Jump to content
Modelarz 2123

E SKY hunter pomocy

Recommended Posts

Witam znajomi poprosili mnie o pomoc przy naprawie ich helika, szczerze to jestem zielony w helikowych sprawach, ale sam nie znam nikogo w okolicy co by ogarniał temat. Helik podobno miał jakąś większą kraksę i połamał smigła, jednak po wymianie smigielek i podłączeniu wszystkiego jeden z wirników nie działa.

Rozebrałem obudowę i odkryłem, że z tego pinu _20200522_185127.thumb.JPG.a1d93e93baee964add9980bfcdd4aec7.JPG

 silnik nie dostaje sygnału. To znaczy że na górnym pinie oby dwa silniki działają, a na dolnym nie działa ani jeden ani drugi. Czy trzeba wymienić po prostu odbiornik, czy problem leży gdzie indziej i nie ma potrzeby kupować nowego odbiornika? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest układ ESC 3 in 1podobny jak w Esky Big Lama. Prawdopodobnie podczas kraksy uszkodzeniu uległa sekcja odpiwiedzialna za sterowanie drugim silnikiem. Obeznany w temacie elektronik dałby sobie radę. Może trzeba wymienić tranzystory irf. Jeżeli uda się coś kupić to szkoda naprawiać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby na 100% potwierdzić uszkodzony ESC przelutuj silniki miejscami. 

 

EDIT: teraz doczytałem że już to zrobiłeś :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy odbiornik załatwił sprawę, teraz obydwa silniki działają, jednak po wejściu na obroty powyżej połowy manetki gazu tylny silnik się gasi. Czy ma ktoś pomysł czy coś z tym da się zrobić? wymienić silnik na nowy? Dodam jeszcze, że ten gasnący silnik grzeje się, w porównaniu do zimnego silnika który działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te regulatory były stosowane nie tylko w modelach typu "LAMA" ale też w innych posiadających silniczek ogonowy "HONEY BEE CP3".

Posiadają ukryty potencjometr którym przestawia się tryb pracy w nowym module musisz ustawić go tak samo jak w oryginalnym (tak samo dwa pozostałe).

 

767475861_Bez_tytuu_1.jpg.9d4731b2f29baa3e6754a2193e0483e5.jpg

 

Prawdopodobnie poszedł większy prąd uszkodził Ci mosfety z regulatora obrotów (tylna strona płytki). Jeśli jeden silnik się grzeje bardziej to znaczy że jego uzwojenie uległo uszkodzeniu i musisz go wymienić na nowy. W przeciwnym razie nowy regulator szybko uszkodzisz.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za podpowiedź, w takim razie poszukam takiego silniczka, bo widziałem że nie ma ich w sklepach na stanie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.