Jump to content
RekinRC

jaki pakiet?

Recommended Posts

Witam,

 

Panowie, jaki pakiet aku i jaką ładowarkę wybrać do rustlera 2wd szczotkowy. Jestem totalnie zielony w tym temacie (dopiero zaczynam przygodę). Chcę, żeby autko pojeździło trochę więcej niż 10min. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jakie to autko, ale mam i jeździłem kiedyś autkami 1:10 ze szczotkami i bezszczotkami.

Zamiana pakietu "firmowego" NiMH 2Ah 7,2V na pakiet lipo 2s 5Ah 20c dała niesamowitą różnicę w osiągach i długości jazdy. Oczywiście niezbędne do tego jest czujnik/buzer lipo by nie rozładować pakietu za nisko..

 

Co do samego pakietu to oczywiście przydał by się w twardym opakowaniu(hard case, dla ochrony pakietu lipo przed uszkodzeniami mechanicznymi), ale ja poradziłem sobie tak, że zwykły niebieski pakiet lipo turnigy wsadziłem we własnoręcznie zrobiony "hard case";) z kartonika i zdawał egzamin.. 

Pakiet którego używałem to taki: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-5000mah-2s-20c-lipo-pack-xt-90.html

Uwagi wymaga wtyczka prądowa - ja u siebie zmieniłem na golda 4mm https://hobbyking.com/en_us/hxt-4mm-gold-connector-w-protector-10pcs-set.html

Można zostać też przy XT90, ale trzeba zapewne wymienić gniazdo na zasilaniu regulatora na odpowiednie. Jeśli prądy pobierane przez silnik są mniejsze (poniżej 60A, tak zapewne jest przy aucie 1:10 i mniejszym i silniku szczotkowym) to najwygodniej zastosować złącze XT60..(na pakiecie i wejściu regulatora:))

Wracając do wyboru pakietu zasilającego - prosta recepta: LIPO jak największej pojemności jaki się zmieści, dwie cele (2S=7,4V), chyba, że w oryginale jest jakieś nietypowe zasilanie(nie sądzę)..

 

Co do ładowarki to ToolkitRC M6 jest w przystępnej cenie i z zapasem nada się do takich modelarskich zastosowań (do pracy wymaga zewnętrznego zasilacza 12-28V, np. takiego ze starego laptopa: 19,2V/3-5A lub zasilacza do ledów 12V/5A-10A, ewentualnie używany zasilacz od PC)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz po wymiarach jaki zmieścisz, w większości w sklepach podają wymiary. Tak jak kolega wyżej napisał, jak lipo do szczotki to 2S, ale uważaj żeby nie spalić silnika. Ja w maveriku 1:10 W 15 minut paliłem silniki szczotkowe, po trzecim spalonym przeszedłem na bezszczotkę.
Ładowarka, redox albo bliźniacze.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega @dimmus zwrócił uwagę na ważną rzecz, która mi umknęła: zmiana pakietu nimh na lipo powoduje prócz korzyści również niebezpieczeństwo przeciążenia silnika.

Pakiet lipo odpowiedniej pojemności(w przeciwieństwie do fabrycznego nimh) jest z punktu widzenia zamontowanego regulatora/silnika szczotkowego niewyczerpanym źródłem prądu. Da tyle prądu ile tylko regulator/silnik zapragnie. W ten sposób rosną znacząco osiągi, lecz również obciążenie silnika który może nie podołać..

Trzeba to wziąć pod uwagę, najlepiej wymieniając zestaw napędowy na bezszczotkowy(silnik+regulator) lub jeździć mają na uwadze, że nie można obciążać w sposób ciągły napędu aż do rozładowania pakietu.. "Fabryczny" pakiet w sposób naturalny ogranicza ilość mocy dostarczanej do napędu, a lipo daje ile wlezie..

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki panowie za odpowiedź.

 

Podsumowując dla takiego laika jak ja, lepiej będzie wybrać pakiet Ni-mh. :)

Autko dostałem na prezent od narzeczonej, a nie chce przez swoją głupotę zajechać silnik na starcie i zrazić się do modelarstwa. :)

 

Mam jeszcze pytanko, prawdopodobnie załatwię pakiet z pracy. Jeżeli by się zmieścił do autka pakiet akumulatorów Ni-MH D9000HT GP 7,2V 9Ah liniowy z konektorem będzie spoko?

 

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmierz wymiary - będziesz wiedział. Nikt z nas nie ma szklanej kuli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak? A myślałem, że masz.

 

Cytat

Jeżeli by się zmieścił do autka pakiet akumulatorów Ni-MH D9000HT GP 7,2V 9Ah liniowy z konektorem będzie spoko?

 

Przeczytaj ze zrozumieniem kolego. Chodzi mi o to czy jakby wszedł ten pakiet, to czy będzie spoko, czy szukać czegoś o większej/mniejszej pojemności.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, RekinRC napisał:

Jeżeli by się zmieścił do autka pakiet akumulatorów Ni-MH D9000HT GP 7,2V 9Ah liniowy z konektorem będzie spoko?

pakiet nimh o pojemniości  9Ah będzie przeogromny (dużo większy niż np 2x 5Ah 7,4V lipo, a w  moich autkach w skali 1:10 nic poza 1x 5Ah 7,4V lipo by nie weszło..)

Raczej nie ma szans by się zmieścił, chyba że autko jest na prawdę duże..

Pakiety NiMH przy tej samej pojemności są znacząco większe i cięższe niż lipo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie,

 

kupiłem pakietu aku LiPo 2S. Czy przed pierwszym użyciem mam go w pełni naładować, czy wyjeździć najpierw akumulator, a potem w pełni naładować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładuj i jazda :), LiPo nie ma efektu pamięci, z tym że pamiętaj o nierozładowywaniu go do końca i uważaniu na napięcie o czym już wyżej koledzy pisali. Nie znam się na autkach (choć to było (i jest) moje marzenie w czasach podstawówki ale poszło w budowę samolotów :P), ale jak masz tam szczotkowy motorek to na początku sprawdzałbym co chwilę jak z grzaniem się silnika,  z resztą o tym też już tutaj było pisane :). Jak by się grzał to może ograniczyłbym gaz w aparaturze jeśli jest taka możliwość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.