Bubus1940 1 Posted May 11, 2020 Mam silnik DLA56. Na jesieni wymieniałem w nim łożyska. Założyłem SKF ze wstępnym luzem. Okazało się że po wylataniu ok 10l paliwa na wale pojawił się luz. Śmigło sprawdzałem-jest dobre. Jutro kupię nowe łożyska. Moje pytanie jest następujące. Czy trzeba w łożyskach zdejmować uszczelniacze? Ostatnio były założone ale spotkałem się z różnymi opiniami Share this post Link to post Share on other sites
jarek996 456 Posted May 11, 2020 2 minuty temu, Bubus1940 napisał: Mam silnik DLA56. Na jesieni wymieniałem w nim łożyska. Założyłem SKF ze wstępnym luzem. Okazało się że po wylataniu ok 10l paliwa na wale pojawił się luz. Śmigło sprawdzałem-jest dobre. Jutro kupię nowe łożyska. Moje pytanie jest następujące. Czy trzeba w łożyskach zdejmować uszczelniacze? Ostatnio były założone ale spotkałem się z różnymi opiniami Ja w moich ( ale to metanole ) zostawiam tylko ten od strony piasty. Reszta smietnik. Moze w benzynach postepuje sie inaczej . Share this post Link to post Share on other sites
Bubus1940 1 Posted May 12, 2020 Dzisiaj wziąłem do ręki silnik i zacząłem zastanawiać się nad jedną rzeczą. Mianowicie u mnie pomiędzy łożyskami nie ma tulejki dystansowej. Według mnie powinna być. Jak to jest u Was Share this post Link to post Share on other sites
mr.jaro 204 Posted May 12, 2020 10 godzin temu, Bubus1940 napisał: Czy trzeba w łożyskach zdejmować uszczelniacze? A w oryginalnych lozyskach przed wymiana byly uszczelniacze? Share this post Link to post Share on other sites
Bubus1940 1 Posted May 12, 2020 Łożyska pierwszy raz wymieniałem w zeszłym roku i nie pamiętam, czy fabrycznie były czy nie. Share this post Link to post Share on other sites
mr.jaro 204 Posted May 12, 2020 Jesli wierzyc rysunkowi z ponizszego linku, moznaby wnioskowac, ze tulejka (numer 20) byc powinna. http://www.himodel.com/engines/Exhaust_Pipe_Muffler_for_DLA_56cc_Engine_Part_Number_56-7.html Lozyska wygladaja na rysunku na zamkniete, ale ile w tym rysunku prawdy, tego nie wiem. Tu jeszcze link do strony DLA pokazujacej zestawy lozysk: http://www.dlaengine.com/contents/519/162.html Wyglada na to, ze wszystkie sa typu zamknietego. Share this post Link to post Share on other sites
Bubus1940 1 Posted May 12, 2020 U mnie tulejki nie było i wydaje mi się, że łożyska były za bardzo ściśnięte do siebie. Share this post Link to post Share on other sites
mr.jaro 204 Posted May 12, 2020 A kupiles ten silnik jako nowy, czy uzywany? Mianowicie w tym drugim przypadku nie mozna miec pewnosci, czy kto juz w nim wczesniej nie grzebal. Share this post Link to post Share on other sites
Granacik 80 Posted May 12, 2020 Może właśnie przez brak tulejki łożyska pracowały z dużym napięciem i przez to szybciej się wypracowały. Ja bym na łożysko zewnętrzne dał 2RS ale z wyjętą osłonką od wewnątrz silnika a środkowe otwarte. Trochę lepiej będą smarowane. I koniecznie tulejka dystansowa. Share this post Link to post Share on other sites
Stanislaw 3 Posted May 12, 2020 W moim silniku DLE 55 jest tuleja dystansowa. Share this post Link to post Share on other sites
Bubus1940 1 Posted May 12, 2020 Silnik kupiłem jako używany. Tulejka będzie dorobiona. Zastanawiam się tylko nad zdjęciem osłon łożysk i pozostawieniu tylko zewnętrznej Share this post Link to post Share on other sites
kkdarch 3 Posted May 12, 2020 Ja w moim DL50 miałem tuleję i wewnętrzne łożysko było bez uszczelniaczy a od piasty miało uszczelniacze. Share this post Link to post Share on other sites
mr.jaro 204 Posted May 12, 2020 To juz zaczyna przypominac gluchy telefon. Pytanie tworcy watku dotyczylo silnika DLA 56. Godzinę temu, Bubus1940 napisał: Silnik kupiłem jako używany. Tulejka będzie dorobiona. Zastanawiam się tylko nad zdjęciem osłon łożysk i pozostawieniu tylko zewnętrznej Zeby nie kombinowac samemu, mozna bezposrednio zapytac o to producenta: sales2@dlaengine.com Share this post Link to post Share on other sites
Bubus1940 1 Posted May 14, 2020 Silnik złożony. Zastosowałem łożyska SKF 2RS z luzem C3. Pomiędzy łożyska wstawiłem tulejkę dystansową. Poniżej mail otrzymany od DLA sales2@dlaengine.com Dear Grzegorz, Thanks for your e-mail. Re the bearing, yes,we use the sealant. Pelase kindly ref. Any other question, welcome to contact with us. Thanks!. Share this post Link to post Share on other sites
mr.jaro 204 Posted May 14, 2020 No prosze! Wyglada na to, ze producent dba o klienta. Share this post Link to post Share on other sites