Skocz do zawartości

Pokażcie wnętrze swoich modeli


dimmus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 lata później...

Ja dziś podczas latania pstryknąłem zdjęcie specjalnie do tego tematu.

Extra 300 K.S  2,7m

Porządku to u mnie nigdy pod kabiną nie było ale to chyba dla tego że przesadnie zabezpieczam kable aby się nie przecierały.

W każdym razie elektryka chodzi trzeci rok kompletnie bezobsługowo , jedynie czego dotykałem po zbudowaniu tego modelu to zbiornik paliwa , zbiornik był wymieniany.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
3 godziny temu, jarek996 napisał:

 

 

 

 

 

 

 

 

Pal licho elektryke, ale podwozie masz nierowno wkrecone! Jedna srubka TAK, a druga SIAK 😂

 

 

 

 

 

20240312_125214.thumb.jpg.6f8bbc04dc619e90131767f82f58514a.jpg

To paralaksa.:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale, Jajcarze.Dobry temat na dyskusje.:lol:

W dniu 10.03.2024 o 20:11, enter1978 napisał:

Nowa extra 300 K.S  2,7m , model jeszcze nie oblatany.

Tak mi wyszła elektryka jak na foto , jest to najschludniejsza instalacja jaką do tej pory udało mi sie zrobić.

spacer.png

Te oploty na kable to praktycznie czemu służą?. Chyba tylko efekt wizualny bo skrętka ładnie ułożona też ładnie wygląda i w razie poprawek  lub uszkodzeń łatwiej o diagnozę.Moim zdaniem nie warto . Sam zobaczysz jak kiedyś będziesz szukał uszkodzeń i pruł te oploty .Już to przerabiałem :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał ma rację.

1. Wiązki przewodów elektrycznych w dużych samolotach z porządną i prawidłowo wykonaną instalacją elektryczną są zawsze a oplocie lub w koszulce ze specjalnie podgumowanej tkaniny (np. rosyjska AHKR) albo w jednym i drugim. Jest to ochrona nie tylko przed przetarciem przewodów ale również przed wilgocią, która występuje zawsze, w modelach również. Oplot lub tkanina pokazuje też podczas przeglądów prawidłowość upięcia wiązek przy elementach ruchomych samolotu :stery, hamulce, drzwi bombowe itp. Bo to one przecierają się najpierw a nie przewody elektryczne w przypadku niewłaściwego upięcia wiązki.

2. Wiązki przewodów elektrycznych powinny być zawsze upięte do konstrukcji samolotu. Jest to podstawowa zasada montażu pokładowej  sieci elektrycznej. Żaden, nawet pojedynczy przewód elektryczny nie może "dyndać" swobodnie bo jest to przesłanka do wypadku lotniczego lub pożaru a przykładów na to jest mnóstwo. Dzisiejsze mocno rozbudowane wyposażenie modeli samolotów RC pod względem instalacji elektrycznej powinno być wzorowane na prawdziwych samolotach.

  • Lubię to 1
  • Dzięki 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy to tylko i wyłącznie modeli na PB gdzie drgania przecierają wszystko co jest w samolocie. W Jetach czy np F3A nie stosuje się żadnych oplotów tylko porządne przewody od powerboxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.