Jump to content

Recommended Posts

9 godzin temu, numerus napisał:

Dzięki magilla za dane. Marek nie chwali się na swojej stronie tym skrzydłem, tym cenniejszy jest Twój opis.

Trzymam kciuki za oblot.

 

Póki co to prototyp. Myśle, że po oblotach i przemyśleniach z budowy Marek zrobi poprawki (jeśli będą potrzebne) i udostępni to skrzydełko w sklepie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czego spodziewasz się po tym modelu? Jakiejś konkretnej charakterystyki? Latam już 6 lat Koszałkiem Leona Rozmianca i skrzydełko robi się już zmęczone.

Szukam czegoś o podobnej charakterystyce i pomyślałem, że może Sharky...

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, numerus napisał:

Czego spodziewasz się po tym modelu? Jakiejś konkretnej charakterystyki? Latam już 6 lat Koszałkiem Leona Rozmianca i skrzydełko robi się już zmęczone.

Szukam czegoś o podobnej charakterystyce i pomyślałem, że może Sharky...

Heniu jaki będzie powiem za jakiś czas po oblocie. Obecnie nie znam za dużo zmiennych. Nie znam ani profilu skrzydła Sharka ani finalnej wagi.

Samo oklejenie folią modelu może spowodować że skrzydło będzie inaczej latać. 

Chciałem mieć obecnie małe, zwrotne i szybkie skrzydełko, które zawsze zmieści się w aucie. Stąd też mój mocny napęd i to że nie przejmuję się znaczącą wagą. 

Koszałek ma większą powierzchnię stąd przy nie wielkiej wadze dużo mniejsze obciążenie skrzydła bo w granicy 20g/dm2 (to raczej obciążenie dla szybowca)

Możesz skontaktować się z Markiem może zaproponuje Ci jakąś mniejszą wersję Smarta lub inne skrzydło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukałem jakichś informacji na temat Smarta, ale nic nie znalazłem, a nie czuję się na siłach oblatywać prototyp.

Tyn bardziej kibicuje Ci w temacie Sharky.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smart to nie prototyp jest normalnie dostępny na stronie Marka. Jest poprostu mało popularny. Posiadam go ale to skrzydło było budowane pod platformę fpv.

Waga wyszła duża przez to że trochę dźwiga baterii i dodatkowo przez grubą folię którą nałożyłem na niego chyba 200g! ? za późno było aby zdzierać.

 

49732711522_edd6520937_c.jpg

 

49731842183_25818d3d38_c.jpg

 

49732400871_c2c28c1363_c.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, wiem że Smart to nie prototyp, ale nikt do tej pory nie pochwalił się nim, jesteś pierwszy. Jak się tym lata, możesz coś napisać? Brałem go pod uwagę, ale brak osób chwalących się modelem i wielkość (rozpiętość ponad 800 mm) spowodowały, iż zrezygnowałem. Zastanawiam się jak wpłynie na charakterystykę lotu wycięcie 300 - 400 mm ze środka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby nie było że nic się z Sharkim nie dzieje to coś wrzucę. Powolutku pracuje nad malowaniem :) 

 

49760226582_fdd017490e_c.jpg

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etap malowania został zakończony. Górna część skrzydła dostała jeszcze poprawkę zieleni aby kolor był równo pokryty (minus fluo farby która jest transparentna) spód rownież dostał proste malowanie.

 

 

No i zaczęły się schody podczas oklejania folią...

Całość gruntowałem klejem w spreju Boll, 5min na odparowanie i na to taśma pakowa Tesy, która gdzieś na forum ktoś strasznie wychwalał.

Taśma baaaardzo słabo trzyma się epp, nie chce się naciągać no i wizualnie klapa..

Podjąłem decyzję o zdarciu taśmy a co za tym poszło malowanie zostało częściowo zdarte z folią. Skrzydła do poprawy. 

 

Zdemotywowałem się powyższym ? 

Czekam na folię do zalaminowania. Doszedł również gps BN220 więc mamy już w pełni gotowe skrzydełko do lotu fpv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sharky został moim ulubiony skrzydełkiem! :D

Oblot nie wymagał wiele strojenia. CG trafione w punkt! Napęd pięknie rozkręca model - dokładnie jak chciałem.

