Jump to content
Kamilos

Nowe przepisy w 2020 - co z tym zrobimy?

Recommended Posts

Widocznie tak jest, nie każdy rozumie wszystko. Nie ma na świecie takiego samego umysłu... Ty rozumiesz po swojemu, ja po swojemu, Ty narzekasz na nowe prawo, ja przyjmuję to na klatę, tylko żeby minimum 80% "droniarzy" respektowało te przepisy to będzie OK. Tak jest ze wszystkimi przepisami, jak podnoszą stawki mandatowe w dla kierowców to też jest płacz...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytam te przepisy i szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem ten "prawniczy język". Jedyne co wyczytałem to , że będzie obowiązywał limit wysokości 120m. No i szkolenie i jakiś egzamin on-line. A co gdy będę chciał latać wyżej? Nie można wcale czy trzeba zgłaszać za każdym razem lot? No bo przeciętny model będzie się zaliczał do kategorii otwartej podkategoria A3 więc nie wiadomo co za "egzaminy" ULC wymyśli...... Wrzucono nas do jednego wora z droniarzami i to jest najgorsze z możliwych rozwiązań. 

Napiszcie koledzy jak wy to rozumiecie bo ja czytam i czytam i do końca trudno się połapać......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powyżej 120 m to już kategoria szczególna lub certyfikowana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.11.2020 o 20:54, Kamilos napisał:

Ostatnio się tu rozpisałem i wszedłem w niepotrzebną i bezsensowną dyskusję i tylko narobiłem roboty adminowi. Muszę za to przeprosić (wiem, dopiero teraz ale od tamtej poru wchodziłem na to forum 2 razy). Jedyne co chciałem dodać to ten link:

https://www.ulc.gov.pl/_download/Drony/FAQ_v2_LBSP.pdf 

 

Ojtam, ojtam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Uszek napisał:

Powyżej 120 m to już kategoria szczególna lub certyfikowana.

Dobrze ale jakich modelarze będą potrzebować uprawnień do latania powyżej 120m? Wystarczy zgłosić i dostanie się pozwolenie na lot lub nie? Bardzo to zawiłe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, to jest zawiłe i  wymaga przeglądnięcia paru długich dokumentów na stronie ULC i wątków na forum. Dla osób, które z różnych powodów tego nie chcą robić proponuję poczekać do końca pierwszego miesiąca obowiązywania przepisów (oczywiście wstrzymując się od latania w pierwszym miesiącu) i wtedy pytać jak latać tych co już przetarli drogę.

Na obecną chwilę gdybym miał coś doradzić, gdyby ktoś chciał latać zgodnie z przepisami od nowego roku to w ramach przygotowań trzeba zapisać się do organizacji zrzeszającej modelarzy będącej na liście takich organizacji dostępnej na stronie Aeroklubu Polskiego, wykupienie OC jeżeli organizacja ma za słabe lub go nie oferuje swoim członkom, wgranie aplikacji droneradar do telefonu, rejestracja w systemie PANSA i latanie do końca roku zgodnie z obowiązującymi przepisami. A jak już ktoś nie chce czytać z jakimi to na łące za miastem z dala od ludzi i zabudowań po rejestracji lotu w droneradar na dostepnym obszarze dla którego aplikacja wyświetla zieloną kropkę, do wysokości 120m, w zasięgu wzroku i modelem do 25kg z ustawionym fail safe.

 

Czasy są takie, że nawet ktoś może Cię oskarżyć, że latał zgodnie z Twoimi poradami i to na ich skutek spowodował katastrofę... Dlatego oświadczam, że każdy lata na swoją odpowiedzialność a powyższa porada jest poradą przykładową i nie opiera się na bieżącej sytuacji prawnej w tym obszarze. Żadna porada nie zastępuje osobistego przeczytania przepisów dostępnych na stronie https://www.ulc.gov.pl/pl/

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

39 minut temu, samolocik napisał:

Tak, to jest zawiłe i  wymaga przeglądnięcia paru długich dokumentów na stronie ULC i wątków na forum. Dla osób, które z różnych powodów tego nie chcą robić proponuję poczekać do końca pierwszego miesiąca obowiązywania przepisów (oczywiście wstrzymując się od latania w pierwszym miesiącu) i wtedy pytać jak latać tych co już przetarli drogę.

