Jump to content
Krzysiek67

PZL 104 Wilga Black Horse

Recommended Posts

oj. długo czekałem na ten projekt....?

KRZYSIEK trzymam kciuki i  KIBICUJĘ  ?

A swoja drogą Krzysiek co to za koledzy nie znający sprzeciwu,?

mówię  Ci rzuć taką "kompaniję"

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Andrzej Klos napisał:

Czy ten silnik nie ma za malo cylindrow? ?

Też mi się tak wydaje, muszę powiedzieć Piotrowi żeby jeszcze 8 dokupił?

 

1 godzinę temu, P.i.o. napisał:

A swoja drogą Krzysiek co to za koledzy nie znający sprzeciwu,?

mówię  Ci rzuć taką "kompaniję"

Chyba tak zrobię, złożę Wilgę, opchnę na ąllegro, a za kasę pojadę gdzieś, byle dalej od tej kompanii?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem ten zestaw łącznie z silnikiem jaki chcesz do niego włożyć. Model nie wymaga żadnych modyfikacji podczas składania i będzie wyśmienicie latał. Ja co prawda trochę zmian zastosowałem ale tylko w celu "umakietowienia" sylwetki oraz zamontowania pływaków. Życzę przyjemnego składania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W pewnym czasie byłem tym modelem zainteresowany. Ostatecznie nie kupiłem ale opinie były pozytywne, jedyne na co zwracano uwagę to klasyka - trochę folii do naciągnięcia, trochę kleju z mikrobalonem do wzmocnienia tu i ówdzie. Sprawdz czy nakrętki kłowe dobrze się trzymają.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za rady, na razie wszystkie nakrętki dobrze trzymają, folia też ładnie leży, nigdzie nie odchodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten model i samolot ma bardzo krótki dziób. Nie ma problemu z wyrażeniem? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, robas69 napisał:

Ten model i samolot ma bardzo krótki dziób. Nie ma problemu z wyrażeniem? 

 

Z silnikiem DLE 35RA model nie wymagał żadnego doważania. Ja natomiast skróciłem maskę i zlikwidowałem domek silnika, wtedy trochę ołowiu trzeba była dać na dziób.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powoli do przodu, dziś zgodnie z instrukcją montaż serw i wklejenie zawiasów do usterzenia poziomego

 

IMG_20201031_192650.thumb.jpg.97d2a9d9d3f074aba0911cf667b4e6f2.jpg

Zestaw serw

 

IMG_20201031_193435.thumb.jpg.fa55944ec64ac1b4bbb673fda7e38b91.jpg

Aby mieć lepszy dostęp do wnętrza zdjąłem drzwi

 

1604180819053.thumb.jpg.17a687927c691952fb5e1c1385ae8bb7.jpg

Przymiarka serw

 

1604180819049.thumb.jpg.2e972632a765380559fce8d0531b7df9.jpg

Przykręcenie na gotowo

 

IMG_20201031_223004.thumb.jpg.7e9b76b72f1feb971a1a26117be82483.jpg

Wklejone zawiasy i dźwignia usterzenia.

tyle na dziś, CDN

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znowu robota trochę popchnięta,

 

IMG_20201101_155021.thumb.jpg.ed7e7bb37459c5c27f0f8040612fc4bb.jpg

 

IMG_20201101_155049.thumb.jpg.3a5145181280477b64d2f0b6ac30276e.jpg

Wklejenie usterzenia poziomego, taśma miała za zadanie ustabilizować do chwili związania kleju usterzenie w odpowiednim położeniu, ponieważ jeden koniec lekko opadał.

 

IMG_20201101_152818.thumb.jpg.e68719e41774853439ba73b52bd15dff.jpg

Przyklejenie wręgi końcowej

 

IMG_20201102_160706.thumb.jpg.4cf310a3b8c72d24228a3118add3f702.jpg

Dopasowanie odpowiedniej długości podpórek usterzenia

 

IMG_20201102_160740.thumb.jpg.b1b5b34e5cea4131e66c450f89d78d5a.jpg

 

1604438236276.thumb.jpg.0a9e03fe4a054883e9bf4e5ed5bd7b44.jpg

Przymiarka i wklejenie steru kierunku

 

Chociaż do końca jeszcze trochę zostało nie mogłem sobie odmówić przyjemności zobaczenia jak mniej więcej to wszystko będzie wyglądało w całości

1604438236279.thumb.jpg.4f5a56b04c9c8766857c33db6c9f722e.jpg

 

IMG_20201103_201044.thumb.jpg.70564affa311cd0da375174f3d26064a.jpg

 

I jeszcze próba działania steru kierunku na testerze serw.

 

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyznam się, że widziałem ten model jeszcze w pudle, jak przyjechał w czerwcu praktycznie prosto z 'fabryki' w Wietnamie. Wg stępla na modelu został wyprodukowany w maju tego roku więc musiał być zapakowany i wysłany bezpośrednio do Właściciela gdzie trochę przeleżał.

