Skocz do zawartości

Jety - z czym to się je


robertus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Swietny materiał! Rzeczywiście wiele wyjaśnia. Sam nie wnikałem aż tak dogłębnie bo i tak nie mam warunków na takie modele, i finansowych i lokalowych, ale wiedzy nigdy dość. Z ciekawości fajnie popatrzeć i conieco się dowiedzieć. 

Jak narazie z braku czasu obejrzałem tylko pierwszą część i nasuneeło mi się takie pytanie: jak jest podłączone i na jakiej zasadzie działa odpowietrzenie zbiornika paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nad czym pomyśleć jeżeli zasobność portfela i warunki lokalowe pozwalają.

 

Firma FMS wypuściła na rynek Su27 2xEDF80mm - przerobiono go na napęd odrzutowy (K-45G3 )

 

 

Firma Freewing wypuściła na rynek Mig29 2xEDF80 ...także przerobiono go na napęd odrzutowy ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, merlin71 napisał:

jak jest podłączone i na jakiej zasadzie działa odpowietrzenie zbiornika paliwa

Obowiązkowa część 2 

 

49 minut temu, sbogdan1 napisał:

skoro nasi bracia z nad rzeki Jangcy dali radę wpakować w styropian to Robert nie da rady.*

Nigdy bym tak nie pomyślał :) dlatego napisałem, że będzie się działo.

 

*pogrubienie moje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie przeróbki dużych piankowych EDF na jety są bardzo popularne na zachodzie, gdzie ludziom się nie chce budować od podstaw. Sam nie wiem, z jednej strony sprawdzona konstrukcja w piance to jeden problem z głowy. Ale ja lubię budować.

Najsampierw to muszę znaleźć dobre lotnisko  w rozsądnej odległości, do godziny jazdy samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RAFALR30 napisał:

...

Firma Freewing wypuściła na rynek Mig29 2xEDF80 ...także przerobiono go na napęd odrzutowy ?

 

 

 

MiG29 wlasnie nabylem (razem z MiG21) ? ? ? .  Bedzie tylko troche roboty z przemalowaniem na Polska wersje i znowu sie Wilk opozni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Bardzo fajne i informacyjne filmy dla początkujących lub zainteresowanych turbinami spalinowymi. Technologia już jest do przodu i niekoniecznie turbiny startowane gazem rozpędzają turbinę szybciej niż nowej generacji turbiny kero ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podać przykład. Z tego co zauważyłem obsługując  nowe turbiny Jetcata z serii Rx, Kingtecha g2, Jetpola z zabudowanym kerostartem to żadna z nich nie startuje szybciej niż poczciwe dziadki Jetcata serii Se na gazie. Samo grzanie świecy trwa dłużej niż cała sekwencja rozruchu na razie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Ja nie jestem oczywiście specjalistą w turbinach tylko coś tam już wiem i widziałem. Niestety już nie pamiętam dokładnie czy to był Kingtech G3/G4 czy nowy Swiwin ale jak chcesz to mogę się dopytać. Ogólnie mowiąc to masz rację, że gazowa turbina może dojść do obrotów jałowych szybciej niż kero ale są wyjatki od wszystkiego. Widziałem już tak wolne turbiny startowane gazem, ze nawet stara turbinka kero była szybsza ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.