Jump to content
dekooral

Silent z Art-hobby

Recommended Posts

 

akurat reduktor ten co na zdjęciu  to za 150zł można kupić -więc skojarzony z mała lekka mega wychodzi podobnie cenowo jak większa bez reduktora  -a osiągi są sporo lepsze.   Zresztą  podawałem tez Megę bez reduktora. 

3 godziny temu, latacz napisał:

ewentualnie mega ACn 16/30/3CE

 

 

wg mnie wszystkie te Megi są do tego modelu lepsze od art 1900.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, latacz napisał:

...

wg mnie wszystkie te Megi są do tego modelu lepsze od art 1900.  

 

Natomiast są dużo droższe, a jeśli chodzi o wytrzymałość wału to się niestety nie sprawdzają.

Jeśli ma być naprawdę dobrze, to tak żeby zamknąć dyskusję, to lepiej wybrać silniki Hacker.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

na wytrzymałość wałów fi 5mm  w megach nigdy nie narzekałem.

 około 450 zeta  mega  ACn 16/30/3CE     - bez przekładni    dedykowana do f5j czyli z grubym wałem. 

 

 

 przekładnia 150 + mała  mega ACn16/15/2   (lub 3)  poniżej 300  =mniej niż              450  za więcej niż  dobry napęd.

 

prawdopodobnie też zmieści się dość tani  Turnigy GliderDrive SK3 Competition Series - 3850 - 3.5 960kv -choć tu nie jestem pewien średnica troszkę większa  niż art 1900  -jednak nie wystają przewody

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, latacz napisał:

na wytrzymałość wałów fi 5mm  w megach nigdy nie narzekałem.

 ...

 

Na wytrzymałość wałów fi 5mm  w MEGA, ani w ART 1900 za około 170 zł jak dotąd też nie narzekam, ale nie zmienia to faktu, że kolegom MEGA się posypały i z tego powodu MEGi już nie kupię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sypią się  megi   używane niezgodnie z zaleceniami. 

 

np. małe ACn 16/....       z wałem 3,17  włożone do większych modeli -przy zawadzeniu o kamień dociśnięte masą modelu cienkie  wały  się potrafią wygiąć. Ale są małe megi z pogrubionym do 5mm wałem.

albo gdy dać zbyt duże śmigło to megę można ugotować -po cos tam producent daje zalecenia co do prądu -i coś tam oznacza oporność uzwojeń...  

albo jeśli  megę dedykowaną do F5J ktoś włoży do innego modelu i dopuszczalny przez kilkanaście sekund prąd idzie w sposób ciągły i powtarzany kilka x w locie...

 

Używam meg około (ponad ?) 20 lat -trochę ich było/jest -do żadnej nie miałem zastrzeżeń.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyżbyśmy tu doradzali Piotrowi jak dobrać silnik niegodnie z zaleceniami?

Zapewniam Cię, że te o których pisałem były traktowane zgodnie z profesją.

Share this post


Link to post
Share on other sites

abstrahując od porad dla Piotra

 

-mógłbyś podać jakie konkretnie megi w jakich modelach padły z jakimi śmigłami i pakietami -warto przeanalizować dlaczego padły.

 

 Bo albo jest rozrzut produkcyjny i  po prostu ktoś miał pecha a ja szczęśliwie trafiam tylko lepsze egzemplarze  albo jednak z tym doborem coś nie tak było. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik raczej będzie art 1900. W przyszłości zawsze można go zmienic. Chcialbym także tą aluminiowa wrege, niestety na obecną chwilę jest niedostępna. Może do tego czasu będzie w sprzedaży.
Na obecną chwilę skupię się na serwach oraz wykończeniu modelu. Na pewno muszę kupić piłe oraz ostre narzedzia do przecięcia klap i lotek. Niestety brak odpowiednich narzędzi zemścił się przy laminowaniu centropłatu.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, dekooral napisał:

... Chcialbym także tą aluminiowa wrege, niestety na obecną chwilę jest niedostępna. Może do tego czasu będzie w sprzedaży.
...

 

Proponuję zadzwoń i zamów tą wręgę.

Gdy ja kupowałem model też jej nie było, ale zamówiłem i po około 2 tygodniach odebrałem ją.

