Jump to content
czarobest

Renowacje Czarka

Recommended Posts

7 minut temu, Paweł Praus napisał:

Nie ma opcji, ja w to nie wchodzę...

ja też nie, nie mam  fusów po kawie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czarku,

dziś jest piątek, i wydaje mi się ,że coś obiecywałeś w kwestii rozwijania  " cukierków"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie kojarzę :), o piątku pamiętam tylko, że miałem zabrać się za Wicherka co w pewnym stopniu zrobiłem i będę kontynuował. 

Modelarze powinni być cierpliwi ?, sam chciałbym zrobić to szybko, ale też nie chcę śpieszyć się przy samym motorku, bo to tylko może zaszkodzić.

Wszystkie pokażę, tylko proszę daj mi troszkę czasu, bo tak się złożyło że akurat nie mam go najwięcej, a jak mam to kuchnia zajęta ?.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, jak to mawiali starożytni: festina lente. I przy rozbieraniu i składaniu. Pośpiech wymagany jest przy łapaniu pcheł i gdy mąż jest tuż za drzwiami. Z bronią ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Granacik napisał:

I przy rozbieraniu

i tu bym się nie zgodził ??.... a poza tym nic nie mówiłem o rozbieraniu....

chodziło o rozwinięcie tych papierków z  cukierków...dalsze działanie może poczekać

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nie wiem... Jeden się śpieszył z zdjęciem opakowania i nie skończyło się to dla niego dobrze...

 

 

:)

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nareszcie mogę tutaj znowu napisać :). Więc zaczynam w końcu (przepraszam, że tak długo - ale tak wyszło i już) odpakowywać te "cukiereczki" od Marka @m2z. Mogę napisać tylko jeszcze raz ogromne dzięki, że to mnie trafił się ten zaszczyt i mam nadzieję, że jeszcze nie zwątpiłeś w reanimację tych motorków i nie będziesz żałował :).

 

Na pierwszy ogień pójdzie nie jeden silnik, a trzy bo to trojaczki :). Zająłem się nimi na początku, bo były na oko w najmniej idealnym stanie, jak się okazało w środku niestety też i musiałem troszkę strugać :).

Mianowicie są to "OTM Striż'e" czyli w oryginale ОТМ СТРИЖ. Fajnie, bo rosyjski motorek dotąd miałem tylko jeden, a samozapłony trzy, więc dla mnie mimo, że pewnie dla wielu z Was to "zwykłe" niezbyt mocne motorki to super sprawa (zresztą jak każde :)). Domyślam się też, że wielu miało z nimi styczność w przeszłości czy młodości, ja takich przyjemności nie miałem (i z racji wieku i z racji że zacząłem nie tak dawno temu) więc tym bardziej jest to dla mnie coś fajnego. 

 

Silniki były bardzo, bardzo zaklejone i długo się męczyłem z rozkręceniem, grzanie, namaczanie i nic. Na szczęście w końcu jakoś ruszyły. Jak się okazało po otwarciu korbowody w całej trójce były takie sobie, krzywe, z ogromnymi luzami i pęknięciami. Nie było innej opcji jak je wymienić, a jako że już jeden w "karierze" dorobiłem to i tym razem postanowiłem wystrugać je samodzielnie. Plus taki, że otwory metryczne więc nie było z nimi problemu, do tego dorobiłem otwór smarujący w górnej części względem tych oryginalnych. Wyszły moim zdaniem super, bez luzów i nawet równo jak na "ręczne" CNC, waga ta sama jak oryginał. Ogólnie jestem znów bardzo zadowolony i usatysfakcjonowany :DAle więcej przy fotkach. 

A i niestety, ale w jednym "ukręciła" się iglica, nie wiem jak, bo wcale mocno nie kręciłem i po prostu pękła, poradziłem sobie z tym klejąc Multibondem 1632 i "zbrojąc" to kawałkami drucików, trzyma się teraz bardzo dobrze, choć wiadomo wygląda troszkę gorzej, choć nie jest chyba źle :P

No dobra tyle wstępu, fotki pokażą pewnie najwięcej, a oczywiście wyszło ich sporo :D. 

 

Aha, na razie brakuje mi jednej nakrętki śmigła, stąd wykorzystałem jedną na dwóch końcowych zdjęciach, ale myślę, że uda mi się z czasem ogarnąć dodatkową.