Na obecną chwilę gdybym miał coś doradzić, gdyby ktoś chciał latać zgodnie z przepisami od nowego roku to w ramach przygotowań trzeba zapisać się do organizacji zrzeszającej modelarzy będącej na liście takich organizacji dostępnej na stronie Aeroklubu Polskiego, wykupienie OC jeżeli organizacja ma za słabe lub go nie oferuje swoim członkom, wgranie aplikacji droneradar do telefonu, rejestracja w systemie PANSA i latanie do końca roku zgodnie z obowiązującymi przepisami. A jak już ktoś nie chce czytać z jakimi to na łące za miastem z dala od ludzi i zabudowań po rejestracji lotu w droneradar na dostepnym obszarze dla którego aplikacja wyświetla zieloną kropkę, do wysokości 120m, w zasięgu wzroku i modelem do 25kg z ustawionym fail safe.

 

Czasy są takie, że nawet ktoś może Cię oskarżyć, że latał zgodnie z Twoimi poradami i to na ich skutek spowodował katastrofę... Dlatego oświadczam, że każdy lata na swoją odpowiedzialność a powyższa porada jest poradą przykładową i nie opiera się na bieżącej sytuacji prawnej w tym obszarze. Żadna porada nie zastępuje osobistego przeczytania przepisów dostępnych na stronie https://www.ulc.gov.pl/pl/

Oczywiście że przeczytać trzeba ale jeśli mam być szczery to większość zwykłych ludzi nie jest w stanie jednoznacznie zinterpretować tych przepisów tak więc chyba rzeczywiście wypada poczekać aż zacznie to funkcjonować i ewentualnie pytać w ulc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przypomnienie !!!!!
 
Pierwsze spotkanie odbędzie się 9 grudnia 2020 r. w godzinach 17:00 - 18:00 (CET) dla pilotów latających rekreacyjnie.

Temat: Latanie dronem dla zabawy – dowiedz się, jak zostać dobrym pilotem!

Link do live stream: www.tiny.pl/78mmr

Drugie spotkanie odbędzie się 10 grudnia 2020 r. w godzinach 11:00 - 12:00 (CET) dla pilotów latających komercyjnie.

Temat: Profesjonalne latanie dronem – dowiedz się, co jest ważne dla Twojej firmy.

Link do live stream: www.tiny.pl/78g1k

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakaś paranoja, jak ma kamerkę, to trzeba się rejestrować. Ciekawe kto ma takie urojenia i czemu to służy. To rowery z kamerką też powinno się rejestrować.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytam i czytam i co?

Cały czas klepie się o dronach - a co z modelami samolotów śmigłowców itd.

Dla mnie dron to wirnikowiec z min. trzema ramionami i śmigła góra lub dół.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, w rozumieniu obecnego prawa dronem nazywany jest każdy statek powietrzny zdalnie starowany. 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, majula7 napisał:

Czytam i czytam i co?

Cały czas klepie się o dronach - a co z modelami samolotów śmigłowców itd.

Dla mnie dron to wirnikowiec z min. trzema ramionami i śmigła góra lub dół.

 

No właśnie...mnie to też boli.Dwóch Panów na video konferencji ględziło o przepisach a jako przykład modeli-oczywiście śmieszny dronik mieszczący się na dłoni..Nie mam nic przeciwko "droniarzom" ale zostaliśmy niejako wrzuceni wszyscy do jednego wora z czym się nie zgadzam..Bez sensu.Wszystko jest postrzegane przez pryzmat dronów.A cała kwintesencja modelarstwa, sztuka pilotażu, budowania i umiejętności została sprowadzona do dronika, którego praktycznie nie można rozbić, a ląduje się jednym guziczkiem.

4 minuty temu, Konrad_P napisał:

Nie, w rozumieniu obecnego prawa dronem nazywany jest każdy statek powietrzny zdalnie starowany. 

 

Według nich tak, ja się z tym nie zgadzam. Droniarzem nie byłem i na pewno nie będe. Dla mnie latanie dronem na pewno nie jest równe lataniu modelami szybowców, samolotów,śmigłowców itd. To jest całkowicie inna bajka.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.