Jump to content
model

61" P-51D Mustang

Recommended Posts

Dawno nic się nie działo ? Otóż skrzydełko z szafy zmieniło miejsce na stół roboczy 🙂 troszkę wybiegam w przyszłość i mam pytania odnośnie goleni podwozia poszperałem troszku na internecie i mam mały dylemat, otóż serwomechanizmy mam do 5 kg wagi ( otwór na trzpień 5mm, czy wygiety drut fi4 np taki 

 

https://modelemax.pl/pl/glowne/15893-podwozie-golen-kola-drut-4mm-prosta-raaa1068 

Zda egzamin czy jednak zrobić taką goleń z drutu fi 5 ? Tak w tym przypadku 

Mam jeszcze do wyboru podwozie pneumatyczne z aliiexpress 

 282,02 zł | Elektryczny chowany zestaw do lądowania dla Freewing P51
https://a.aliexpress.com/_mNrl4mr

Tylko kurcze cena 360 zł za komplet 😐

Mam jeszcze do wyboru podwozie fms mustanga 1450 mm same golenie za niecałe 100zl ale już na obrazku solidności wielkiej nie przedstawiają chyba że od wersji 1700mm 

Jest jeszcze komplet podwozia do mustanga e flite 🙂ale cena kosmos ponad 500 zł 

Co myślicie drut że sprężynką czy podwozie pneumatyczne ?

http://www.rc-ikar.pl/towar/p51xxl/p51xxl.html

Wyszperałem jeszcze same golenie podwozia od 51 FMS 1500 z kołami

318,35 zł | Główne zestaw do lądowania dla FMS Model RC 1500mm P51D FMSEC
https://a.aliexpress.com/_mtU1X4n

 

4a.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pięć stron tematu nie wiele się działo ale trzeba wziąć się do roboty😁.

Zabrałem się za dalsze prace związane ze skrzydłem, troszkę odchudzilem żebra oprócz tych gdzie będę mocował serwa podwozia, zeszlifowałem krawędzie spływu i dokleiłem końcówki skrzydła, co sądzicie o mechanizmie klap na jednym serwie jak w planach ? Godne polecenia rozwiązanie czy standardowo jedno serwo jedna klapa?

Serwa to corona ds 238mg 22g 4kg😜

Na lotki chyba też tyle tylko że płaskie.


 

 

IMG20210719155835.jpg

IMG20210719155952.jpg

IMG20210719155946.jpg

IMG20210719155851.jpg

IMG20210719155702.jpg

IMG20210719155741.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brawo! Piękna robota. Miło popatrzeć.

Żeberka mogłeś odpuścić... Nie wiele zysku z ażurowania balsy, no ale jak zrobiłeś to OK.

Serwa klap chyba zrobił bym dwa. Jakoś to łatwiej do zrobienia, wydaje mi się, no i chyba pewniej działa. W zasadzie nie ma różnicy, co kto lubi...

Na lotki możesz spokojnie dać inne, słabsze serwa. Takie około 2kg spokojnie wystarczą. Te corona skoro takie mocne lepiej było by wrzucić na usterzenie.

A te podwozia fajne, ale zależy jaka waga wyjdzie na gotowo, no i jakie masz lotnisko. Te mechanizmy są dosyć delikatne, może i te golenie też. Trzeba lądować naprawdę gładko i na dosyć przyzwoitym podłożu. Mocniejsza hopa i się sypie... Niestety. Zawsze lepiej było by dać mocniejsze, ponad wagę. Drut 4mm spoko by wystarczył do wagi 3-3,5kg.

To takie moje pomysły...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i coś się rozjaśniło🙂 co do serw to spokojnie, nam 7 serw corona w tym 4 płaskie 🙂 wolę przyinwestowac w balse na poszycie 😜 a szkoda żeby leżały nie używane.

Co do goleni to i lądowiska to różnie oblot na pewno na lotnisku tam gdzie latałem corsairem, ale jak mówisz że drut 4 wystarczy to jestem troszku spokojniejszy ,zobaczmy jaka wyjdzie waga, co do gotowego podwozia to na najsolidniejsze wygląda to najdroższe 😐 co do drutu to jest jakiś tam wybór na modelmaxie.

Co do ażurowania to może i nie potrzebne ale będę spał spokojniej 😜

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, merlin71 napisał:

Serwa klap chyba zrobił bym dwa. Jakoś to łatwiej do zrobienia, wydaje mi się, no i chyba pewniej działa. W zasadzie nie ma różnicy, co kto lubi...

 

No niezupełnie kto co lubi. Ja dałbym jedno serwo na dwie klapy. Jak dasz dwa serwa, a jedno wysiądzie w locie, to wysunie się tylko jedna klapa i...klapa.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaa... No tak! Tu masz 100% rację. Gdyby tak się zdarzyło to fakt, kraksa murowana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, kesto napisał:

No niezupełnie kto co lubi. Ja dałbym jedno serwo na dwie klapy. Jak dasz dwa serwa, a jedno wysiądzie w locie, to wysunie się tylko jedna klapa i...klapa.

Nie no nie przesadzajmy. Jak jedno serwo wysiądzie to nie otworzy klap i po problemie.

 

Daj dwa serwa do klap. Łatwiej zrobić i łatwiej wytrymować. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe...   :D

czyli ile modelarzy tyle zdań na ten temat...  :D

jednak co kto woli...

a Dawid i tak zrobi jak będzie uważał...

mając takie małe serwa dał bym chyba dwa. Ze względów bezpieczeństwa, ponieważ skrzydło jest nie dzielone, może by warto zastosować jedno, racja, ale dał bym wtedy jednak jakieś "standard". Klapy dosyć duże, siła potrzebna też dosyć znaczna.

na lotki wrzucił bym nawet mniejsze, tak jak pisałem wcześniej, takie o sile 2kg, ale tu raczej patrzył bym bardziej na szybkość reakcji.

no to Dawid masz o czym myśleć...   ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dałbym po jednym na klapę. Prostota konstrukcji, łatwość regulacji.