 

Najpierw takie ogólne na zachętę :)

1166622967_OTMStriz6).thumb.jpg.bd72bc4164b6f0785cba2cc65ad9ef22.jpg

479383352_Striz_Conrod(29).thumb.jpg.90e73726c4c2d0294401045d1ab9ee0f.jpg

 

Fotki przed:

 

Motorek numer 1:
1346800604_OTMStriz1(1).thumb.jpg.6cd066f72e9f097b49dfc4af581dcbc9.jpg

1637786378_OTMStriz1(3).thumb.jpg.254d26efd6dca962427497a9ceb124a4.jpg

1833542766_OTMStriz1(5).thumb.jpg.f133b498ee78cffe1243b0c90cee201d.jpg

Motorek numer 2:
1582371637_OTMStriz2(1).thumb.jpg.c7933f154e229b84cd0c74dd1b1256bc.jpg

1735226293_OTMStriz2(3).thumb.jpg.b88608d20c0e4e0eacb40de2d53fc1bf.jpg

730787528_OTMStriz2(5).thumb.jpg.bc09cb8f8240c03e00586474988ae76f.jpg

Motorek numer 3:
1915252336_OTMStriz3(1).thumb.jpg.127a95191bce72f99a8149ed4cf16835.jpg

826926061_OTMStriz3(3).thumb.jpg.93018c4800135f42173a9d7b44b5ee24.jpg

214761907_OTMStriz3(5).thumb.jpg.99b2aad5f77753abebf11cd39ee5a7df.jpg

 

 

Fotki z prac i wytwarzania korbowodów:

 

Zacząłem oczywiście od wyjęcia sworznia za pomocą prostego uchwytu zrobionego z drewna:
832207987_Striz_Conrod(3).thumb.jpg.1e71eeb1cb780ff0d0aa20b8b340cdb2.jpg

Nawierciłem otwory w odpowiedniej odległości od siebie:
1840086805_Striz_Conrod(6).thumb.jpg.077065995535f9c62cd58370b92f116f.jpg

Powycinałem dremelem poszczególne "korbowody"
197906985_Striz_Conrod(10).thumb.jpg.05c382fc8a5d0155cbb419ecbe628485.jpg

Po, w trakcie, przed czyszczeniem :).
1837493446_Striz_Conrod(11).thumb.jpg.7c84127a72a8f036f072a01df894270e.jpg757735923_Striz_Conrod(15).thumb.jpg.22d28daf942f90db436826814a5c1746.jpg

Pilnikiem nadałem kształt każdemu z korbowodów:
1616461753_Striz_Conrod(17).thumb.jpg.d4fe5dd007a2997d5ad5f9a00e08cfcf.jpg

Wykonałem otwory smarujące, w dolnej części przy czopie wału wiertłem 0.8mm:
2036167410_Striz_Conrod(18).thumb.jpg.016e1bbd3bbb7f8cf0adeb45e58e30a1.jpg

1060775478_Striz_Conrod(19).thumb.jpg.efad99a4f13abe980edfe54999fc1f76.jpg

Tutaj widać poszczególne etapy, jeszcze przed wykończeniem tego przedostatniego (bo ostatni to oryginał)
1759741932_Striz_Conrod(20).thumb.jpg.3ceda3d385b40dba38111a10cd7759d5.jpg

1468653892_Striz_Conrod(21).thumb.jpg.55af2d499466f83bfc70d8014ffc8f1f.jpg

Oraz otwór w górnej części przy sworzniu, zrobiony wiertłem 0.4mm
177913162_Striz_Conrod(26).thumb.jpg.0db6a696d15a1328f3accbec68c2ec8b.jpg

Znów kilka etapów:
1613481832_Striz_Conrod(25).thumb.jpg.3906fddafefcd0608b2358b909efd935.jpg

I w zasadzie wykończone korbowody wraz z oryginałami i wypolerowanymi tłokami i przeciwtłokami.
1192768457_Striz_Conrod(28).thumb.jpg.ce3859a4caa8930fbfff945ae04d2c5f.jpg

Wiem, że te moje nie są najpiękniejsze, ale i tak jestem bardzo zadowolony z efektu :).
479383352_Striz_Conrod(29).thumb.jpg.90e73726c4c2d0294401045d1ab9ee0f.jpg

 

Fotki skończonych silniczków:

 

Motorek pierwszy:
1632120007_OTMStriz1(2).thumb.jpg.da60cb0c0aa6c5d61c896a516727af91.jpg1727870499_OTMStriz1(4).thumb.jpg.6c7de9391bc4901e53e0c40c870663d8.jpg65373845_OTMStriz1(6).thumb.jpg.05dac6df2df4ce40ffb37b83c8a714f5.jpg835463475_OTMStriz1(7).thumb.jpg.3b035b27a9563cca7baed2236fb7510c.jpg1770079195_OTMStriz1(8).thumb.jpg.32a2a7713dc542ce76026f67db926632.jpg

Motorek drugi:
1208943272_OTMStriz2(2).thumb.jpg.60ff742ca85624a8c9a9d44f2b14c3a8.jpg1711637447_OTMStriz2(4).thumb.jpg.8886fe4c64f989b5edbab98224228a54.jpg703153526_OTMStriz2(6).thumb.jpg.73988f45641f5e41bfa36e5696485b98.jpg439571955_OTMStriz2(7).thumb.jpg.04f57043a0287f73648b398f659b2075.jpg515944531_OTMStriz2(8).thumb.jpg.4419daecf792f68c57ce392333e4b6f9.jpg

