Jump to content
karambolis8

[3D] Joker od 3DLabPrint

Recommended Posts

Hej.

 

Na początek linki

 

pliki testowe - kadłub

https://www.thingiverse.com/thing:4044908

 

Cały model

https://3dlabprint.com/shop/joker/

 

Byłby to mój pierwszy model RC z drukarki, więc pewnie będę miał parę pytań.

 

Pierwsze - czy koniecznie musi być PLA? Jakie jest wasze doświadczanie przy modelach z PET? Bardzo dużo czytało się o tym, jak to PLA się odkształca na słońcu itp, a dalej mam wrażenie, że z PETa mało kto drukuje modele.

 

O ile ktoś mnie zawczasu nie ostrzeże, że PET to zupełna strata czasu i materiału, to pewnie będę chciał puścić te pliki testowe kadłuba właśnie z PETa, ale drukarka u mnie nie ma przestojów i wolałbym czasu nie marnować ;)

 

Pozdrawiam,

Adam

No to sobie podrukowałem :D

W opisie jest, że stle działają z Simplify3D, ale myślę, sobie co może być nie tak? Bardzo proszę.

Tak wygląda STL w PrusaSlic3r

image.png.491678f7a1e69e6557d423b74feac8b7.png

 

No i konsekwencją jest tak wygnerowany gcode:

image.png.54d4678c6f228846dbae1aef8573cd24.png

 

Czyli znika całe wnętrze, oraz zakładki do klejenia segmentów.

 

Nie będę kupował slicera za 1200zł :D Czy ktoś wie jak to naprawić? Było na forum trochę osób, które drukowały pliki od 3DLabPrint, może coś doradzą?

 

Jeśli ktoś zasugeruje mi gotowe gcody, to na mojej drukarce (pomijając temperatury, ustawienia dyszy itp) wyglądają tak:

image.thumb.png.2fb0c36852ff860b9602bc1a966b08a3.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adam

Ja jutro zaczyna druk tego projektu,

Będą używał oryginałów G Code. Pasują do mojej drukarki.

 

Możesz spróbować użyć programu Cura. 

 

Co do materiału to z PLA będą lżejsze detale.  Zobacz na materiał colorFabb LW-PLA

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prusa slicer ewoluował ze Slic3ra - on nie trawi takich brył. Ale CURA już tak.

Wejdź na stronę 3D lab print - tam jest sporo poradników jak ustawić profil w CURA (chodzi o wlaczenie pewnych funkcji) aby poprawnie drukować ich bryły. Chodzi o to aby wykrywać tez wewnętrzne ficzery a nie scalać je w jedna bryle.

 

PLA nie jest lżejsze od PET. Jest porównywalne. PET jest duzo bardziej wiotki od PLA. Pietka duzo modeli drukował z PET.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałem Curę przed Slic3rem i bardzo nie polubił się z moją drukarką ;) ale spróbuję jeszcze raz. Czy takie wartości jak prędkość, współczynnik ekstrudera, szerokość scieżek i tym podobne wartości kalibracyjne można przenosić 1:1 między slicerami? Zaoszczędziłbym sporo czasu przy ponownej konfiguracji drukarki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, karambolis8 napisał:

Czy takie wartości jak prędkość, współczynnik ekstrudera, szerokość scieżek i tym podobne wartości kalibracyjne można przenosić 1:1 między slicerami? Zaoszczędziłbym sporo czasu przy ponownej konfiguracji drukarki.

 

A dlaczego nie? 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

Mam go wydrukowanego właśnie kończe sklejać. Składa się bardzo dobrze. Jest to bardzo dobrze pomyślana konstrukcja pod druk.

Tutaj adaptor na serva HXT900

https://www.facebook.com/3dprintplane/

Jedyny problem to śrubki nie mogę kupić.

Pozdrawiam Sławomir

 

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Slawomir napisał:

Cześć.

Mam go wydrukowanego właśnie kończe sklejać. Składa się bardzo dobrze. Jest to bardzo dobrze pomyślana konstrukcja pod druk.

Tutaj adaptor na serva HXT900

https://www.facebook.com/3dprintplane/

Jedyny problem to śrubki nie mogę kupić.

Pozdrawiam Sławomir

 

 

Drukowaleś z PLA?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak z PLA.

Pet- G odkleja mi się od stołu. Zakupiłem Dimafix ale jeszcze nie dotarł.

