Jump to content

Recommended Posts

Witam mam pewien problem z ustawieniem trybu RTL po wyłączeniu pilota. Przejrzałem fora i udało mi się dojść do momentu w którym wyłączam pilot i silniki zaczynają kręcić jednak w zakładce failsafe nie zmienia mi się tryb a na sztucznym horyzoncie nie wyskakuje mi failsafe.

tryb.png

hud.jpg

failsafe wyłączona aparatura.png

failsafe włączona aparatura.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uwielbiam spolszczenie tego programu. Gdzie nie spojrzysz to tryb lotu.:) Zmień na angielski a życie stanie się prostsze.

Twój odbiornik po FS podaje na trzecim kanale 999 a (na twoim zdjęciu)  Tryb lotu 3 wynosi 920. Autopilot nie przechodzi w tryb RTL. Na zdjęciu masz tryby lotu na kanale 8 a to nie to samo co FS.

Na hudzie masz manual i to jest ważna informacja o faktycznym trybie w jakim jest autopilot.

Albo ustaw FS w odbiorniku na wartość mniejszą niż 920 (wskazane) albo Ten tryb 3 zmień na 1010(zależy ile masz na 3 kanale po daniu drążka w dół.) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem piszesz aby ustawić w odbiorniku wartość mniejszą niż 920. Czyli w APM (mission Planerze) zmienić wartość zaznaczoną na zdjęciu do powiedzmy 800? 

fail.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem co wskazuje Mission planer przy prawym drążku w pozycji zerowej oraz pozycji dolnej. Ustawiłem Failsafe na aparaturze według instrukcji poprzez ustawienie prawego drążka na sam dół i zapisanie. Jednak efekt był taki sam pewnie coś źle zrobiłem, następnie zmieniłem w zaznaczonym wcześniej miejscu z 920 na 1010 i po wyłączeniu aparatury zadziałało po kilku sekundach RTL. Gdy włączyłem z powrotem aparaturę silniki nadal pracowały i tryb RTL nadal działał, poczekałem chwilę jednak dopiero przełączenie trybu za pomocą switcha SWC silniki staneły. Dodam tylko bo może jest to istotne posiadam aparaturę FS-i6 przerobiony na 10 kanałów oraz odbiornik FS-iA10B

przed naciśnięciem prawego rygla.png

po naciśnięciu.png

IMG_20200220_195334.jpg

rtl.png

rtl1.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to nie zadziała.

 

FS ma działać tak:

drążek w dół pokaże ci 999. Po wyłączeniu aparatury ma być mniej niż 999. Bez tego nie będzie działać RTL.

W MP wtedy wpisujesz wartość o wielkości pomiędzy tymi wartościami .(trochę masło ale ...)

Odbiornik masz podłączony z kabelkami pod każdym kanałem cz przez PPM?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok w fail safe zmieniłem na -120% i teraz mam poniżej 999. RTL uruchamia się jednak po właczeniu aparatury nadal działa

ooooo.png

ODBIORNIK ch1->input 1 APM-->outputs 1->regulator->silnik

                      ch2->input 3 APM-->outputs 3->regulator->silnik

                      ch7->input 7 APM

                      ch5->input 8 APM

Odbiornik mam bezpośrednio podpięty kabelkami do APMa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stary użytkownik dostał nowe narzędzie do przeglądania forum i gubi się całkowicie. Do wszystkiego nowego trzeba się przyzwyczaić. :)

 

Damian po wejściu łódki w tryb RTL nie jest możliwe automatyczne wyjście z tego trybu. Należy zrobić to ręcznie przez zmianę na dowolny inny tryb. Zrobione jest to celowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojawił się pewien problem w trybie manual gdy daję prawy drążek do przodu oba silniki kręcą w dobrą stronę jednak jak daję do tyłu w max położeniu kręci się tylko lewy w dobrą stronę a prawy nie uruchamia się gdy puszczę drążek i wraca do neutrum silnik lewy staje a zaczyna się kręcić prawy . Mam jeszcze jedna kwestię która mnie nurtuję być może będziesz znał odpowiedź na nią. Zauważyłem że jak łódka stoi powiedzmy dzień wyłączona i włączam ją to ma problemy ze znalezieniem jakiegokolwiek satelity (co prawda robię to w domu), jednak gdy podłączę APM do kompa (Mission Planner) to po chwili znajduje satelity bez problemu i już po tej operacji jest ok aż do ponownego wyłączenia na dłuższy czas. Problem znowu się pojawia.

 

Wygląda na to że padł jeden regulator podmieniłem go na inny i silniki kręcą ok muszę tylko ten nowy jeszcze przeprogramować bo fabrycznie regulatory hobby king mają na wstecznym 25% mocy i teraz lewy silnik na wstecznym kręci na 100% a prawy na 25% ale chyba do testów to nie powinno mieć większego znaczenia. Zauważyłem również że ten nowy regulator mocniej się grzeje niż ten stary. Może to być spowodowane tym że jego BEC wykorzystałem do zasilenia odbiornika? 

Chwilę pochodziło i mam teraz tak jak na filmiku chyba się rozprogramował https://youtu.be/3b9vH6ERZj0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli masz regulatory HK-30A  to ustaw je tak jak potrzebujesz ale zrób jeszcze kalibrację drążka gazu. Kanały w radiu na  - , + 100% i neutrum  na zero.

Wygląda że ten regulator czeka na pozycję neutrum co opowiada 1,5 ms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem kalibrację drążka w Mission Planerze i wygląda na to że pomogło. Zostaje jeszcze zaprogramować regulatory korzystając z tego że będę to niebawem robił zawsze mnie zastanawiało co oznacza Fixed Area Accelerator (6%, 9%, 12%) , Start Mode (Level od 1 do 9) oraz (Timming Set od 0st do Automatic) Czytałem w instrukcji jednak słabo tam jest wyjaśnione za co te parametry odpowiadają zawsze zostawiałem je na domyślne.

pppppp.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy nie były mi potrzebne więc były poza moim zainteresowaniem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem wczoraj nad wodą przetestować tryb RTL działa wszystko bez zarzutu łódka wraca do brzegu elegancko. Dziękuję bardzo za pomoc Markowi i Andrzejowi :)Zastanawia mnie czy można ustawić aby łódka przed osiągnięciem celu na wodzie mogła zwolnić powiedzmy 3 metry przed osiągnięciem celu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest już to w ustawieniach i można to zmieniać. W standardzie jest to 50% prędkości chyba na 1 metr przed zatrzymaniem ale nie pamiętam nazwy tego parametru jak w wolnej chwili przeflaszuje apema to mogę podać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok poszukam jak będę w domu, a samą odległość 1m też da się zmienić powiedzmy do 3m albo 5m.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich łódka już po kilku wyprawach na ryby i wielu testach na wodzie jestem zadowolony z efektu i jeszcze raz chciałbym podziękować osobom które mi pomogły przy konfiguracji łódki. W szczególności Markowi który chętnie odpowiadał na moje pytania. Ponieważ sam uzyskałem pomoc na tym forum postanowiłem że być może ja dołożę cegiełkę dla wszystkich tych którzy chcą zacząć swoją przygodę z APM i nagrałem filmik w którym w prosty sposób staram się wyjaśnić zasadę działania łódki. Może komuś się to przyda być może zobaczycie na filmie coś co można by było poprawić. Jestem otwarty na konstruktywną krytykę :)

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.