I motorek trzeci:
1726454703_OTMStriz3(2).thumb.jpg.fd5fcae467418d0adc4692a0090488ee.jpg943559222_OTMStriz3(4).thumb.jpg.edc70e1304768f0f7b08b8ddc674432a.jpg2110679200_OTMStriz3(6).thumb.jpg.729dfc95e2b2eca99ab0ada39a36e152.jpg158281036_OTMStriz3(7).thumb.jpg.3f624602837e2994f894fef60ee81bc7.jpg733046245_OTMStriz3(8).thumb.jpg.ace85b3380b8fdbf801355c917adf105.jpg

I jeszcze cała trójka:
1451529126_OTMStriz(1).thumb.jpg.ac3f6c83f422aca7c879524c34608d4c.jpg608445242_OTMStriz(2).thumb.jpg.8c91ff026d1102c5f0b2a9bf72f3849c.jpg1768418871_OTMStriz(3).thumb.jpg.8b27b3b934d69afd1756a28fb473d667.jpg1497608210_OTMStriz(4).thumb.jpg.3df3f18d301273bc2d6f20a9dd5f922d.jpg
 

 

I przed/po obok siebie:

 

Pierwszy:

 

1346800604_OTMStriz1(1).thumb.jpg.6cd066f72e9f097b49dfc4af581dcbc9.jpg1632120007_OTMStriz1(2).thumb.jpg.da60cb0c0aa6c5d61c896a516727af91.jpg

1637786378_OTMStriz1(3).thumb.jpg.254d26efd6dca962427497a9ceb124a4.jpg1727870499_OTMStriz1(4).thumb.jpg.6c7de9391bc4901e53e0c40c870663d8.jpg

1833542766_OTMStriz1(5).thumb.jpg.f133b498ee78cffe1243b0c90cee201d.jpg65373845_OTMStriz1(6).thumb.jpg.05dac6df2df4ce40ffb37b83c8a714f5.jpg

Drugi:


1582371637_OTMStriz2(1).thumb.jpg.c7933f154e229b84cd0c74dd1b1256bc.jpg1208943272_OTMStriz2(2).thumb.jpg.60ff742ca85624a8c9a9d44f2b14c3a8.jpg

1735226293_OTMStriz2(3).thumb.jpg.b88608d20c0e4e0eacb40de2d53fc1bf.jpg1711637447_OTMStriz2(4).thumb.jpg.8886fe4c64f989b5edbab98224228a54.jpg

730787528_OTMStriz2(5).thumb.jpg.bc09cb8f8240c03e00586474988ae76f.jpg703153526_OTMStriz2(6).thumb.jpg.73988f45641f5e41bfa36e5696485b98.jpg

Trzeci:

1915252336_OTMStriz3(1).thumb.jpg.127a95191bce72f99a8149ed4cf16835.jpg1726454703_OTMStriz3(2).thumb.jpg.fd5fcae467418d0adc4692a0090488ee.jpg

826926061_OTMStriz3(3).thumb.jpg.93018c4800135f42173a9d7b44b5ee24.jpg943559222_OTMStriz3(4).thumb.jpg.edc70e1304768f0f7b08b8ddc674432a.jpg

214761907_OTMStriz3(5).thumb.jpg.99b2aad5f77753abebf11cd39ee5a7df.jpg2110679200_OTMStriz3(6).thumb.jpg.729dfc95e2b2eca99ab0ada39a36e152.jpg
 

 

 

Mam nadzieję, że Kuba mnie nie skarci za tyle megabajtów, bo poszedł prawie cały limit na post :D.

 

A tymczasem paliwko zmieszane z małym eksperymentem więc może jeszcze dzisiaj pierwszy popracuje :):

341815479_OTMStriz(5).thumb.jpg.4a1547871f7f86eeb4d9b1849a99724c.jpg

 

PS: Jeszcze linki do albumów ze zdjęciami, w albumie z budową jest ciut więcej niż tu na forum, ale mniej znaczące :)

Silnik pierwszy: https://photos.app.goo.gl/pi6moQZPxka4qp328

Silnik drugi: https://photos.app.goo.gl/jjhADT1fGVFUu3f87

Silnik trzeci: https://photos.app.goo.gl/uWmX6di7YmNfr4499

Zdjęcia razem: https://photos.app.goo.gl/tFhMrFw4Ygb8kDfH6

I korbowód + prace: https://photos.app.goo.gl/3qj1s1ZCgGaSSZcm8

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, czarobest napisał:

Nareszcie mogę tutaj znowu napisać :). Więc zaczynam w końcu (przepraszam, że tak długo - ale tak wyszło i już) odpakowywać te "cukiereczki" od Marka @m2z. Mogę napisać tylko jeszcze raz ogromne dzięki, że to mnie trafił się ten zaszczyt i mam nadzieję, że jeszcze nie zwątpiłeś w reanimację tych motorków i nie będziesz żałował :).