Domyślam się, że przy mniejszej wadze, mniejszym kV oraz mniejszym napięciu np 3S skrzydełko będzie spokojne i potulne jak baranek

 

Waga 505g

Napęd: RCinPower G2306 2200kV

Liion 4S 3000mAh

Omnibus F4 Akk

GPS BN220

R9mm

 

Z ciekawostek skrzydło pobiera <10A przy max prędkosci.

W następnej kolejności wsadzam tam kamerkę AIO lub osobny VTX oraz kamerkę. Zobaczymy na OSD jaką osiąga prędkość.

 

49859207137_0d75a4d5bc_c.jpg

 

Ciekawiej zaczyna się od 3:20 .

Przepraszam że latałem w oddali ale wolałem nie latać nad głowami dzieci 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sharky dorobił się małej kamerki AIO. Będę musiał potestować śmigła bo tak jak pisałem napęd jest bardzo minimalnie obciążony. 

Prędkości z gps to ok 130km/h. 

49878436157_fe22861eba_c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten pakiet LiIon to z cel 18650? To by wychodziło 200g na sam pakiet. Jaki jest pobór prądu napędu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ten pakiet LiIon to z cel 18650? To by wychodziło 200g na sam pakiet. Jaki jest pobór prądu napędu?
Tak to hg2 od littokali pakiet waży 205g a samolot 505g. Pobór prądu jest ok 8A max. Dziś polatalem i przy locie fpv ok 17min sharky zjadł 450mAh. Sprawność to 38mAh/km

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt. Robi wrazenie?. Moimi skrzydlami ciezko mi zejsc ponizej 50 mAh/km (teraz strugam nowe, mniejsze, moze bedzie szybsze i sprawniejsze..?). 

To wszystko o tyle zaskakujace, ze Sharky, jakby tu powiedziec...nie wyglada na aerodynamicznie wysublimowanego? . Ale jak spiewa poeta: - "Pozory czesto myla..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dobra wiadomość dla osób chcących nabyć Sharkiego - Marek właśnie wrzucił model do swojej oferty w sklepie

 

Ja od siebie mogę dodać że Sharky lata w moje flocie cały czas i dostarcza dużo fanu.

Mogę nim latać long rangowo (bardzo niski pobór prądu) jak i ścigać się pomiędzy drzewami. Prędkości max to 150km/h

Mój Sharky czeka teraz na montaż kamerki typu Split abym mógł coś ponagrywać.

 

1612887458_IMG_20200715_065721copy.jpg.3d9bed251a30f780d1ace1708ae7b751.jpg702032919_IMG_20200704_204253_HDRcopy.thumb.jpg.dee35b688fbcb4b575437541ea3c4147.jpg

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stwierdziłem, że po roku testów trzeba powiedzieć kilka słów o Sharkym.

 

To skrzydełko lata bardzo fajnie i podtrzymuje to zdanie. Jak na 80cm model lata dość stabilnie, szybuje bardzo długo i nie zwala się przy małych prędkościach.

 

Kilka słów o środku cieżkości bo to wydaje mi się bardzo ważna sprawa dla tego modelu.

Moja wersja jest dosyć cieżka i szybka - co mi się podoba.. Jestem jednak zdania, że ktoś kto chciałby zbudować ten model na lekkiej baterii powiedzmy lipo 3S 1.3Ah będzie miał spore problemy z wyważeniem modelu.

U mnie siedzi bardzo lekki silnik i bateria 200g! umieszczona maksymalnie na dziobie cały osprzęt też jest umieszczony maksymalnie blisko natarcia.

Początkowo myślałem że środek ciężkości poprawnie wyznaczyłem.. Jednak po kilkudziesięciu lotach wpadając w płaski korkociąg z którego nie było szans wyjść trzeba było dorzucić jeszcze 20g ołowiu na dziub. 

Taki korek jest bardzo niebezpieczny dla latającego skrzydła bo wyjście z niego jest raczej nie możliwe. Na szczeście Sharky jest lekki i jak gazeta opadł kręcąc się wokół własnej osi płasko na trawnik.