Śrubki też jeszcze nie dotarły. Mój już na tym etapie.

Pozdrawiam Sławomir.

Ps kupiłem sobie pół roku temu Simply3D i nie żałuję żadnej złotówki z tych 600zł. Bardzo go polecam na prawdę warto.

Joker 840.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam Dimafix. Dla PET ok 80*C i trzyma jak cholera. Odklejać po schłodzeniu stołu do 30*C lub mniej. Wtedy z resztą samo odpada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Fragment testowego wydruku kadłuba z Cury.

Te artefakty wewnątrz to pewnie wyłączona retrakcja wewnątrz modelu. Ale co może powodować te wielkie nawisy na zewnątrz nie mam pojęcia. Z Prusa Slic3rem nigdy takie coś mi się nie zdarzyło.

IMG_20200330_133255.jpg

IMG_20200330_133237.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie z powodu takich niespodzianek zrezygnowałem z cury. Jedynie słuszne oprogramowanie pochodzi od Prusy i w moim przypadku na długo zagości w moim domu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mam wrażenie, że Slic3r działa o wiele lepiej. Pomijając stle od 3DLabPrint, to Slic3r jest dużo bardziej czytelny i szybciej działa. W Curze każda zmiana parametru to zawieszenie programu na kilka sekund. No ale nic, będę coś kombinował dalej, bo jestem zdeterminowany na tego Jokera ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od początku (2015r) stosuję tylko Slic3ra. Cura przez swoje ewolucje powoduje, że nie da się absolutnie opracować stałego profilu aby wydruki wychodziły powtarzalnie. I odpuściłem temat.  Ale próbowałem średnio raz na rok aby sprawdzić czy może coś poprawili :D.

TA152 wydrukowałem z gcodów dostarczonych w paczce z SLTami- i absolutnie nic nie mogę im zarzucić. Nie chciało mi się bawić w Curze a S3D nie mam i nie planuje. Pewne sztuczki z "procesami" też można stosować w Slic3rze poprzez part modifier - jest to trochę uperdliwe, ale można osiągnąć identyczny efekt jak w S3D czego nie ma chyba w Curze (np zmiana prędkości druku, zmiana liczby obwódek czy wypełnienia).

Moje modele projektuję pod slicera - a co za tym idzie Cura (jak ktoś jest jej zwolennikiem) też je obsłuży.

 

Nie próbowałeś drukować Jokera z gcodów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaka masz drukarkę że Ci sie nie mieści ?

Ja podzieliłem orginalne pliki na mniejsze ilości  części. Kadłub na dwa razy itp. Wole być obecny w pobliżu jak się drukuje.

Pozdrawiam Sławomir

Ps. Właśnie wklejam lotki i klapy

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minut temu, karambolis8 napisał:

Gcody tak u mnie wyglądają

 

 

Przegapiłem to :(

 

EDIT: Zgodnie z user manual do wykorzystania g-codów powinieneś mieć drukarkę o wymiarach 200x200x180.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adam gcode nie został wygenerowany z tych steli ogólnie dostępnych i jest przeznaczona do drukarki kompatybilnej z mk2/3.

Plik stl podany przez ciebie jest zrobiony tak aby nie można go było prawidłowo wydrukować.

 

Snap1.thumb.jpg.aa9ba100590fe393e7ed459b59cab56b.jpg

 

Chyba, że masz prawidłowe pliki więc może podeślesz na pw ten jeden problematyczny. Zo baczymy w czym leży problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, maxiiii napisał:

Plik stl podany przez ciebie jest zrobiony tak aby nie można go było prawidłowo wydrukować.

Nie.

Te typy po prostu tak mają. Wszystkie modele od 3DLabPrint są w ten sposób zaprojektowane, więc zapewne Joker również. Jest to też powód, dla którego Slic3r się z tymi stlami nie lubi...

 

@karambolis8 Jesli chodzi o Curę - to przeczytaj to: https://3dlabprint.com/faq/cura-not-slicing-with-internal-structures/ .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie kupowałem takich plików ale po twoim wpisie tym bardziej ich nie kupię.

Po co mi takie pliki z którymi nic nie mogę zrobić. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

Po co mi takie pliki z którymi nic nie mogę zrobić. :(

Ja jakoś żadnych problemów rzeczona część. Niestety już sklejona w całość.

Drukarka Ender 3 pro

joker zdjecie.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.