 

Na pierwszy ogień pójdzie nie jeden silnik, a trzy bo to trojaczki :). Zająłem się nimi na początku, bo były na oko w najmniej idealnym stanie, jak się okazało w środku niestety też i musiałem troszkę strugać :).

Mianowicie są to "OTM Striż'e" czyli w oryginale ОТМ СТРИЖ. Fajnie, bo rosyjski motorek dotąd miałem tylko jeden, a samozapłony trzy, więc dla mnie mimo, że pewnie dla wielu z Was to "zwykłe" niezbyt mocne motorki to super sprawa (zresztą jak każde :)). Domyślam się też, że wielu miało z nimi styczność w przeszłości czy młodości, ja takich przyjemności nie miałem (i z racji wieku i z racji że zacząłem nie tak dawno temu) więc tym bardziej jest to dla mnie coś fajnego. 

 

Silniki były bardzo, bardzo zaklejone i długo się męczyłem z rozkręceniem, grzanie, namaczanie i nic. Na szczęście w końcu jakoś ruszyły. Jak się okazało po otwarciu korbowody w całej trójce były takie sobie, krzywe, z ogromnymi luzami i pęknięciami. Nie było innej opcji jak je wymienić, a jako że już jeden w "karierze" dorobiłem to i tym razem postanowiłem wystrugać je samodzielnie. Plus taki, że otwory metryczne więc nie było z nimi problemu, do tego dorobiłem otwór smarujący w górnej części względem tych oryginalnych. Wyszły moim zdaniem super, bez luzów i nawet równo jak na "ręczne" CNC, waga ta sama jak oryginał. Ogólnie jestem znów bardzo zadowolony i usatysfakcjonowany :DAle więcej przy fotkach. 

A i niestety, ale w jednym "ukręciła" się iglica, nie wiem jak, bo wcale mocno nie kręciłem i po prostu pękła, poradziłem sobie z tym klejąc Multibondem 1632 i "zbrojąc" to kawałkami drucików, trzyma się teraz bardzo dobrze, choć wiadomo wygląda troszkę gorzej, choć nie jest chyba źle :P

No dobra tyle wstępu, fotki pokażą pewnie najwięcej, a oczywiście wyszło ich sporo :D. 

 

Aha, na razie brakuje mi jednej nakrętki śmigła, stąd wykorzystałem jedną na dwóch końcowych zdjęciach, ale myślę, że uda mi się z czasem ogarnąć dodatkową.

 

Najpierw takie ogólne na zachętę :)

1166622967_OTMStriz6).thumb.jpg.bd72bc4164b6f0785cba2cc65ad9ef22.jpg

479383352_Striz_Conrod(29).thumb.jpg.90e73726c4c2d0294401045d1ab9ee0f.jpg

 

Fotki przed:

  Pokaż ukrytą zawartość

Motorek numer 1:
1346800604_OTMStriz1(1).thumb.jpg.6cd066f72e9f097b49dfc4af581dcbc9.jpg

1637786378_OTMStriz1(3).thumb.jpg.254d26efd6dca962427497a9ceb124a4.jpg

1833542766_OTMStriz1(5).thumb.jpg.f133b498ee78cffe1243b0c90cee201d.jpg

Motorek numer 2:
1582371637_OTMStriz2(1).thumb.jpg.c7933f154e229b84cd0c74dd1b1256bc.jpg

1735226293_OTMStriz2(3).thumb.jpg.b88608d20c0e4e0eacb40de2d53fc1bf.jpg

730787528_OTMStriz2(5).thumb.jpg.bc09cb8f8240c03e00586474988ae76f.jpg

Motorek numer 3:
1915252336_OTMStriz3(1).thumb.jpg.127a95191bce72f99a8149ed4cf16835.jpg

826926061_OTMStriz3(3).thumb.jpg.93018c4800135f42173a9d7b44b5ee24.jpg

214761907_OTMStriz3(5).thumb.jpg.99b2aad5f77753abebf11cd39ee5a7df.jpg

 

 

Fotki z prac i wytwarzania korbowodów:

  Pokaż ukrytą zawartość

Zacząłem oczywiście od wyjęcia sworznia za pomocą prostego uchwytu zrobionego z drewna:
832207987_Striz_Conrod(3).thumb.jpg.1e71eeb1cb780ff0d0aa20b8b340cdb2.jpg

Nawierciłem otwory w odpowiedniej odległości od siebie:
1840086805_Striz_Conrod(6).thumb.jpg.077065995535f9c62cd58370b92f116f.jpg

Powycinałem dremelem poszczególne "korbowody"
197906985_Striz_Conrod(10).thumb.jpg.05c382fc8a5d0155cbb419ecbe628485.jpg

Po, w trakcie, przed czyszczeniem :).
1837493446_Striz_Conrod(11).thumb.jpg.7c84127a72a8f036f072a01df894270e.jpg757735923_Striz_Conrod(15).thumb.jpg.22d28daf942f90db436826814a5c1746.jpg