Wrzucam więc zdjęcie skorygowanego CG:

 

1976119668_sharkycg.png.b3d0123b513f4d97f598969dec507e86.png

 

Z racji właśnie tego wyważania podjąłem decyzję, że przytnę Sharkiemu "ogonek" i przesunę silnik oraz statecznik o 3cm do przodu.

Zyskałem w ten sposób zapas miejsca z przodu kabinki dzięki czemu kiedyś umieszczę tam pcb kamerki typu split.

Aktualnie skrzydło po wielu przygodach prezentuje się tak:

 

IMG_20210504_082f340_HDR.thumb.png.57993c00a2d194397b90890bf98786e8.png

 

Muszę zrobić jeszcze małe sprostowanie co do sprawności modelu fpv.

Początkowo pisałem że jest ono bardzo niskie poniżej 50mA/km jednak okazało się że FC był źle skalibrowany i prawidłowo wynosi powyżej tej wartości.

 

Aktualnie Sharky jest moim modelem testowym i lata na nowym linku radiowym ExpressLRS💪 tzn na przeflashowanym r9mm tym softem.

Na koniec DVR z wolniutkiego latania nagranego przez nowe Skyzone Cobra X.

 

 

  • Upvote 1
  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ladnie🙂. Fajny obraz z tego DVR. Lepszy niz z mojego Fatszarka🤨.

 

Masz jakies obserwacje, przemyslenia czy wnioski co do nowego linku, poza satysfakcja ze zmiany? Spacerujac samolotami chyba roznicy nie odczujemy..?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.05.2021 o 18:27, wojtek-a napisał:

Bardzo ladnie🙂. Fajny obraz z tego DVR. Lepszy niz z mojego Fatszarka🤨.

 

Masz jakies obserwacje, przemyslenia czy wnioski co do nowego linku, poza satysfakcja ze zmiany? Spacerujac samolotami chyba roznicy nie odczujemy..?

Dvr jak i same gogle są baaardzo fajne. 

 

Co do ELRS zwróć uwagę na RSSI - nigdy nie spada w dół :D A tak serio.. R9m z flexem pozwala latać na dalekie dystanse ale na R9m z eLRS  możesz uzyskać ten sam efekt a nawet lepszy na kilkukrotnie mniejszej mocy.

Jest nagranie gościa, który w kraju kangurów zrobił na 10mW 40km:excl: i nie powstrzymał go FS tylko zanik wideo.

 

Aktualnie jedyne na co mogę narzekać to że flashując R9m straciłem wyprowadzenie telemetrii przez Sbus z tyłu modułu (eLRS używa protokołu CRSF)

Uzywałem go do komunikacji BT z trackerem. Mój Jumper t16 z zamontowanym bluetooth w środku nie bardzo chce łączyć się z niczym dlatego czekam aż coś się może zmieni albo na coś innego wpadne..

 

Jeśli jednak wystarcza komuś zwykła R9, jest zadowolony z zasięgów to nie widzę potrzeby zmiany. To solidny link chociaż zdażyło mi się na nim ze 2 razy złapać FS

pomimo dobrych prodronowych dripoli i moxa.

 

Ja akuratnie przypadkiem stałem się nabywcą drugiego modułu r9m dlatego pozwoliłem sobie na testy.

Co więcej nawet zrobiłem kilka własnych odbiorników 868 które nawet działają i wykonałem już pierwsze testy w powietrzu 🙂

IMG_20210408_092757.thumb.jpg.7a0681d7c362f67ff4f48dec82ce9790.jpg

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By marek rokowski
      Przemek pokazał takie cuda na forum, że trudno było mi się dalej opierać chęci zagłębienia się w temat
       
      Na warsztat wrzuciłem Jaka- zachęcony jego spokojną (przy odpowiednich ustawieniach) charakterystyką lotną mojej wersji piankowej.
       
      Ponieważ przyjąłem założenie że nie będzie to model do walki - postanowiłem popełnić "metrówkę".
      Wersja bez podwozia - do testów w locie - a potem... zobaczymy
      Drugim założeniem było wzmocnienie konstrukcji elementami węglowymi: kadłub i skrzydła po 4 pręty fi1,5mm
      a usterzenie: płaskownik 4x1
      Mocowanie skrzydeł do kadłuba:
      rura główna fi 8x1mm,
              pomocnicza: fi3mm
       
      Jako że do tej pory w zasadzie nie maiłem w rękach żadnego drukowanego modelu, wyzwaniem ale i zabawą było kombinowanie jak to wszystko zrobić i JAK pociąć żeby się wydrukowało
      Tutaj nieoceniony okazał się Mariusz - mój  guru od drukarek
       
      Poniżej dwa print screeny z efektami mojego "sudoku"
       
      Teraz pliki systematycznie lądują u Mariusza a  potem w drukarce  
      Pierwsze wydruki całkiem obiecujące
       
      c.d.n.
       
