został w inny sposób zabezpieczony przez właściwe organy

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ogóle wygląda to bardziej restrykcyjnie niż dla kierowców samochodów:

 

przykładowo wlecisz w obszar parku krajobrazowego itp. po którym jak często widziałem np. szaleją ludzie na quadach, czy motorach krosowych a ty chciałbyś bezszelestnie polatać szybowcem i możesz zostać zestrzelony 🙂

 

Art. 126a. 1. Bezzałogowy statek powietrzny, w tym model latający, może zostać zniszczony, unieruchomiony albo nad jego lotem może zostać przejęta kontrola, w przypadku gdy:

b) stwarza zagrożenie dla chronionych obiektów, urządzeń lub obszarów,

 

 

A kary finansowe poza ew. wsadzeniem do paki są dodtkliwe, od 300 do 15.000pln a za brak OC dla modeli powyżej 249g to jedyne 2.000pln

 

Będziemy latać w "klatkach powietrznych" o ustalonej porze, zarejestrowani, zgłoszeni, płacąc za to i będziemy lapani za wylecenie analogicznie jak z policją łapiącą za przekroczenie prędkości za miastem na drodze pod górę gdzie musisz przyśpieszyć.

Rzeczywiście relaks, że hej.

 

Zobaczymy jak to sie przełoży na loty w stowarzyszeniach modelarskich. Ciągle mam nadzieję, że w ramach stowarzyszeń będzie znośniej.

 

 

 

 

 

 

 

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, kulfon250 napisał:

Czy ktoś kto ogarnia ten temat wie, na ile to uderzy w nas bo oczywiście cały czas przepisy są dronowe a nie modelarskie.

 

To są przepisy, które obejmują modele.

Na razie wypatrzyłem zmianę, że proponowana opłata za pozwolenie dla stowarzyszeń modelarskich 50zł.

 

 

42 minuty temu, sbogdan1 napisał:

Towarzystwa ubezpieczeniowe zapewne już zacierają ręce aby podnieść stawkę opłaty bądź co bądź obowiązkowej.

 

Obowiązkowe OC już obowiązywało kilka lat i co? Działo się coś strasznego?

 

  • Upvote 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że te przepisy są trochę 😅 skomplikowane jak na modele, w szczególności te lżejsze piankowe. Drzewiej to miałem jakiś zeszyt z zapiskami o prawie lotniczym. I szło to jakoś spamiętać. Ale może to o to loto, że im mniejszy pojazd to trzeba trudniejsze przepisy i wtedy pojazd urośnie? Trzeba się będzie udać w stan spoczynku albo może tylko tymi do 249 gram latać, to może spamiętam co nie wolno.

2 godziny temu, samolocik napisał:

...przykładowo wlecisz w obszar parku krajobrazowego itp. po którym jak często widziałem np. szaleją ludzie na quadach, czy motorach krosowych a ty chciałbyś bezszelestnie polatać szybowcem i możesz zostać zestrzelony 🙂 ...

To pewnie parki narodowe ma Kolega na myśli, tam też na kładach itp nie wolno. Co nie zmienia faktu, że szybowiec nic by złego nad takim parkiem nie uczynił bo sobie lata cicho i bezszelestnie. Zwierząt by raczej nie wystraszył, bardziej drący się turyści je straszą np 🙂. Np. jakaś ograniczona ( aby tłoku nie zrobić ) na dany dzień liczba biletów dla modelarza i jego szybowca byłaby czymś fajnym. Zapłacił by nie jeden jakąś tam wielokrotność ceny biletu za możliwość legalnego polatania sobie w ładnych miejscach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Czaro napisał:

 

To są przepisy, które obejmują modele.

Na razie wypatrzyłem zmianę, że proponowana opłata za pozwolenie dla stowarzyszeń modelarskich 50zł.

 

Wiem, że one obejmują modele, choć widać, że ktoś kto je "tworzył" ma takie pojęcie o modelach jak redaktorzy z TV o lotnictwie, nie zapomnę jednego specjalisty, który nie rozróżniał śmigłowca od szybowca :) ale w TV miał podpis specjalista od lotnictwa, podobni teraz sa chyba w ULC :)

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie instytucjom chodzi o to, żeby wszystko mieć pod ścisłą kontrolą. A żeby to zrobić i się nie narobić trzeba zniechęcic maksymalną liczbę użytkowników poprzez przepisy, opłaty i kary.

A i tak jak spełnimy wszystkie warunki to złapią nas za złe parkowanie 🙂

Damy radę!

 

PS. Instrukcji obsługi nadajnika ze sobą nie noszę na lotnisko a biblię z przepisami dot. latania będzie trzeba.

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Piankowym esiakiem można spokojnie polatać na łące za stodołą czy też trzeba się liczyć z konsekwencjami?

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba żartujesz. Przecież to jest myśliwiec i on będzie podlegał nie tylko pod ustawy lotnicze, geodezyjne ale jeszcze o broni i amunicji i coś tam jeszcze na pewno. Szalony - chcesz latać taką niebezpieczną bronią za stodołą 🤣. Co za nieodpowiedzialni szaleńcy.

Nawet jak ciągnikiem pojadę to mam baczną uwagę na ekosystemy, żaby, chrząszcze, żeby glizdy jakiejś nie przejechać a Ten myśliwcem za stodołą.

