Jump to content
dawid.1234

Mitsubishi A6M3 132 cm - pytanie o silnik

Recommended Posts

 

45 minut temu, dawid.1234 napisał:

Trafne spostrzeżenie. Zasadniczo zastanawiałem się czy da się jakoś łatwo przeliczyć jakie śmigło trójłopatowe założyć żeby generowało ciąg odpowiedni dla danego dwułopatowego. Jak ktoś wie jak to chętnie posłucham.

Ponieważ najczęściej w instrukcji silników, a przynajmniej tych których ja przeglądałem są podane wymiary śmigieł dwułopatowych

 

Ja przy takich rozmiarach szedłbym w śmigło o takim samym skoku i średnicy mniejszej o 1 cal w przypadku przejścia na trójłopatowe, czyli z 11x7 na przykład 10x7. Najlepiej by było przetestować kilka jak to zrobiłeś dotychczas , ale ceny i dostępność takich śmigieł niestety troszkę ograniczają takie możliwości.

Inna sprawa, że większy silnik to większa masa i faktycznie może lepiej byłoby poszukać wydajniejszego w mniejszym rozmiarze, ale tutaj już nie doradzę i musisz posłuchać innych :P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie zasada jest taka że zmniejsza się średnicę o cal, czyli jeśli masz 11-sto calowe dwułopatowe to dajesz 10-cio calowe trójłopatowe.

Ale jeśli to ma być bardzo dokładnie dobrane (policzone pod dany silnik), to już wchodzi wyższa matematyka uwzględniająca mnóstwo parametrów.

W Twoim przypadku założyłbym  10'' ale pokombinowałbym z różnymi skokami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na sam przód poszło ponad 100 g balastu wiec myślę że dodatkowa masa większego silnika akurat w tym przypadku nie powinna stanowić problemu.

 

Z tym testowaniem śmigieł to chętnie bym je potestował jakby ktoś mi kilka takich użyczył. Kupno raczej odpada bo zrobi się z tego spora suma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawid widzę szukasz na giełdzie silnika. 0.25 sobie daruj, celuj w 032 i wyżej. Co do śmigiel to dla 0.25 optymalne 9x6 apc, 11cali się nie nadaje. Generalnie przy napedach spalinowych słabo z podmiana Śmigiel na trzylopatkowe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Póki co rozglądam się za wszystkim ale zdaje sobie sprawę ze 25 FX i AX będzie ciężko trafić od ręki wiec pewnie skonczy sie na czyms pomiedzy 30 a 40. NA jednym z portali aukcyjnych jest dostępny silnik żarowy JEN-37. Użytkował ktoś takiego i może coś o nim więcej powiedzieć ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego, co kiedyś czytałem to ma wade fabryczną, poczekaj troche, coś sie trafi fajnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ILE chcesz max wydac na ten silnik ?

Jest nowy TT Pro .36 za 100EUR , no chyba ze szukasz uzywek 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Póki co kupiłem 3 używki w życiu i wszystkie były ok także teraz też szukam używki. Do 300 max 350 zł szukam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanko czy os max 40 LA byłby ok dla tego modelu ??? Moim zdaniem tak ale chciałbym też znać inne opinie.

 

A os max 46 AX ??? Byłby ok czy to już za duży i to przesada ???

 

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wagowo pasuje bo jest cięższy od Twojego około tyle co masz balastu i ze śmigłem trzyłopatowym 10" na pewno da radę.

 

AX 46 waży kolejne 100g więcej i moim zdaniem nie jest tu potrzebny - pytanie tylko co dalej?

Jeśli masz w planach budowę podobnych lub większych modeli to AX będzie bardziej uniwersalny i da radę w takich modelach nawet do 4kg. Silnik LA jest słabszy, mniej kręci i lepiej sprawdzi się w górnopłatach i trenerkach..... no i oczywiście cena, raczej wymyka się porównaniom.

 

 

ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Latałem modelem F4U o rozpiętości 1.1m i silnikiem 46LA (bo akurat taki miałem pod ręką). była rakieta :) Ale model był ciężki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

Latałem modelem F4U o rozpiętości 1.1m i silnikiem 46LA

Kolega ma możliwość zakupu 40LA czyli 6,5cm a 46 to już chyba jest 8cm3

 

ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

7,5cm3 dokładnie - ale mocowo to prawie to samo, bo .46 to rozwiercona .40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tego  ZERO , to bym zakupil TAKIE cos ( 110 EUR ) : WEBRA 28F GT . Lekka , mocy nadmiar ( co sie moze przydac ) , no i jednak jakosc sama w sobie !

753_1019730198.jpg

 

753_-1720131042.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za propozycje.

Co do silnika to dostałem od znajomego za darmo ASP 40, choć faktycznie to nie do końca ASP tylko Kyosho GX-40. W sumie to pewnie to samo, może ktoś bardziej obeznany się wypowie. Silnik ponoć gaśnie na wysokich obrotach wiec albo jest uszkodzony albo niewyregulowany ale po wstępnym przeglądzie możliwe ze znalazłem winę.

Jak odpalę to będę testował, jak uda mi się ten silnik ogarnac to poleci w modelu a jak nie to kupuje cos innego. Wstępnie mam już cos upatrzone od kolegi z forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamiętaj, modelarstwo to dość kosztowne hobby, ale mając już silnik nawet jak nie chodzi na wysokich obrotach to możesz dobrze pokombinować.

Najpierw książkowa regulacja, a najlepiej pod okiem kogoś kto jest w tym dobry. Jak nie pomoże to daj mu dodatkowe zasilenie świecy i też będzie cacy.

Generalnie to od świecy zacznij zabawę. Polecam mieć dwie trzy różne. Miłej zabawy, uważaj na palce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orientuje się ktoś  czy taka część jak że zdjęcia czyli ogranicznik dla iglicy który pozwala przeskakiwać co jeden ząbek da się gdzieś kupić ??? Pewnie samego się nie da ale może w komplecie z ilgica można dostać ??? Przejrzałem parę sklepów internetowych i nic nie znalazlem. Potrzebuję to do kyosho gx40 ale ten egzemplarz że zdjecia jest z LA25 i zasadniczo też nawet pasuje więc i z mniejszej pojemności można coś dopasować.

IMG_20210401_223154.thumb.jpg.cd082b982dfda217da5f1445809473d4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, 

Mała aktualizacja w temacie. Tak więc udało mi się zmienić silnik. Zamontowany jest teraz kyosho gx40 czyli z tego co się zorientowałem to taki ASP. Wstępne testy na stanowisku przeszedł pomyslnie. Udało mi się go całkiem dobrze wyregulowac, teraz tylko zostały testy z silnikiem zamontowanym w modelu. Trochę musiałem przerobić mocowanie silnika, zrobiłem też nową maskę silnika ale model jest już wywazony i wstępnie gotowy do lotu.

Poniżej kilka zdjęć.

 

Mam nadzieję że w najbliższy weekend uda się model oblatac.IMG_20210529_124729.thumb.jpg.040f5edf800bd0f2361a7839afb57ff6.jpgIMG_20210529_124912.thumb.jpg.00cfb0133c06dfdb0d4017b11c751dc0.jpgIMG_20210529_124240.thumb.jpg.fc042de1b017b18d401a5231b965650b.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.