Ta wręga bardzo wzmacnia laminatowy dziobek kadłuba. Warto ją zamontować.

 

Godzinę temu, latacz napisał:

...

-mógłbyś podać jakie konkretnie megi w jakich modelach padły z jakimi śmigłami i pakietami -warto przeanalizować dlaczego padły.

... 

 

To były MEGi do F5J i w takich modelach były zamontowane z dedykowanymi śmigłami i pakietami.

Nie namawiam do wyrzucania takich silników. Napisałem tylko, że już więcej takich nie kupię.

Natomiast wydaje mi się, że żadne analizowanie nie naprawi tych silników.

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, stema napisał:

Ta wręga bardzo wzmacnia laminatowy dziobek kadłuba. Warto ją zamontować.

potwierdzam -mam podobną  solidna lekka i fajna. Kiedyś podobne zlecałem do robienia na tokarce. Rzeczywiście ładnie wzmacniają kadłub.

 

55 minut temu, stema napisał:

To były MEGi do F5J i w takich modelach były zamontowane z dedykowanymi śmigłami i pakietami.

Megi do f5j są małe lekkie i planowo przeciążone do granic absurdu.  Względem praktycznie  takich samych ale dedykowanych do innych modeli przeciążone około 4x.

Wystarczy dać śmigło na granicy dopuszczalnych rozmiarów ale innego producenta i troszkę mocniej obciążające -i się gotują. wystarczy, że ciasno w kadłubie i kiepsko chłodzenie poprowadzone. albo, że w czasie treningu po krótkim locie gdy nie załapało się termiki -natychmiast robi się kolejny lot. megi serii ACn16/....  CE do f5j  bezwzględnie po każdym starcie musza 10 minut stygnąć przed następnym.  Takie ich przeznaczenie.    

    Może dlatego ja trafiałem "te lepsze egzemplarze " nie latam f5j i nie używałem tych przeciążonych maleństw chyba, że w normalnym modelu motoszybowca 2m  i z mniejszym śmigłem niż dopuszczalne.

 

 

A pojęcie "z dedykowanymi śmigłami i pakietami"   jest szerokie i nic nie mówiące  -nie pozwala niczego przeanalizować. Szczegóły by się przydały. Robiłem kiedyś jednostkowo silniki  na granicy wyczynowych  -lubię analizować powiazania parametrów technicznych z rzeczywistymi warunkami pracy... 

 

Stefan -poszukaj szczegółów jakiegoś konkretnego przypadku..  Proszę. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, latacz napisał:

potwierdzam -mam podobną  solidna lekka i fajna. Kiedyś podobne zlecałem do robienia na tokarce. Rzeczywiście ładnie wzmacniają kadłub.

 

Megi do f5j są małe lekkie i planowo przeciążone do granic absurdu.  Względem praktycznie  takich samych ale dedykowanych do innych modeli przeciążone około 4x.

Wystarczy dać śmigło na granicy dopuszczalnych rozmiarów ale innego producenta i troszkę mocniej obciążające -i się gotują. wystarczy, że ciasno w kadłubie i kiepsko chłodzenie poprowadzone. albo, że w czasie treningu po krótkim locie gdy nie załapało się termiki -natychmiast robi się kolejny lot. megi serii ACn16/....  CE do f5j  bezwzględnie po każdym starcie musza 10 minut stygnąć przed następnym.  Takie ich przeznaczenie.    

    Może dlatego ja trafiałem "te lepsze egzemplarze " nie latam f5j i nie używałem tych przeciążonych maleństw chyba, że w normalnym modelu motoszybowca 2m  i z mniejszym śmigłem niż dopuszczalne.

 

 

A pojęcie "z dedykowanymi śmigłami i pakietami"   jest szerokie i nic nie mówiące  -nie pozwala niczego przeanalizować. Szczegóły by się przydały. Robiłem kiedyś jednostkowo silniki  na granicy wyczynowych  -lubię analizować powiazania parametrów technicznych z rzeczywistymi warunkami pracy... 

 

Stefan -poszukaj szczegółów jakiegoś konkretnego przypadku..  Proszę. 

 

 

Sam proponowałeś te "absurdalne" MEGi, to teraz się nie dziw.