Pilnikiem nadałem kształt każdemu z korbowodów:
1616461753_Striz_Conrod(17).thumb.jpg.d4fe5dd007a2997d5ad5f9a00e08cfcf.jpg

Wykonałem otwory smarujące, w dolnej części przy czopie wału wiertłem 0.8mm:
2036167410_Striz_Conrod(18).thumb.jpg.016e1bbd3bbb7f8cf0adeb45e58e30a1.jpg

1060775478_Striz_Conrod(19).thumb.jpg.efad99a4f13abe980edfe54999fc1f76.jpg

Tutaj widać poszczególne etapy, jeszcze przed wykończeniem tego przedostatniego (bo ostatni to oryginał)
1759741932_Striz_Conrod(20).thumb.jpg.3ceda3d385b40dba38111a10cd7759d5.jpg

1468653892_Striz_Conrod(21).thumb.jpg.55af2d499466f83bfc70d8014ffc8f1f.jpg

Oraz otwór w górnej części przy sworzniu, zrobiony wiertłem 0.4mm
177913162_Striz_Conrod(26).thumb.jpg.0db6a696d15a1328f3accbec68c2ec8b.jpg

Znów kilka etapów:
1613481832_Striz_Conrod(25).thumb.jpg.3906fddafefcd0608b2358b909efd935.jpg

I w zasadzie wykończone korbowody wraz z oryginałami i wypolerowanymi tłokami i przeciwtłokami.
1192768457_Striz_Conrod(28).thumb.jpg.ce3859a4caa8930fbfff945ae04d2c5f.jpg

Wiem, że te moje nie są najpiękniejsze, ale i tak jestem bardzo zadowolony z efektu :).
479383352_Striz_Conrod(29).thumb.jpg.90e73726c4c2d0294401045d1ab9ee0f.jpg

 

Fotki skończonych silniczków:

  Pokaż ukrytą zawartość

Motorek pierwszy:
1632120007_OTMStriz1(2).thumb.jpg.da60cb0c0aa6c5d61c896a516727af91.jpg1727870499_OTMStriz1(4).thumb.jpg.6c7de9391bc4901e53e0c40c870663d8.jpg65373845_OTMStriz1(6).thumb.jpg.05dac6df2df4ce40ffb37b83c8a714f5.jpg835463475_OTMStriz1(7).thumb.jpg.3b035b27a9563cca7baed2236fb7510c.jpg1770079195_OTMStriz1(8).thumb.jpg.32a2a7713dc542ce76026f67db926632.jpg

Motorek drugi:
1208943272_OTMStriz2(2).thumb.jpg.60ff742ca85624a8c9a9d44f2b14c3a8.jpg1711637447_OTMStriz2(4).thumb.jpg.8886fe4c64f989b5edbab98224228a54.jpg703153526_OTMStriz2(6).thumb.jpg.73988f45641f5e41bfa36e5696485b98.jpg439571955_OTMStriz2(7).thumb.jpg.04f57043a0287f73648b398f659b2075.jpg515944531_OTMStriz2(8).thumb.jpg.4419daecf792f68c57ce392333e4b6f9.jpg

I motorek trzeci:
1726454703_OTMStriz3(2).thumb.jpg.fd5fcae467418d0adc4692a0090488ee.jpg943559222_OTMStriz3(4).thumb.jpg.edc70e1304768f0f7b08b8ddc674432a.jpg2110679200_OTMStriz3(6).thumb.jpg.729dfc95e2b2eca99ab0ada39a36e152.jpg158281036_OTMStriz3(7).thumb.jpg.3f624602837e2994f894fef60ee81bc7.jpg733046245_OTMStriz3(8).thumb.jpg.ace85b3380b8fdbf801355c917adf105.jpg

I jeszcze cała trójka:
1451529126_OTMStriz(1).thumb.jpg.ac3f6c83f422aca7c879524c34608d4c.jpg608445242_OTMStriz(2).thumb.jpg.8c91ff026d1102c5f0b2a9bf72f3849c.jpg1768418871_OTMStriz(3).thumb.jpg.8b27b3b934d69afd1756a28fb473d667.jpg1497608210_OTMStriz(4).thumb.jpg.3df3f18d301273bc2d6f20a9dd5f922d.jpg
 

 

I przed/po obok siebie:

  Pokaż ukrytą zawartość

Pierwszy:

 

1346800604_OTMStriz1(1).thumb.jpg.6cd066f72e9f097b49dfc4af581dcbc9.jpg1632120007_OTMStriz1(2).thumb.jpg.da60cb0c0aa6c5d61c896a516727af91.jpg

1637786378_OTMStriz1(3).thumb.jpg.254d26efd6dca962427497a9ceb124a4.jpg1727870499_OTMStriz1(4).thumb.jpg.6c7de9391bc4901e53e0c40c870663d8.jpg

