Jump to content

Recommended Posts

Skłony się robią.

Tymczasem kolejne pytanie do kolegów zasilania BEC, mogą być połączone wszystkie cztery czy lepiej zostawić zasilanie z jednego?

Mam dwusilnikowca i tam mam spięte  ze sobą i działa bez problemów, tu mam cztery a źródła mówią, że raczej trzeba odciąć 3 i zostawić tylko jeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakich parametrów masz te silniki?

Buduję identyczny zestaw I planuję użyć silniki i regulatory z MJX Buks B3 (2204 1500KV)

Nie wiem czy to będzie dobry wybór (czy starczy ciągu), ale zobaczę po zważeniu modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silniczki RCX 1804 2400kv, ciąg wg youtuba ok 300g.

Wcześniej nosiły racera 600g na pół gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mały progres.

Zrobiłem lotki i ster wysokości.

teraz się zastanawiam jak zrobić połączenie w kadłubie. Bo chciałbym zrobić odłączany ogon, tak jak widać na zdjęciu.

Wydaje mi się, że to będzie łatwiejsze niż rozłączanie kadłuba od skrzydła.

 

20201213_192728.thumb.jpg.8008674bcb50b0db522f4efb91e7c47e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 7.12.2020 o 14:12, robloz napisał:

Jakich parametrów masz te silniki?

Buduję identyczny zestaw I planuję użyć silniki i regulatory z MJX Buks B3 (2204 1500KV)

Nie wiem czy to będzie dobry wybór (czy starczy ciągu), ale zobaczę po zważeniu modelu.

Wg mnie za duże KV będzie latał za szybko trzeba dobrać takie silniki aby latał ,,ciężko 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trudno Patryk, jak będzie to będzie. Miałem cztery silniki i trzeba było je jakoś spożytkować :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim B17 kadłub będzie w całości razem ze skrzydłem, które będzie miało dzielone skrzydło tuż za skrajnymi silnikami.

Mniej złączek, bo tylko do lotek.

Sprawa silników jest jeszcze do przemyślenia. Zobaczymy jaka wyjdzie waga i coś się dopasuje. 

 

Kiedyś w modelu Fokkera miałem odłączany ogon.

Możesz zrobić jak na rysunku

a.thumb.jpg.96461bebb21fbf4ff44babc1195535ee.jpg

we wrędze kadłuba wystaję wkręt/ grzybek, a we wrędze ogona odpowiednie nacięcie. Składasz w całość i lekko przekręcasz. Trzeba tyko takie mocowania zrobić w trzech-czterech miejscach +jakaś blokada.

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.12.2020 o 21:03, robertus napisał:

Skłony się robią.

Tymczasem kolejne pytanie do kolegów zasilania BEC, mogą być połączone wszystkie cztery czy lepiej zostawić zasilanie z jednego?

Mam dwusilnikowca i tam mam spięte  ze sobą i działa bez problemów, tu mam cztery a źródła mówią, że raczej trzeba odciąć 3 i zostawić tylko jeden.

Najprościej Y kablami, u mnie śmigła sa prawe i lewe i tak je parowalem. Pamiętam że później kombinowalem i podlaczalem na dwa kanały, w celu odejmowania ciągu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odciąłem kawałek dziobu i dorobiłem tą część w swojej ulubionej technice.

20201220_185140.thumb.jpg.e2b18e07e485dc54944883824b26ca45.jpg

 

20201220_185135.thumb.jpg.d003fc65c218c70907a67bc7b0cb56ac.jpg

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co z Mig-29 na drugim planie... chodzi o ster wysokości ? Sam teraz powoli kleję Mig-29M Super Fulcrum i szukałem SC w komentarzach na forum.

Czy lata z takim ustawieniem (odchyleniem od poziomu ) czy tylko tak przechowywany ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być może trochę się przekrzywił w hangarze, ale nie jest poziomo w neutrum. Robiłem małego MiGa i tego dużego na zdjęciu i mimo różnych konstrukcji stabilizatory są pod widocznym kątem.

Poszukaj moich relacji z budowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę mi zeszło rozkminianie połączenia kadłuba, ale sądzę, że wyszło dobrze. Nic się nie kolebie. mam nadzieję, że nie rozpadnie się w locie :)

Część tylna: w rurkę węglową będzie wchodził pręt z części kadłubowej. Widać też listwę balsową do łączenia z częścią przednią.

20201231_165717.thumb.jpg.418ebc3d6894d1a5fcc51345ed13b88f.jpg

 

Cześć przednia: dokleiłem i dobudowałem klin, który pasuje do wewnętrznej części tylnej. Widać pręt węglowy do ustalania. Od niego zaczałem tworzyc to rozwiązanie. są też dwie listwy balsowe do mocowania z drugą częśćią.

Łącznie są trzy punkty do skręcania śrubami nylonowymi.

20201231_165738.thumb.jpg.50dfc47c9b64a40aef5988783a36473e.jpg

 

Montuję obie części na wcisk i skręcam śrubkami. Pod łebkami śrub też jest kostka z balsy. Depron by się wyrobił raz-dwa.

20201231_165908.thumb.jpg.f66d621b0fef9b3caf057c08a5cea732.jpg

 

Tutaj się klei kadłub ze skrzydłem. Ustaliłem geometrię aby skrzydło-ogon aby było jak najlepiej.

20201231_172239.thumb.jpg.d73d2375e8d40989d25782f051c5204d.jpg

 

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprytnie ale balsa też długo zgniatania nie zniesie. W takich miejscach najlpepsza jest sklejka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam taką twardszą balsę i zauważyłem, że jak ją "polakieruję" CA to się robi jeszcze twardsza. Na moje deproniaki wystarcza. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile waży w takim stabie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, japim napisał:

Ile waży w takim stabie?

3809g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z obliczeń środek ciężkości wyszedł mi między 108 a 126mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.