To może dobierz teraz coś Koledze z tych 'lepszych"? I daj gwarancję.

Wszystkie potrzebne konkrety (dedykowane przez producenta) do analizy już podałem, ale analizuj beze mnie. Ja już wynik swojej analizy podałem.

Więcej ich nie kupię.

 

EDYCJA:

A pojęcie "z dedykowanymi śmigłami i pakietami"   jest szerokie i nic nie mówiące  -nie pozwala niczego przeanalizować.

 

MEGA.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, stema napisał:

Sam proponowałeś te "absurdalne" MEGi, to teraz się nie dziw.

z megami do f5j nic się nie dzieje jeśli rzeczywiście przestrzega się max prądu i max czasu. To co proponowałem z przekładnią może chodzić długooo.

 

To bez przekładni małe megi  do f5j wystarczy nie iść po bandzie i dać śmigło o  1-2 oczka mniejsze niż max pozwala producent.  Optimum -to znaleźć w katalogu dane identycznej w sensie wielkości i ilości zwojów megi ACn16/....    i wg tego dobrać śmigło -a literki CE potraktować jako bonus-grubszy wał.     Jeśli je traktujemy wycisnąć max mocy z lekkiego silnika to mamy duży prąd i ilość energii zamienianej na ciepło która kilka x przekracza to co tak mały silnik może rozproszyć do otoczenia. Idąc z osiągami "po bandzie" nie ma marginesu błędu. Specjalnie podałem trochę większą megę która  ma trochę zapasu względem wagi modelu.

 

Odnośnie wklejki. pakiet 3s -a jakiej pojemności, ile max realny prąd, jaki spadek napięcia pod obciążeniem ?  

              -sam spaliłem bardzo dobry silnik (nie megę) po przejściu z zippy i turnigy na sls...

  łopatki 12x6,5 -a jakiego producenta ? jaka szerokość ?

              -mam na modelu łopatki  Falco 14x8,5"U - ten sam napęd pobiera 22A i  mniejsze łopatki  Graupnet 13x8" napęd pobiera około 33A , z teoretycznie mniej obciążajacymi bo mniejszy skok  Arenaut 14x6" około32A  -jest różnica ?   łopatki łopatkom nierówne.

dla małych meg o średnicy fi28 zazwyczaj producent podaje zalecenia co do łopatek z kołpakiem 28mm  -czyli odległość osi łopatek 28-30mm .  

                 Dając większy kołpak mamy i większe rozsuniecie łopatek -czyli większa średnice rzeczywistą  śmigła. W małych silniczkach które "jada po bandzie" czyni to różnicę. 

 

No i polecałem tą mege do o wiele lżejszego modelu niż dopuszcza producent -silent w locie wazy około 1500g -ta mega ma zapas pozwalający dać mniejsze śmigło i nie ryzykować.

A gwarancja -tą to daje producent...  Ja mogę napisać, że nie spaliła mi się żadna (z kilkunastu) mega eksploatowana w granicach rozsądku i w zgodzie z zaleceniami.  Ale każdy napęd w pełnym komplecie u mnie przed zamontowaniem przechodzi przez hamownię i pomiary.

 

Stefan -oczywiście nie twierdzę, że megi są najlepszymi silnikami na świecie -bo nie są.  To średnia półka. Po prostu są niezłe w dość jeszcze rozsądnych cenach, no i łatwo dostępne w Polsce. Ja je lubię i używam  a  Ty nie i to normalka.

A tu staram się pokazać, że dobór silnika zwłaszcza  mocnego i lekkiego to nie takie proste...

 

Obaj nie wiemy czy założyciel wątku zechce pójść w jakiś droższy napęd niż dedykowany art 1900  -więc porady są jak na razie czysto teoretyczne. Nie wiemy jak che latać -czy wg regulaminów f5j czy rekreacyjnie i silnik będzie wielokrotnie uruchamiany w każdym  locie. A to robi różnicę w doborze. 

Miło się dyskutuje -choć mamy inne zdanie.  Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, latacz napisał:

... 

Miło się dyskutuje -choć mamy inne zdanie.  Pozdrawiam.

 

Ależ ja wcale nie dyskutuję. 

