Jump to content
Andrzej93

Silniczek 2.5

Recommended Posts

Witam panowie

 

  Mam taki motorek. Nie wiem co to za silniczek,  wygrzebany z szafy po latach ale najważniejsze że odpalił.  Skończyło mi się paliwo. Paliwa było tylko 50ml ale mam wszystko żeby takie paliwo zrobić. 

 

Pytanie ile czego procentowo dodawać?  Mam eter,  naftę no i olej motula 710 lub olej napędowy. Ile czego i czy lepszy olej napędowy czy motul? 

 

Silnik mam zamiar wsadzić w jakiś górnopłat i jeszcze się nim pocieszyć. 

IMG_20200528_153514.jpg

IMG_20200528_153502.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do poczytania przykładowo :

 

Jest jeszcze kilka postów na temat paliwa samozapłonowego  - poszukaj na PFM !!

A tak w skrócie ....

30%eter dietylowy

25%rycyna

45%nafta

lub

20 % rycyna

40 % olej napędowy

40 % eter

Edited by kaszalu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za zamieszczenie mojego zdięcia.Silnik to radziecki KMD 2,5 dobry motor do combata czyli F2D lub akrobatki F2B.Co do paliw to 40% nafta lub ON,30% eter dietylowy,30% olej może być mineralny lub 15% rycyna i 15% mineralny lub syntetyczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, Andrzej93 napisał:

Witam panowie

 

  Mam taki motorek. Nie wiem co to za silniczek,  wygrzebany z szafy po latach ale najważniejsze że odpalił.  Skończyło mi się paliwo. Paliwa było tylko 50ml ale mam wszystko żeby takie paliwo zrobić. 

 

Pytanie ile czego procentowo dodawać?  Mam eter,  naftę no i olej motula 710 lub olej napędowy. Ile czego i czy lepszy olej napędowy czy motul? 


Silnik mam zamiar wsadzić w jakiś górnopłat i jeszcze się nim pocieszyć. 

IMG_20200528_153514.jpg

 

 

Ten silnik to ruski KMD 2,5 ccm. Masz napisane na karterze, nawet na zdjęciu widać.

Olej napędowy  (ropa) się nie nadaje. Jeśli masz eter i naftę to dokup sobie w aptece olej rycynowy bo ja nie znam tego oleju motula 710.

Wtedy % skład: eter 38, nafta 37, rycyna 25.

Jest tylko mały problem.

Jak będziesz tym motorkiem sterował w locie?

On nie ma przepustnicy dla RC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki panowie za pomoc.  

 

Przykrecony był do prowizorycznej "hamowni" że tak powiem,  tak to było spakowane w papier i schowane w szafie.  

Nie mylić to nie moje dzieło! tak to wyciągnąłem z szafy.  A odpaliłem na mojej hamowni od silników benzynowych. 

EDIT 

 

Model w jakim go chce zastosować to górnopłat coś w stylu combat więc ma latać dopóki paliwo się nie skończy. A górnopłat żeby bez silnika jakoś bezpiecznie wylądować.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacytuję siebie :), bo właśnie sam korzystałem z Motula 710, moim zdaniem jest okej, wylatująca mieszanka była odpowiednio "tłusta", choć ilość oleju w mieszance też była spora + trochę oleju rycynowego, a motorki chodziły chyba okej :).

Cytat

o tej pory odpalałem wszystkie trzy moje diesle na mieszance mniej więcej 38% nafty świetlnej , 36% eteru 24% Motula 710 i 2% rycyny - i nawet PAW którego stan jest niestety dość opłakany chodził całkiem całkiem (on akurat na nieznacznie innej mieszance bo 40%  nafty świetlnej, 36% eteru, 20% Motula 710 i 4% rycyny).
Tak chodziły: PAW, TAIFUN i RYTM

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, czarobest napisał:

Zacytuję siebie :)

 

Ladnie "urosles" Czarus !        Nawet JA nie cytuje siebie ?

 

17 minut temu, Andrzej93 napisał:

Przykrecony był do prowizorycznej "hamowni" że tak powiem,  tak to było spakowane w papier i schowane w szafie.  

Nie mylić to nie moje dzieło! tak to wyciągnąłem z szafy.  A odpaliłem na mojej hamowni od silników benzynowych. 