Moment po wysunięciu jednej klapy jest do skorygowania lotkami, które działają na większym ramieniu.

Poza tym klapy krokodylowe, o ile pamiętam, nie generują dużego przechyłu na skrzydło jak proste, już nie mówiąc o szczelinowych.

No i wreszcie, klapy ustawiłbym na "slow motion" (u mnie wysunięcie klap trwa 2-3 sek.) o ile masz taką możliwość, wtedy zyskujesz na realizmie i płynności lotu i czas na reakcję w razie awarii serwa jest większy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dam po serwie na jedną klapę, co do ustawienia ,,slow motion" to mam taką możliwość na każdym serwie więc tak ustawię. Co do mocowania klapy to zrobię tak jak w planach zawiasy płytkowe 16x32mm po trzy na każde od spodu, do lotek myślałem użyć zawiasów kołkowych 48x2,5 też po trzy na stronę, zrobiłem sobie wczoraj małą przymiarkę podwozia, golenie co prawda 3,5 ale dziś zamawiam takie same rozmiar 4mm, rozmiar koła 3,5 cala troszkę terenowo ale to ze względów bezpieczeństwa w ,,terenie'' 😁

Ps. Połówki skrzydła sklejone i wklejone mocowanka pod płytki z serwami sosna 10x3mm.

 

IMG20210720192747.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koła masz jak najbardziej OK. Policzyłem skalę, przy 150cm rozpiętości wychodzi 1:7,52. Koła główne powinny mieć 91mm średnicy a ogonowe 42mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyle tylko że muszę znaleźć coś innego niż te bo są strasznie twarde, może coś piankowego? Na razie myślę że wygląda to ok. Mocowanie serwa podwozia zrobię ze sklejki 2x6mm sklejone w dwa klocki 12x12mm myślę że będzie dobrze tyle że przedłużę do trzeciego żebra w stronę środka plus nakładki ze sklejki na żebra wychodzące za dźwigar.

Kiedyś chyba Paweł budując rwd 25 napisał że mocowanie podwozia ma być tak zrobione żeby w razie czego ( twarde ladowanie) nie ucierpiało skrzydło a samo mocowanie ( łatwa naprawa ) i tego będę się trzymał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koła Dave Brown [TM_012], 90mm, piankowe

średnica 90mm, szerokość 30mm, waga jednego koła 28g

 

Albo

Dave Brown 89mm, węższe, z bardziej miękkiej pianki - mam, polecam, "kleją" model do asfaltu

Lekkie (choć mimo tego że węższe, są ciut cięższe od powyższych, ale za to pianka jest bardziej miękka).

big_99251622-450x450-0-0_Dave_Brown_Products_Treaded_Lite_Flite_Wheels_1_1_.jpg.df22bd62bb9bc72d7d19704d7baeb434.jpg

  • Grubość : 22,22 mm
  • Waga : 34 g.
  • Średnica otworu na ośkę mocującą koło :  3,17 mm (można rozwiercać)
  • Średnica koła : 88,9 mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oki poszukam, dzięki za info 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z Dave brown to chyba mały kłopot będzie bo nie mogę znaleźć dostępnych w tym rozmiarze chyba że słabo szukam 😐 nie faworyzuje jednych ani drugich 😜 po prostu te co mam na zdjęciu są takie twarde że kciuka można złamać a to korzystne raczej nie będzie przy ładowaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprawka: pierwsze koło, które opisałem jako TM012 to nie Dave Brown. Jest z twardej pianki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dłubie sobie przy podwoziu trochę to serwo które mamy ma zdjęciu jest do 3,5 kg niby, rozstaw ciut szerszy w razie czego do montażu ciut większych serw podwozia, klocki do mocowania zrobiłem ze sklejki grubości 6 mm i szerokości 12 mm długie na 3 żeberka, plus do tego nakładki ze sklejki 3 mm 

Drut goleni ma 3,5 mm nie 4 i oś koła też muszę ciut wydłużyć ale mam na to patecik rurka węglowa 5/4mm i powinno być oki. Nie mniej chodzi mi po głowie budowa skromniej giętarki 😜 do drutu 4 i 5 mm wtedy będę mógł sobie wyginać wszystko jak będę chciał sklepowe gotowce mają trzy lub cztery nawinięte zwoje i to na dodatek w jedną stronę, chciałbym wykonać po jednym lub dwa zwoje w prawą i lewą stronę tak jak w zestawie Mustanga top flite. Dziś postaram się wstawić fotki z dłubania.

A jeśli chodzi o gietarke to będę wzorował się na czymś takim

130,67 zł  20%OFF | Giętarka do drutu/maszyna do gięcia SIEG/maszyna do gięcia na zimno/metalowe narzędzie do zginania
https://a.aliexpress.com/_mOA6bqb

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W przypływie inwencji twórczej powstało takie cuś 😁 na pierwszy ogień drut 3 mm i udało się 🙂 po obiedzie zobaczymy jak pójdzie z drutem 4 mm.

 

IMG20210729155934.jpg

IMG20210729160000.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety z 4mm nie poszło tak dobrze 😜 drut ucieka przez co robi nam się nie ładna pentelka , stwierdziłem że zostanę przy tych goleniach które mam jeśli będzie się coś wyginało będę się zastanawiał. 🙂

 Ps. jedna strona podwozia zamocowana.

 

IMG20210730150544.jpg

IMG20210730150426.jpg

IMG20210730150322.jpg

IMG20210730150315.jpg

IMG20210730150304.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.