Jump to content
Bubus1940

Łożyska w silniku

Recommended Posts

Mam silnik DLA56. Na jesieni wymieniałem w nim łożyska. Założyłem SKF ze wstępnym luzem. Okazało się że po wylataniu ok 10l paliwa na wale pojawił się luz. Śmigło sprawdzałem-jest dobre. Jutro kupię nowe łożyska. Moje pytanie jest następujące. Czy trzeba w łożyskach zdejmować uszczelniacze? Ostatnio były założone ale spotkałem się z różnymi opiniami

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Bubus1940 napisał:

Mam silnik DLA56. Na jesieni wymieniałem w nim łożyska. Założyłem SKF ze wstępnym luzem. Okazało się że po wylataniu ok 10l paliwa na wale pojawił się luz. Śmigło sprawdzałem-jest dobre. Jutro kupię nowe łożyska. Moje pytanie jest następujące. Czy trzeba w łożyskach zdejmować uszczelniacze? Ostatnio były założone ale spotkałem się z różnymi opiniami

 

Ja w moich ( ale to metanole ) zostawiam tylko ten od strony piasty. Reszta smietnik. Moze w benzynach postepuje sie inaczej .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj wziąłem do ręki silnik i zacząłem zastanawiać się nad jedną rzeczą. Mianowicie u mnie pomiędzy łożyskami nie ma tulejki dystansowej. Według mnie powinna być. Jak to jest u Was

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Bubus1940 napisał:

Czy trzeba w łożyskach zdejmować uszczelniacze?

 

A w oryginalnych lozyskach przed wymiana byly uszczelniacze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łożyska pierwszy raz wymieniałem w zeszłym roku i nie pamiętam, czy fabrycznie były czy nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli wierzyc rysunkowi z ponizszego linku, moznaby wnioskowac, ze tulejka (numer 20) byc powinna.

http://www.himodel.com/engines/Exhaust_Pipe_Muffler_for_DLA_56cc_Engine_Part_Number_56-7.html

 

screenshot.JPG.6171760bc9089377fa542cd8f8411de8.JPG

 

Lozyska wygladaja na rysunku na zamkniete, ale ile w tym rysunku prawdy, tego nie wiem.

 

Tu jeszcze link do strony DLA pokazujacej zestawy lozysk:

http://www.dlaengine.com/contents/519/162.html

Wyglada na to, ze wszystkie sa typu zamknietego.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie tulejki nie było i wydaje mi się, że łożyska były za bardzo ściśnięte do siebie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kupiles ten silnik jako nowy, czy uzywany? Mianowicie w tym drugim przypadku nie mozna miec pewnosci, czy kto juz w nim wczesniej nie grzebal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może właśnie przez brak tulejki łożyska pracowały z dużym napięciem i przez to szybciej się wypracowały. Ja bym na łożysko zewnętrzne dał 2RS ale z wyjętą osłonką od wewnątrz silnika a środkowe otwarte. Trochę lepiej będą smarowane. I koniecznie tulejka dystansowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik kupiłem jako używany. Tulejka będzie dorobiona. Zastanawiam się tylko nad zdjęciem osłon łożysk i pozostawieniu tylko zewnętrznej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w moim DL50 miałem tuleję i wewnętrzne łożysko było bez uszczelniaczy a od piasty miało uszczelniacze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To juz zaczyna przypominac gluchy telefon. Pytanie tworcy watku dotyczylo silnika DLA 56.

 

 

Godzinę temu, Bubus1940 napisał:

Silnik kupiłem jako używany. Tulejka będzie dorobiona. Zastanawiam się tylko nad zdjęciem osłon łożysk i pozostawieniu tylko zewnętrznej

 

Zeby nie kombinowac samemu, mozna bezposrednio zapytac o to producenta:

sales2@dlaengine.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik złożony. Zastosowałem łożyska SKF 2RS z luzem C3. Pomiędzy łożyska wstawiłem tulejkę dystansową.

Poniżej mail otrzymany od DLA 

 

sales2@dlaengine.com

 

Dear Grzegorz,
 
Thanks for your e-mail.
 
Re the bearing, yes,we use the sealant. Pelase kindly ref. Any other question, welcome to contact with us. Thanks!.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No prosze! Wyglada na to, ze producent dba o klienta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.