1833542766_OTMStriz1(5).thumb.jpg.f133b498ee78cffe1243b0c90cee201d.jpg65373845_OTMStriz1(6).thumb.jpg.05dac6df2df4ce40ffb37b83c8a714f5.jpg

Drugi:


1582371637_OTMStriz2(1).thumb.jpg.c7933f154e229b84cd0c74dd1b1256bc.jpg1208943272_OTMStriz2(2).thumb.jpg.60ff742ca85624a8c9a9d44f2b14c3a8.jpg

1735226293_OTMStriz2(3).thumb.jpg.b88608d20c0e4e0eacb40de2d53fc1bf.jpg1711637447_OTMStriz2(4).thumb.jpg.8886fe4c64f989b5edbab98224228a54.jpg

730787528_OTMStriz2(5).thumb.jpg.bc09cb8f8240c03e00586474988ae76f.jpg703153526_OTMStriz2(6).thumb.jpg.73988f45641f5e41bfa36e5696485b98.jpg

Trzeci:

1915252336_OTMStriz3(1).thumb.jpg.127a95191bce72f99a8149ed4cf16835.jpg1726454703_OTMStriz3(2).thumb.jpg.fd5fcae467418d0adc4692a0090488ee.jpg

826926061_OTMStriz3(3).thumb.jpg.93018c4800135f42173a9d7b44b5ee24.jpg943559222_OTMStriz3(4).thumb.jpg.edc70e1304768f0f7b08b8ddc674432a.jpg

214761907_OTMStriz3(5).thumb.jpg.99b2aad5f77753abebf11cd39ee5a7df.jpg2110679200_OTMStriz3(6).thumb.jpg.729dfc95e2b2eca99ab0ada39a36e152.jpg
 

 

 

Mam nadzieję, że Kuba mnie nie skarci za tyle megabajtów, bo poszedł prawie cały limit na post :D.

 

A tymczasem paliwko zmieszane z małym eksperymentem więc może jeszcze dzisiaj pierwszy popracuje :):

341815479_OTMStriz(5).thumb.jpg.4a1547871f7f86eeb4d9b1849a99724c.jpg

Czarek,

wszystko super...gratulacje.

podpowiem Ci  pewna informację  dot  tych silnikow, otóż miały taka nieprzyjemną cechę ,że albo gięły się korbowody ( patrz Twoje motorki) albo pękały wały-  tuż za tarczą a przed otworem ssącym. Więc bardzo ostożnie i z przykręcaniem kompresji jak i zalaniem silnika  bo łatwo go zalać.A z dwojga złego lepszy krzywy korbowód niz peknięty wał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej dzięki za informację, postaram się nie zepsuć :). Niestety jeden z nich ma dość kiepską kompresję, ale liczę że odpali, za to jeden ma bardzo fajną :P

To przy okazji zapytam, jakie śmigło założyć? Myślałem o 8x4 ale nie wiem czy nie za duże i czy nie lepiej dać im pracować ciut wyżej na nieco mniejszym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, czarobest napisał:

Myślałem o 8x4

dobrze myslałes,

a temu ze słaba kompresja daj więcej  rycyny i zapali

nooo i zawsze możesz tłok dorobić...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, d9Jacek napisał:

dobrze myslałes,

a temu ze słaba kompresja daj więcej  rycyny i zapali

nooo i zawsze możesz tłok dorobić...:)

Więc tak też zrobiłem i poszedłem z 8x4, dzięki :).

Byłem właśnie z tym biednym o najsłabszej kondycji i niestety mimo godziny zabawy nie udało mi się go odpalić. Tylko raz "puścił dymek" jak zakręciłem w drugą stronę :(. Ale o dziwo dość ciasno siedzący przeciwtłok potrafił odbić do "góry" po odkręceniu śruby, więc jakoś tam coś spręża, najgorzej jest jednak w maksymalnym punkcie, wtedy jest lekkie syknięcie i bąbelki przy wydechu :(.

W związku z tym idzie na koniec kolejki z tej trójki i dostanie wtedy paliwo, tak jak napisałeś, z większą ilością rycyny. 

Jeśli się nie uda to widzę jeszcze jedną opcję zrobienia rowka w obecnym tłoku, choć to chyba też w moich warunkach może być trudne.

A dorobić chyba raczej nie jestem w stanie, przynajmniej teraz i w najbliższej przyszłości :P.

 

 Ale na razie liczę, że z jednak z paliwkiem z olejem rycynowym w okolicach 25%, a może nawet więcej chociaż troszkę pogada :).

PS: Chodzi o motorek numer trzy ze zdjęć w poście z ich fotkami jeśli ktoś tam zagląda :P.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, czarobest napisał:

zrobienia rowka w obecnym tłoku,

👍...spokojnie dasz radę

 

26 minut temu, czarobest napisał:

A dorobić chyba raczej nie jestem w stanie, przynajmniej teraz...

oj tam, oj tam.... na pewno jestes w stanie....możemy na priva pogadać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, pierwszy - ten z najlepszą kompresją odpalony :). Także Marku (@m2z) w końcu pierwszy zagadał :)

Uprzedzając, rozrusznik przyłożony delikatnie, po wstępnym ogarnięciu ustawień za pomocą odpalania ręcznego, w zasadzie działa on mniejszą siłą niż ja ręką, ale za to daje te kilka obrotów dzięki którym silnik dużo łatwiej zagaduje. 

