Skocz do zawartości

Mocowanie koła zębatego na osi silnika


pablos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym zamocować koło zębate widoczne na zdjęciu na osi silnika . Jak widać koło  zabezpieczone jest tylko srubką króra wchodzi w nacięcie na osi silnika .

obawiam sie że to może być za mało. Oryginalne koło zębate było wklejone jeszcze na jakimś kleju który trzymał dość mocno tak że przy zciąganiu uległo uszkodzeniu.

Musiałem go zciągnąć żeby wymienić łożyska w silniku. Jaki klej byłby do tego najlepszy ?

 

Pozdrawiam

Paweł

Koło zębate.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Najlepsza jest żywica epoksydowa. Na pewno nie puści. A jak będziesz chciał zdjąć, wystarczy nagrzać koło zębate lutownicą, odczekać trochę i kółko lekko by zeszło. Mogłeś tak samo zrobić zdejmując poprzednie. Żywice po podgrzaniu mocną miękną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w miejscu dokręcenia oś silnika ma spłaszczenie to wystarczy, tak montowane są wały wszystkich silników 3f. Ale zamiast żywicy dałbym jeden z Loctine, np. 631. Za pomocą tego właśnie mam połączone wały giętki ze sztywnym w łodzi na silnik 26cm benzyna. Nie puściło jeszcze od ładnych kilku lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie kół zębatych na wałkach -loctite 638. wałek i otwór odtłuszczasz -dajesz kropelkę kleju rozsmarowujesz i lekko obracając wciskasz koło zębate. temperatura pokojowa. Koło musi się dać nałożyć palcami  bez oporu ale i bez luzu.

 

Trzeba najpierw przymierzyć  -zależnie od materiałów czasem już po kilkunastu sekundach   się nie da poruszyć -lub dopiero po kilku godz łapie. (zwykła stal, mosiądz, miedź -szybko. kwasówka, aluminium -wolno)

demontaż -tylko na gorąco -podgrzewasz do około 150*C i z kleju robi się woda.  Bez podgrzania -rozerwiesz koło a klej nie puści...

nie pobrudź łożysk czy gwintu... -bo też się sklei.  Uwaga ten  klej nie klei niczego na płask -nadaje się tylko do połączeń wałek -otwór. 

  Klej kupisz w sklepie z łożyskami lub przez net. około 30-40zł  buteleczka -a potrzebujesz jedna kroplę...

 

edit -dodam jeszcze, że przechowywany klej trzeba chronić przed mrozem. Jak przemarznie to potem nie chce twardnieć. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mogę się domyślić to silnik + koło na pasek zębaty pewnie jest ze śmigłowca.

Takie osadzenie wykonujemy poprzez wykonanie wypłaszczenia w miejscu zamocowania "robaczka" "Dremelem" lub jakąś inną szlifierką. Pamiętając o tym żeby zabezpieczyć silnik przed opiłkami (są tacy co twierdzą, że przy pierwszym uruchomieniu silnik potrafi sam usunąć opiłki - wolę osobiście tego nie sprawdzać). Wsuwamy nasze koło pasowe (jest ono bardzo dokładnie spasowane). I przykręcamy robaczek (w miejscu wypłaszczonym) na klej 243, a co bardziej zapobiegliwi na 648. Od kilku lat w taki sposób mocuje koła na silnikach w śmigłowcach 450, 380, 570, 700. Jeszcze nigdy nic nie puściło. Odradzam klejenie całego wału do koła pasowego.

Na dowód załączam instrukcję z Goblina 700

 

W dniu 26.09.2020 o 21:04, pablos napisał:

Oryginalne koło zębate było wklejone jeszcze na jakimś kleju który trzymał dość mocno tak że przy zciąganiu uległo uszkodzeniu.

 

Taki efekt prawdopodobnie został uzyskany poprzez zastosowanie zbyt dużej ilości kleju przy wkręcaniu "robaczka".

 

 

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.