Jump to content
rashalin

Spalony regulator

Recommended Posts

8 minut temu, latacz napisał:

jak sięregiel  zagrzał to w locie pewnie jeszcze  nie dymił. Po prostu prawdopodobnie serwa i odbiornik straciły zasilanie -lub spadło na nich napięcie i sterowanie mogło zacząć "trzepać"  sterami lub przestawać na pojedyncze sekundy reagować. potem gleba -zwarło się coś i już poszło z dymem ...  mogło się zewrzeć samo jak się przegrzało. 

 

Popatrz to stare jeti -ono niby jest tylko dla starych bateri ni-cd  (dlatego  tanie -bo nowe  regle jeti są duuużo droższe)  -ale i z litowymi 3s ładnie chodzi -latam na kilu sztukach od kilkunastu lat i ciągle działają ... po prostu jak czujesz, że silnik "przestaje ciągnąc" to ląduj -bo regiel sam prawdopodobnie nie wyłączy napędu gdy aku słabe .  I druga sprawa taki regiel może nie chcieć się  załączyć jeśli podpinasz pod częściowo rozładowany aku. Ale jak przed lotem zapinasz baterię naładowaną do pełna -to taki regiel chodzi bardzo ładnie.  W praktyce wytrzymuje więcej niż mu piszą...

 

To odwrotnie niż takie jak miałeś -tamte wytrzymują często mniej niż na ulotce... ten Plush co rozważasz jest lepszy od tego co spaliłeś -ale to stare jeti jest jeszcze lepsze. i tańsze.

Czyli rozumiem bedzie dzialal z lipo 3s, ale moze miec problem z komunikowaniem o slabej baterii ? W aparaturze mam opcje, ze jak daje za malo pradu to bedzie mnie o tym informowal, to tez wtedy nie zadziala ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli aparatura sama (np poprzez odbiornik) mierzy napięcie -to zadziała.  Najczęściej telemetria jest niezależna od regulatora.

Ale  Twoja aparatura -prawdopodobnie podaje gdy słaba bateria w samej aparaturze a nie monitoruje tej w modelu-choć tu tylko zgaduję.  Baterię w modelu monitorują tylko droższe/lepsze systemy -nie wiem jaki masz.

 

Z monitorowaniem napięcia w modelu  są wyjątki -że gdy aparatura, odbiornik , regiel tej samej firmy i tworzą system - to regiel przesyła info do odbiornika  -ale to rzadko spotykane i tylko w lepszych droższych systemach.  (np jeti duplex)

 

Generalnie w tak prostym modelu komunikacja Ci nie jest potrzebna. Wystarczy, ze wylądujesz jak widzisz, że nie chce się wznosić -ważne żeby nie latać na siłę   jeszcze 3 minutki -gdy model już lecieć nie chce...

 

Normalnie regiel dedykowany pod 3s -po prostu całkiem wyłącza silnik lub wyraźnie zmniejsza moc gdy spadnie napięcie baterii poniżej ustawionego progu.  Dla 3s powinno to być około 10V.

a stary regiel dedykowany pod baterię z 10 ce ni-cd -regiel odłączy dopiero przy 8-9V.    Dla baterii litowej 3s to już za nisko. Ale wcześniej widać, że po prostu silnik słabnie.  

 

Na kilku takich  reglach jeti 30A (lub podobnych -mocniejszych 40A -też są na allegro)  latałem kilkanaście lat z litowymi bateriami -bezproblemowo.    Każdy regiel długie godziny w powietrzu...  Do droższych/większych  modeli wkładam drogie dość nowoczesne regle -ale wszelki cudactwa robione do prób i dla "jaj" latają u mnie na takich starociach jak to jeti.

sorki edytowałem -uzupełniłem/poprawiłem  więc przeczytaj powyższy post od początku jeszcze raz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam w 2 modelach (duży górnopłat U Can Fly i mały 400g ESA) takie regle Hobbywing, Skywalker, wprawdzie to chińszczyzna ale zrobiłem już na nich kilkanaście lotów i jak na razie jest ok. Niestety coraz trudnej kupić dobre oryginalne części takie właśnie jak regle czy serwa. A z chińszczyzną to nigdy nic nie wiadomo.

https://www.aliexpress.com/item/32868392845.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.30bb1653mBWdGn&algo_pvid=916d8098-8b9b-4c71-8041-a7c1cc0de786&algo_expid=916d8098-8b9b-4c71-8041-a7c1cc0de786-2&btsid=0b0a22a415927542937124954ee808&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.