  • Upvote 1
  • Haha 2
  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaprawdę powiadam Ci, że i tak źle czynisz jadąc ciągnikiem po gruncie rodzinnym nie będąc jego właścicielem:  🙂

 

https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-wykroczen-16788218/roz-19

 

§  1. 
Kto na nienależącym do niego gruncie leśnym lub rolnym niszczy zasiewy, sadzonki lub trawę,

podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany.

§  2. 
Jeżeli czyn godzi w mienie osoby najbliższej, ściganie następuje na żądanie pokrzywdzonego.
§  3. 
W razie popełnienia wykroczenia można orzec nawiązkę do wysokości 500 złotych.
  • Haha 2
  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A będąc właścicielem mam jakieś większe prawa? Też nie bardzo? 😆 Glizdy najważniejsze forewer. Przepraszam piii brzydkie słowa niezgodne z reg.

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, samolocik napisał:

Kto na nienależącym do niego gruncie leśnym lub rolnym niszczy zasiewy, sadzonki lub trawę,

podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany.

a w pasie  nadgranicznym   grzywna x 5 , bez nagany

2 godziny temu, grzegor napisał:

Ten popierdolizm zaszedł, tak daleko że tych zjebów powinno się leczyć a nie oglądać z uwielbieniem.

ale trudno będzie, bo podobno  mam być tylko 18 szpitali, tak proponuje taki jeden  z kopertą, więc maja szansę:(

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, d9Jacek napisał:

a w pasie  nadgranicznym   grzywna x 5 , bez nagany

ale trudno będzie, bo podobno  mam być tylko 18 szpitali, tak proponuje taki jeden  z kopertą, więc maja szansę:(

To są jakieś jaja i jak ten zarząd nie weźmie się za to bagno porządnie to ich wyniosą te niedorozwoje. Większość ludzi mówi - za słabo się biorą za to bagno.

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, grzegor napisał:

To są jakieś jaja i jak ten zarząd nie weźmie się za to bagno porządnie to ich wyniosą te niedorozwoje. Większość ludzi mówi - za słabo się biorą za to bagno

masz rację ,ale spylajmy  stąd do klubu ...bo za monent będzie kaszana....juz słuchać odpalanie motorów i ładowanie  amunicji do Dorniera;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak rozum śpi to budzą się demony.

A jak nie wiadomo o co chodzi to nie chodzi o kase, tylko o to że się nie przeczytało ze zrozumieniem choćby zalinkowanego artykułu.

 

Przykład?

Ktoś tu ekscytował się artykułem 126a o niszczeniu BSP, które wleciały w szkodę. Gdyby tak dokładnie doczytać chociaż zalinkowany tekst to tytuł podrozdziału brzmi "Uchylenie Art. 126a ...", a tak naprawdę to ten artykuł jest w Ustawie od dawna, a to uchylenie jest związane z jego przeniesieniem w miejsce dedykowane dla BSP. Przepis obowiązuje od dawna. I co? I nic - więc nie ma się co ekscytować i spodziewać, że nagle ktoś na jego mocy zacznie strzelać do modelarzy ;)

 

Praktycznie cała propozycja Ustawy to uporządkowanie i przeniesienie do Ustawy tego co już obowiązuje co najmniej od stycznia, czyli od ostatniej goownoburzy nt. przepisów. I co? I również nic - poza numerkiem na modelu i śmiesznym testem do zdania raz jeden, nic się więcej w lataniu modelarskim nie zmieniło.

Dwie rzeczy praktycznie są nowe:

- wiek pilota latającego samodzielnie zgodnie z deklaracjami jest obniżony do 14 lat - czyli dobrze; młodsi tak jak wcześniej latają pod opieką,

- obowiązkowe ubezpieczenie; ale praktycznie i tak się wszyscy ubezpieczają, sądząc po dyskusjach w stosownym wątku - więc w sumie dobrze

 

Przestańcie więc marudzić i nie siejcie defetyzmu - niewiele się zmienia i latamy jak co najmniej od stycznia.

  • Upvote 3
  • Haha 1
  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Market napisał:
8 minut temu, Market napisał:

A jak nie wiadomo o co chodzi to nie chodzi o kase....

 

😆😆😆

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Market napisał:

- wiek pilota latającego samodzielnie zgodnie z deklaracjami jest obniżony do 14 lat - czyli dobrze; młodsi tak jak wcześniej latają pod opieką,

super wreszcie zwłaszcza że można już od jakiegoś czasu prawdziwymi latać w tym wieku 😉

5 godzin temu, Market napisał:

- obowiązkowe ubezpieczenie; ale praktycznie i tak się wszyscy ubezpieczają, sądząc po dyskusjach w stosownym wątku - więc w sumie dobrze

no raczej nie wszyscy się ubezpieczają, ubezpieczanie się od latania pianką to jak ubezpieczanie się od pójścia do ubikacji no może tojtoju w nieznanym terenie, podobnie

Nie żebym Cię atakował bo śledzisz temat i masz aktualne wiadomości i dzięki za odpowiedzi - Tyś Ty może ten urzędas😉? ten entuzjazm z ograniczania praw ?

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.