robertus 1,200 Posted December 6, 2020 Silniki odpaliły 20201205_152305.mp4 Share this post Link to post Share on other sites
robertus 1,200 Posted December 6, 2020 Skłony się robią. Tymczasem kolejne pytanie do kolegów zasilania BEC, mogą być połączone wszystkie cztery czy lepiej zostawić zasilanie z jednego? Mam dwusilnikowca i tam mam spięte ze sobą i działa bez problemów, tu mam cztery a źródła mówią, że raczej trzeba odciąć 3 i zostawić tylko jeden. Share this post Link to post Share on other sites
robloz 35 Posted December 7, 2020 Jakich parametrów masz te silniki? Buduję identyczny zestaw I planuję użyć silniki i regulatory z MJX Buks B3 (2204 1500KV) Nie wiem czy to będzie dobry wybór (czy starczy ciągu), ale zobaczę po zważeniu modelu. Share this post Link to post Share on other sites
robertus 1,200 Posted December 7, 2020 Silniczki RCX 1804 2400kv, ciąg wg youtuba ok 300g. Wcześniej nosiły racera 600g na pół gazu. Share this post Link to post Share on other sites
robertus 1,200 Posted December 13, 2020 Mały progres. Zrobiłem lotki i ster wysokości. teraz się zastanawiam jak zrobić połączenie w kadłubie. Bo chciałbym zrobić odłączany ogon, tak jak widać na zdjęciu. Wydaje mi się, że to będzie łatwiejsze niż rozłączanie kadłuba od skrzydła. Share this post Link to post Share on other sites
majula7 15 Posted December 13, 2020 W dniu 7.12.2020 o 14:12, robloz napisał: Jakich parametrów masz te silniki? Buduję identyczny zestaw I planuję użyć silniki i regulatory z MJX Buks B3 (2204 1500KV) Nie wiem czy to będzie dobry wybór (czy starczy ciągu), ale zobaczę po zważeniu modelu. Wg mnie za duże KV będzie latał za szybko trzeba dobrać takie silniki aby latał ,,ciężko Share this post Link to post Share on other sites
robertus 1,200 Posted December 13, 2020 Trudno Patryk, jak będzie to będzie. Miałem cztery silniki i trzeba było je jakoś spożytkować Share this post Link to post Share on other sites
robloz 35 Posted December 14, 2020 W moim B17 kadłub będzie w całości razem ze skrzydłem, które będzie miało dzielone skrzydło tuż za skrajnymi silnikami. Mniej złączek, bo tylko do lotek. Sprawa silników jest jeszcze do przemyślenia. Zobaczymy jaka wyjdzie waga i coś się dopasuje. Kiedyś w modelu Fokkera miałem odłączany ogon. Możesz zrobić jak na rysunku we wrędze kadłuba wystaję wkręt/ grzybek, a we wrędze ogona odpowiednie nacięcie. Składasz w całość i lekko przekręcasz. Trzeba tyko takie mocowania zrobić w trzech-czterech miejscach +jakaś blokada. 1 Share this post Link to post Share on other sites
majula7 15 Posted December 14, 2020 W dniu 6.12.2020 o 21:03, robertus napisał: Skłony się robią. Tymczasem kolejne pytanie do kolegów zasilania BEC, mogą być połączone wszystkie cztery czy lepiej zostawić zasilanie z jednego? Mam dwusilnikowca i tam mam spięte ze sobą i działa bez problemów, tu mam cztery a źródła mówią, że raczej trzeba odciąć 3 i zostawić tylko jeden. Najprościej Y kablami, u mnie śmigła sa prawe i lewe i tak je parowalem. Pamiętam że później kombinowalem i podlaczalem na dwa kanały, w celu odejmowania ciągu. Share this post Link to post Share on other sites
robertus 1,200 Posted December 20, 2020 Odciąłem kawałek dziobu i dorobiłem tą część w swojej ulubionej technice. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Atomizer 8 Posted December 21, 2020 A co z Mig-29 na drugim planie... chodzi o ster wysokości ? Sam teraz powoli kleję Mig-29M Super Fulcrum i szukałem SC w komentarzach na forum. Czy lata z takim ustawieniem (odchyleniem od poziomu ) czy tylko tak przechowywany ? Share this post Link to post Share on other sites
robertus 1,200 Posted December 21, 2020 Być może trochę się przekrzywił w hangarze, ale nie jest poziomo w neutrum. Robiłem małego MiGa i tego dużego na zdjęciu i mimo różnych konstrukcji stabilizatory są pod widocznym kątem. Poszukaj moich relacji z budowy. Share this post Link to post Share on other sites
robertus 1,200 Posted December 31, 2020 Trochę mi zeszło rozkminianie połączenia kadłuba, ale sądzę, że wyszło dobrze. Nic się nie kolebie. mam nadzieję, że nie rozpadnie się w locie Część tylna: w rurkę węglową będzie wchodził pręt z części kadłubowej. Widać też listwę balsową do łączenia z częścią przednią. Cześć przednia: dokleiłem i dobudowałem klin, który pasuje do wewnętrznej części tylnej. Widać pręt węglowy do ustalania. Od niego zaczałem tworzyc to rozwiązanie. są też dwie listwy balsowe do mocowania z drugą częśćią. Łącznie są trzy punkty do skręcania śrubami nylonowymi. Montuję obie części na wcisk i skręcam śrubkami. Pod łebkami śrub też jest kostka z balsy. Depron by się wyrobił raz-dwa. Tutaj się klei kadłub ze skrzydłem. Ustaliłem geometrię aby skrzydło-ogon aby było jak najlepiej. 3 Share this post Link to post Share on other sites
solainer 242 Posted December 31, 2020 Sprytnie ale balsa też długo zgniatania nie zniesie. W takich miejscach najlpepsza jest sklejka. Share this post Link to post Share on other sites
robertus 1,200 Posted January 1 Mam taką twardszą balsę i zauważyłem, że jak ją "polakieruję" CA to się robi jeszcze twardsza. Na moje deproniaki wystarcza. Share this post Link to post Share on other sites
japim 478 Posted January 1 Ile waży w takim stabie? Share this post Link to post Share on other sites
robertus 1,200 Posted January 1 10 minut temu, japim napisał: Ile waży w takim stabie? 3809g Share this post Link to post Share on other sites
sławek 138 Posted January 1 z czego 3000g to mleko 1 Share this post Link to post Share on other sites
robertus 1,200 Posted January 2 Z obliczeń środek ciężkości wyszedł mi między 108 a 126mm. Share this post Link to post Share on other sites
robertus 1,200 Posted January 3 Malowanie będzie po hawajsku https://imodeler.com/2019/07/academy-b-17e-in-the-hawaiian-air-depot-scheme-in-1-72-scale/ Share this post Link to post Share on other sites