       
       
       
       
       


    • By padbaq
      Witam. Sprzedam ogniwa 18650 oraz 21700 nowe z rozpakietowania (rw katalogowe)
      - sony vtc5 pojemność 2600 20/30A 9zl
      - sony vtc5a pojemność 2600 20/30A 10zl
      - sony vtc6p pojemność 3120 20A 10zl
      - Sanyo ga / samsung 35e pojemność 3500 8/10A 10zl
      - samsung 29e pojemność 2900 5zl
      - lg m50 10zl pojemność 5000 15A 10zl
       
      Istnienie możliwość zgrzania w pakiet np do latania lub power bank na pole
    • By robertn2
      Dzień dobry,
      Na wstępie przyznam, że nie jestem pewien czy wybrałem odpowiedni dział.
      Chciałbym zrobić samolot pod fpv ze śmigłem pchającym, który planuję wyposażyć (oprócz elektroniki fpv) także w kamerkę sportową i kontroler lotu.
      Czas lotu jaki by mnie w pełni zadowalał to ok. 30 min, ale im więcej tym lepiej, więc planuję zrobić pakiet li-ion. To tyle odnośnie wymagań.

      Mam już zbudowane skrzydła (armin wing) o rozpiętości w sumie 155 cm i cięciwie 18 cm o profilu asymetrycznym (płaski od dołu, grubość profilu ok. 2,4-2,5 cm) i teraz szukam porad odnośnie kadłuba i belki ogonowej
      Mianowicie uwagę moją zwróciły FliteTest Explorer i Experimental Airlines Axon.
      Ten pierwszy wydaje się mniej wytrzymały, jednak mniej "toporny" niż Axon u którego śmigło jest zasłonięte w dużej mierze przez "klockowaty" kadłub.
      Kolejna sprawa to belka ogonowa - obydwa mają "pudełkowy", czy nie lepszy byłby wykonany po prostu z listewki drewnianej? A może podwójna belka - tzw. twin boom? Jakie są wady i zalety tego rozwiązania?

      Czy moglibyście mi coś doradzić?

      PS: o elektronikę nie mam pytań, wszystko łatwo było znaleźć w necie
    • By magilla
      Dwa moje modele pod LongRange posiadają ESC Skywalker 50A. Chciałbym dla liionów pozbyć się cutoffa.
      Z manuala można wyczytać że Cutoff dla lipoli można najniżej ustawić na 2.85V. 
      https://www.hobbywing.com/products/enpd ... lkerV2.pdf

      Jest też opcja NiMH która posiada wyłączenie minimalnego napięcia. Nie wiem tylko czy mogę tak oszukiwać ESC?
      Może jest jeszcze inny sposób aby oszukać regulator?
    • By Goldrest
      Witam jestem tu nowy jak tak samo jak i w latających skrzydłach i elektronice do nich także proszę o wyrozumiałość. Otóż mam taki mały problem zdecydowałem się na przesiadkie z 600mm skrzydła na reptile harrier s1100. Posiadam do niego kontroler lotu matek f411 i to właśnie z nim mam problem, nie mogę ustawić serw I silników żeby działały poprawnie jak daje gałkę prawa od serw w prawo lewo to serwa działają poprawnie ale jak dam góra dół nie działają wcale mogę zmienić opcje w programie ale jak je zmienię to wtedy serwa działaja tak samo przy każdym ruchu gałki w każdą stronę to jest pierwszy problem drugi polega na tym że nie mogę odpalić silników z pilota mogę to zrobić z poziomu speedy bee ale z poziomu pilota nic nie zaskakuje może znajdzie się ktoś kto będzie mógł doradzić o co może chodzić co robię źle byłbym bardzo wdzięczy pozdrawiam ?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.