Jump to content
Bubus1940

Łożyska w silniku

Recommended Posts

Mam silnik DLA56. Na jesieni wymieniałem w nim łożyska. Założyłem SKF ze wstępnym luzem. Okazało się że po wylataniu ok 10l paliwa na wale pojawił się luz. Śmigło sprawdzałem-jest dobre. Jutro kupię nowe łożyska. Moje pytanie jest następujące. Czy trzeba w łożyskach zdejmować uszczelniacze? Ostatnio były założone ale spotkałem się z różnymi opiniami

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Bubus1940 napisał:

Mam silnik DLA56. Na jesieni wymieniałem w nim łożyska. Założyłem SKF ze wstępnym luzem. Okazało się że po wylataniu ok 10l paliwa na wale pojawił się luz. Śmigło sprawdzałem-jest dobre. Jutro kupię nowe łożyska. Moje pytanie jest następujące. Czy trzeba w łożyskach zdejmować uszczelniacze? Ostatnio były założone ale spotkałem się z różnymi opiniami

 

Ja w moich ( ale to metanole ) zostawiam tylko ten od strony piasty. Reszta smietnik. Moze w benzynach postepuje sie inaczej .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj wziąłem do ręki silnik i zacząłem zastanawiać się nad jedną rzeczą. Mianowicie u mnie pomiędzy łożyskami nie ma tulejki dystansowej. Według mnie powinna być. Jak to jest u Was

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Bubus1940 napisał:

Czy trzeba w łożyskach zdejmować uszczelniacze?

 

A w oryginalnych lozyskach przed wymiana byly uszczelniacze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli wierzyc rysunkowi z ponizszego linku, moznaby wnioskowac, ze tulejka (numer 20) byc powinna.

http://www.himodel.com/engines/Exhaust_Pipe_Muffler_for_DLA_56cc_Engine_Part_Number_56-7.html

 

screenshot.JPG.6171760bc9089377fa542cd8f8411de8.JPG

 

Lozyska wygladaja na rysunku na zamkniete, ale ile w tym rysunku prawdy, tego nie wiem.

 

Tu jeszcze link do strony DLA pokazujacej zestawy lozysk:

http://www.dlaengine.com/contents/519/162.html

Wyglada na to, ze wszystkie sa typu zamknietego.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kupiles ten silnik jako nowy, czy uzywany? Mianowicie w tym drugim przypadku nie mozna miec pewnosci, czy kto juz w nim wczesniej nie grzebal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może właśnie przez brak tulejki łożyska pracowały z dużym napięciem i przez to szybciej się wypracowały. Ja bym na łożysko zewnętrzne dał 2RS ale z wyjętą osłonką od wewnątrz silnika a środkowe otwarte. Trochę lepiej będą smarowane. I koniecznie tulejka dystansowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik kupiłem jako używany. Tulejka będzie dorobiona. Zastanawiam się tylko nad zdjęciem osłon łożysk i pozostawieniu tylko zewnętrznej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w moim DL50 miałem tuleję i wewnętrzne łożysko było bez uszczelniaczy a od piasty miało uszczelniacze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To juz zaczyna przypominac gluchy telefon. Pytanie tworcy watku dotyczylo silnika DLA 56.

 

 

Godzinę temu, Bubus1940 napisał:

Silnik kupiłem jako używany. Tulejka będzie dorobiona. Zastanawiam się tylko nad zdjęciem osłon łożysk i pozostawieniu tylko zewnętrznej

 

Zeby nie kombinowac samemu, mozna bezposrednio zapytac o to producenta:

sales2@dlaengine.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik złożony. Zastosowałem łożyska SKF 2RS z luzem C3. Pomiędzy łożyska wstawiłem tulejkę dystansową.

Poniżej mail otrzymany od DLA 

 

sales2@dlaengine.com

 

Dear Grzegorz,
 
Thanks for your e-mail.
 
Re the bearing, yes,we use the sealant. Pelase kindly ref. Any other question, welcome to contact with us. Thanks!.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.