EDIT 

No to spoko ! Te sruby rzucily sie mocno w oczy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuję wykonać jakieś "cywilizowane" łoże i porządnie przykręcić silnik "cywilizowanymi "śrubami ,  bo jeśli uda się odpalić jeszcze raz to stanie się nieszczęście . Mało  który silnik łatwiej uruchomić  palcem  jak tego KMD . Widok okaleczenia kołpaka  wiertarką  i piasty jest straszny.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Rysiek napisał:

Proponuję wykonać jakieś "cywilizowane" łoże i porządnie przykręcić silnik "cywilizowanymi "śrubami ,  bo jeśli uda się odpalić jeszcze raz to stanie się nieszczęście . Mało  który silnik łatwiej uruchomić  palcem  jak tego KMD . Widok okaleczenia kołpaka  wiertarką  i piasty jest straszny.

 

 Warto czytać ze zrozumieniem.  Jak pisałem tak go wyciągnąłem z pergaminu z szafy.  A kołpak nie jest od tego silnika razem ze śmiglem dostałem od znajomego bo nie było,  i tak samo paliwo dostałem od niego.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyfrunie ci razem z tymi śrubkami z tego czegoś i zostaniesz kaleką! Zrób w sklejce 15mm wycięcie i otwory pod silnik , zamocuj na śruby z podkładkami i podwójnymi nakrętkami , "deskę" możesz chwycić w imadło przykręcone np do stołu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, witold_pi napisał:

wyfrunie ci razem z tymi śrubkami z tego czegoś i zostaniesz kaleką! Zrób w sklejce 15mm wycięcie i otwory pod silnik , zamocuj na śruby z podkładkami i podwójnymi nakrętkami , "deskę" możesz chwycić w imadło przykręcone np do stołu.

I to na wszystkie śruby przykręć jak Witold radzi a nie na dwie jak na zdjęciu. Masz mocny ,w Leningradzkiej wersji silnik i nie ma z nim żartów. Prawidłowe , dobrze zamocowane łoże do testów, zbiornik i możesz próbować palić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale przecież już kilka postów wyżej Andrzej napisał:
 

14 godzin temu, Andrzej93 napisał:

Przykrecony był do prowizorycznej "hamowni" że tak powiem,  tak to było spakowane w papier i schowane w szafie.  

Nie mylić to nie moje dzieło! tak to wyciągnąłem z szafy.  A odpaliłem na mojej hamowni od silników benzynowych. 

 

Myślę, że nie trzeba aż 3 dodatkowe razy pisać o tym mocowaniu ?. Choć trochę rozumiem bo to ze zdjęć wygląda strasznie i to fakt ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, czarobest napisał:

Ale przecież już kilka postów wyżej Andrzej napisał:
 

 

Myślę, że nie trzeba aż 3 dodatkowe razy pisać o tym mocowaniu ?. Choć trochę rozumiem bo to ze zdjęć wygląda strasznie i to fakt ;).

 

To zdjęcie może służyć za wzór, jak nie powinno się robić!!!

 

???

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc jak to się mówi " stara dobra szkola"  nie zawsze  taka dobra sądząc po tym do czego był zamocowany silnik który przelerzal kupę czasu. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny KMD -ten z "czarnych" ...nawet kolpak orginalny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znajomy mi zprezentował śmigło i kołpak do tego silniczka,  wszystko oryginalne.  Kołpak jakiś przetarty,  śmigło oryginał.  Ja miałem silnik on mi resztę zprezentował i mam. 

IMG_20200529_213248.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za duże to śmigło 220x100 to do 3,5 do tego KMD to 200x150

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję koledzy za wskazówki.  Silnik odpala i pracuje tak!  Dziękuj za wskazówki co do mieszanki paliwa wszystko jest ok!  

EDIT 

 

 Śmigło ściągnięte z takiego samego silnika tylko że nie na chodzie.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pięknie chodzi a mieszanke robiłes według jakich proporcji ?było kilka propozycjii.I nie słuchaj bzdur typu ON sie nie nadaje.Nadaje sie tylko silnik chodzi mięciej niż na nafcie.(niema skłonnosci do zacierania się) Do wyczynu o wszem jest nie za bardzo ale do normalnej zabawy jak najbardziej ok.I silnik dluzszą ma żywotność.I najważniejsza sprawa,bez względu co napiszą koledzy,to jes silnik dwusówowy i musi być smarowany więc nie proponuje schodzić poniżej 25% oleju,bo długo sie nie nacieszysz tym motorkiem,a model można umyć.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.