Skład paliwa jest na filmie, podobnie jak śmigło i obroty, ale nie wiem czy ktoś to ogląda więc:

Paliwo - 42% Nafta, 35% eter, 12% Motul 710, 10% olej rycynowy i 1% dodatku do oleju napędowego widocznego na zdjęciach wyżej. Chyba jest całkiem ok :).

Śmigło: MA 8x4

Maksymalnie kręcił się do około 9900 RPM, miałem lekkie obawy mocniej skręcić kompresję, bo może byłoby ciut więcej, ale moim zdaniem było to akurat. Jest to teoretycznie około 100W (0.13KM) i 500 gramów ciągu.

Jak widać po desce, oleju raczej nie brakuje :). Mam nadzieję, że kamera nie ucierpi, bo też dostała :D

 

Zapraszam :):

 

W dniu 16.07.2021 o 20:06, d9Jacek napisał:

👍...spokojnie dasz radę

 

oj tam, oj tam.... na pewno jestes w stanie....możemy na priva pogadać

No nie wiem, nie wiem :P, jednak jak paliwko nie pomoże (a nie jestem najlepszej myśli, ale się zobaczy) to się odezwę :).

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numer #2 odpalony wczoraj lecz dopiero dzisiaj zrobiłem filmik. Niestety pierwsza próba nieco nieudana na paliwie takim jak poprzednik (chociaż troszkę też z mojej winy, bo sugerowałem się ustawieniem iglicy z pierwszego, a jednak zupełnie inaczej to tutaj wychodzi dla takiej samej dawki, podobnie jak i w trzecim motorku, gdzie znów jest zupełnie inaczej przy mniej więcej tym samym przepływie), więc podjąłem drugą z paliwem bardzo bogatym w olej, głównie rycynowy :). To pomogło i silnik zapalił niestety osiągając nieco gorszy wynik niż poprzednik. 

Tym razem mieszanka to: 34% Nafty, 33% Eteru, 6% oleju Motul 710, 26% oleju rycynowego i 1% dodatku do oleju napędowego.

Śmigło 8x4

Stabilne maksymalne obroty to około 8 600 na minutę, tym samym generując ~70W (0.09KM) i około 380 gramów ciągu.

 

Zapraszam ponownie :):

 

PS: Właśnie sklejam też film z trzecim, bo się udało i powiem tak: zaskoczył :). Za parę godzin pewnie YouTube go ogarnie to wrzucę i go.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jeszcze numer #3 :). Paliwo i śmigło to samo co wyżej, jak napisałem wcześniej - zaskoczył :P, bo chodzi lepiej od dwójki kręcąc się jak ten pierwszy. Jestem zaskoczony, bo ręcznie ewidentnie jest najgorzej, jedynką odbija i ładnie trzyma ciśnienie przy obrocie, dwójka troszkę gorzej, a ten w górnym położeniu się zatrzymuje i traci ciśnienie nie odbijając. Zresztą z pierwszym paliwem (12% Motul, 10% olej rycynowy) to drugi pracował 1-2 sekundy, a trzeci w ogóle. Jednak z paliwem mocno zagęszczonym olejem (34% Nafty, 33% Eteru, 6% oleju Motul 710, 26% oleju rycynowego i 1% dodatku do oleju napędowego) odpaliły już oba, ale to ten ostatni kręcił się lepiej, choć bez rozrusznika raczej byłoby bardzo ciężko z odpaleniem.

 

Czyli:

Mieszanka: 34% Nafty, 33% Eteru, 6% oleju Motul 710, 26% oleju rycynowego i 1% dodatku do oleju napędowego.

Śmigło 8x4

Stabilne maksymalne obroty to około 9 800 na minutę, tym samym generując ~100W(0.13KM) i około 500 gramów ciągu. 

 

I znów zapraszam :):

 

 

Podsumowując, jestem bardzo zadowolony, pobawiłem się i będę się dalej bawił, no i udało się zrobić 3 korbowody i każdy dał radę :D.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, wrzucam fotki kolejnego motorka od Marka @m2z. Niestety na razie dwukrotnie nie udało mi się go odpalić, ale teraz przypuszaczam, że to kwestia paliwa które troszkę stało w słoiku i mogło nieco zmienić swój skład. 
Motorek jak zwykle wyczyszczony, miał na sobie coś w rodzaju starej farby (?), ale udało się to oczyścić. Nie było oryginalnego kołpaczka (jak sądze powinien być podobny jak w Striżach, więc niestety na razie bez niej, a śmigło przykręcam zwykłą nakrętką). Kompresja bardzo fajna, przy próbach czasem zaterkotał, lecz nie chciał się rozpędzić :).