Zaproponowałem tylko Koledze zamiast ART 2600 silnik ART 1900.

 

ED: "Odnośnie wklejki. pakiet 3s -a jakiej pojemności, ile max realny prąd, jaki spadek napięcia pod obciążeniem ?"

Proszę:

 

Pak.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Dyskusja dość ostra a niepotrzebnie.
Na obecną chwilę celuje w silnik zalecany przez producenta czyli 1900. Jak bardziej się zaprzyjaźnie z f5j to pewnie będę szukał lepszego.
Model szykuje do latania rekreacyjnego więc silnik będzie wielokrotnie odpalamy w czasie jednego lotu.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, dekooral napisał:

...
Model szykuje do latania rekreacyjnego więc silnik będzie wielokrotnie odpalamy w czasie jednego lotu.
...

 

To pamiętaj, pakiet o odpowiedniej wydajności prądowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, dekooral napisał:

Model szykuje do latania rekreacyjnego więc silnik będzie wielokrotnie odpalamy w czasie jednego lotu.

to tak jak piszesz art 1900 

 

-a jak zechcesz latać dłużej/mieć więcej wyciągnięć na jednym pakiecie  to tylko napęd przekładniowy. Ale wtedy minimum około 500zeta  musisz szykować.

Ja w mniejszym 2metrowym modelu mam około 30 wyciągnięć i przeciętnie   40- 45minut lotu beż żadnej termiki. jesli to rekreacja -to daj pakiet o trochę większej pojemności. jakiś sls 3s 1800 albo co tam się zmieści.  i zostaw dłuższa rurę ogonowa -cięższy pakiet trzeba wyważyć albo dłuższym ogonkiem albo cięższym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za chwilę będę na etapie zamawiania serw. Teraz tak się zastanawiam czy zamówić na lotki i klapy Hitec hs 66mg czy Hitec hs 125mg, różnica przy 4 serwach to 48g. Pytanie czy te 48 gram będzie miało dla mnie znaczenie w tym modelu. Oraz czy starać się tak dobierać osprzęt by wyszło jak najmniej wagowo.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, dekooral napisał:

Za chwilę będę na etapie zamawiania serw. Teraz tak się zastanawiam czy zamówić na lotki i klapy Hitec hs 66mg czy Hitec hs 125mg, różnica przy 4 serwach to 48g. Pytanie czy te 48 gram będzie miało dla mnie znaczenie w tym modelu. Oraz czy starać się tak dobierać osprzęt by wyszło jak najmniej wagowo.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

 

Jeżeli, jak napisałeś wcześniej, model ma być do rekreacji to 48 gram nie ma znaczenia.

Do sportu jeśli to ma być ten lekki model do termiki wtedy licz każdy gram.

Do rekreacji jest ważna cena i zadowalająca jakość, do sportu? Nie ma ceny!

 

1 godzinę temu, latacz napisał:

to tak jak piszesz art 1900 

 

-a jak zechcesz latać dłużej/mieć więcej wyciągnięć na jednym pakiecie  to tylko napęd przekładniowy. Ale wtedy minimum około 500zeta  musisz szykować.

Ja w mniejszym 2metrowym modelu mam około 30 wyciągnięć i przeciętnie   40- 45minut lotu beż żadnej termiki. jesli to rekreacja -to daj pakiet o trochę większej pojemności. jakiś sls 3s 1800 albo co tam się zmieści.  i zostaw dłuższa rurę ogonowa -cięższy pakiet trzeba wyważyć albo dłuższym ogonkiem albo cięższym.

 

Ja do rekreacyjnego latania też wyciągam takiego maluszka (2,3 m) z silnikiem MVVS 4,6/1120 Sport z tanim pakietem 1,8.

Dwa takie pakiety wystarczają na cały dzień zabawy.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, dekooral napisał:

Teraz tak się zastanawiam czy zamówić na lotki i klapy Hitec hs 66mg czy Hitec hs 125mg, różnica przy 4 serwach to 48g.

 

Zamiast HS-125MG weź Corony DS-239MG. Przynajmniej 2x tańsze, a moim zdaniem wcale nie gorsze, a może nawet lepsze. A jak chcesz mniejsze i lżejsze to DS-939MG. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam KST X08plus skrzydła.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.