 

Jest to kolejny motorek z rodzinki OTM, tym razem Sokół 2.5ccm (Сокол). Z ciekawych według mnie rzeczy to po pierwsze tłok jak i przeciwtłok o zaokrąglonych powierzchniach co kojarzy mi się mocno z silnikami HEMI :). Druga sprawa to bardzo drobne kanały wylotowe nawet w porównaniu do Striżów, do tego aż 4 kanały płuczące :). Obie rzeczy postarałem się uchwycić na zdjęciach.

 

Podsumowując, kolejny fajny motorek, jak uda się odpalić to oczywiście podrzucę filmik, ale chyba będę musiał znowu kupić Eter, a ten jak widzę podrożał tylko o jakieś 100% (mam na myśli ilości niehurtowe) :D.

 

Zdjęcia na zachęte:

111391520_OTMSokol(2).thumb.jpg.a69c96e69620e1430e9808f8ec2eebed.jpg

2026748982_OTMSokol(8).thumb.jpg.d3267959c144e586386a828a0f90dfb9.jpg


A tutaj reszta przed/po/w środku ;):

 

 


611657643_OTMSokol(1).thumb.jpg.14511c93a305d9c9c618fb1b65beb63a.jpg

111391520_OTMSokol(2).thumb.jpg.a69c96e69620e1430e9808f8ec2eebed.jpg

1764660181_OTMSokol(3).thumb.jpg.b11d7c86729ab8628de3411c7e98f888.jpg

13477194_OTMSokol(4).thumb.jpg.83f5def5816c16142b570b65c26d4838.jpg

2142625903_OTMSokol(5).thumb.jpg.893445498e6ba337fed4e954fd462d89.jpg

563106041_OTMSokol(6).thumb.jpg.adb38c800776e8b12ec977d10c58b355.jpg

291028750_OTMSokol(7).thumb.jpg.27e17a585f8b4996d316e79b8c5e8829.jpg

2026748982_OTMSokol(8).thumb.jpg.d3267959c144e586386a828a0f90dfb9.jpg

1433989996_OTMSokol(9).thumb.jpg.ab2e7a275ed530580ca3cf5b100f4e79.jpg

1172914102_OTMSokol(10).thumb.jpg.f68ab189c5a914bf13cabb464dc9fd81.jpg
 

 


 

 

I jeszcze przy okazji mam prośbę, chodzi o taki sam motorek jak ten, bo tak się składa, że w paczce od @m2z był jeszcze jeden :). Z tym, że niestety brakuje mu troszkę elementów do pełni szczęścia, wiem że dla niektóych być może nie warto się w to bawić, ale ja bardzo chciałbym przywrócić do życia i go. Stąd może uda się trafić i ktoś miałby w swoim posiadaniu któreś z brakujących części (nie chodzi mi o cały motorek na części, a na przykład coś co po prostu zostało po jakimś totalnym rozbitku itp). Niestety nie dam rady w moich warunkach ich dorobić, korbowód dam :P, ale to co potrzeba to: tylny dekiel, a także iglica z dyszą.

Tak na tę chwilę to wygląda numer dwa:
634554578_OTMSokol(5).thumb.jpg.01936a630e64636c2aaf76ac47bb24db.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, czarobest napisał:

ale to co potrzeba to: tylny dekiel,

no to dekielek już masz ...

jaki chcesz   taki łaadny dotoczony z duralu  czy taki oryginalny obrobiony odlew ?

co do ddyszy  to nie wiem....iglica z igły do szycia fi 1-1,2 mm,  bedzie najlepsza -oprawka się znajdzie

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, d9Jacek napisał:

no to dekielek już masz ...

jaki chcesz   taki łaadny dotoczony z duralu  czy taki oryginalny obrobiony odlew ?

co do ddyszy  to nie wiem....iglica z igły do szycia fi 1-1,2 mm,  bedzie najlepsza -oprawka się znajdzie

Dziękuję :), wystarczy mi to co będzie dla Ciebie mniejszym problemem ;). Oczywiście koszty materiału/robocizny/części pokryję.

Co do dyszy to również pojęcia nie mam co da się zrobić, także muszę zdać się na innych. Gdyby coś to w tym pokazanym motorku numer 1. jak widać dysza jest, więc do ewentualnego zwymiarowania jest dostępna.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, czarobest napisał:

Co do dyszy to.....

po prostu nie chce mi się  jednej  sztuki  toczyć 😎...jak bede miał potoczone odpowiedniej srednicy + oprawka igły to masz , a jak nie to może Cie kto inny wspomoże...

Kamil, dorabia znakomite korby do tego motorka....oryginalne, tak jak juz kiedyś pisałem  są słabe, a no i sworzeń  tłokowy  jest pływający i potrafi trochę bałaganu z tuleją narobić.Trzeba go  ufiksować

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.