Zestaw ARF a nie było się do czego przyczepić jeśli chodzi o konstrukcję, użyty materiał, jakość wykonania jak i położenia folii. Jako jedyna znana mi półmakieta Wilgi posiadająca tak jak oryginał sloty w skrzydłach. Model zaprojektowany i zrobiony solidnie pod napęd spalinowy a nie odwrotnie jak to się obecnie spotyka. Napęd elektryczny można również zastosować. 

Kto mnie zna wie, że lubię się przyczepić ? a tu naprawdę nie było do czego, no może tylko samej galanterii ... No i fajna baza do dalszych modyfikacji w stronę makiety.

 

Fajna relacja Krzychu, tak trzymać ! Czekamy na więcej.

 

PS

Black Horse ma w ofercie 2 wielkości Wilgi.

Czy proszenie o jeszcze jeden model w mniejszej jeszcze skali, tak z 3-3.7 metry i pod 120cm jako pełnowymiarowy holownik byłoby na miejscu ?

Myślę, że model taki znalazł by wielu chętnych. Może po prostu do nich napisać i zapytać ... Kto pyta nie błądzi ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Składania ciąg dalszy, dziś wyszedł następny kwiatek, zacząłem przykręcać podwozie ogonowe i śrubka bliżej ogona zaczęła obracać się z nakrętką, zacząłem się zastanawiać co z tym zrobić? Postanowiłem wypiłować otwór w końcowej wrędze i przykleić w jakiś sposób nakrętkę, niestety nie wyszło, ostatecznie obciąłem łepek starej śruby, a przez otwór we wrędze włożyłem nowa nakrętkę kłową tylko o średnicy większej o 1mm. Udało się wszystko skręcić. 

1604518658428.thumb.jpg.1ff031bb0c0cc73f8ddd1b0a3d3f05ce.jpg

 

1604518658424.thumb.jpg.e923c13798cc35806602634f55c5a2df.jpg

 

1604518658418.thumb.jpg.69791c6c40d0936304bf4dcbd9935efb.jpg

 

Następnie wziąłem się za przykręcenie silnika, najpierw przy pomocy szablonu wywierciłem w odpowiednich miejscach otwory

 

1604518658411.thumb.jpg.57988376025f45c40e1ee0da6e27e3e3.jpg

 

1604518658401.thumb.jpg.12a616fe3585a61c14283ab8a72da96c.jpg

 

I wziąłem się za przykręcanie silnika, operacja przeszła bezproblemowo?

 

1604518658397.thumb.jpg.f3f54fa57247919f638033b3acea50f0.jpg

 

1604518658393.thumb.jpg.a7fe81837ff93ea7c07920c555aa7ff6.jpg

 

1604518658387.thumb.jpg.45a7ca4003711eef57e244373d66a9ce.jpg

 

1604518658383.thumb.jpg.b78b3b80a7fb7b98e396408ba05e35fa.jpg

 

Przymierzyłem też z ciekawości maskę, by zobaczyć czy wszystko pasuje

 

1604518658376.thumb.jpg.f9c06b2a4eee2af415169a6a7166eb76.jpg

 

1604518658370.thumb.jpg.264a933a1b32f4037c09944292c6efbe.jpg

 

1604518658364.thumb.jpg.ec14876187d48e7b41f770747fecbb75.jpg

 

Na zdjęciach za bardzo tego nie wdać, ale przód maski powinien być ok 1 cm wyżej aby oś śmigła była centralnie w środku, niestety cylinder opiera się już o maskę i żeby pasowało chyba trzeba będzie wyciąć otwór pod cylinder. 

Tyle na dziś, w krótce ciąg dalszy?

  • Upvote 1
  • Dzięki 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy maska się wpasuje sprawdzaj przy założonej fajce z przewodem. To na prawdę zajmuje sporo przestrzeni. Czy domek ma skłoni i wykłon?  Warto o tym pomyśleć. Nie zawsze podkładki to dobry sposób.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie tak potem pomyślałem że bez świecy i fajki sprawdzałem, domek widać że ma wykłon, kolega który latał takim modelem mówi że silnik przykręcony miał bez żadnych dodatkowych podkładek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, dziś następny mały kroczek do przodu, podłączyłem napędy sterowania kółkiem ogonowym i sterem wysokości

 

1604867731098.thumb.jpg.2c9debbb6c26e52fc333531acacffb0c.jpg

 

1604867731067.thumb.jpg.cec7b69c52142d8c90a06287c5419714.jpg

 

1604867731074.thumb.jpg.cb87017dc82123c97d9c7b361c731931.jpg

 

1604867731080.thumb.jpg.d6a302f7016a7b39ae063154d51fe896.jpg

 

Sprawdziłem działanie napędów

 

Piotr podrzucił makietowe śmigło, jedno nowe i uszkodzone z nawierconymi otworami

 

2.thumb.jpg.4f23a634d290a0aa25dd41528941b35f.jpg

 

3.thumb.jpg.61990a418afef6698ffaeaf89ae7a72f.jpg

 

 

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, ciąg dalszy bojów z Wilgą. Został częściowo przelaminowany domek silnika, a od środka miejsca łączenia do których dało się dojść zostały wzmocnione żywicą z mikrobalonem

1606248296406.thumb.jpg.72babb25727780170001f17977a4c6b1.jpg

 

Zamontowałem bowden sterujący przepustnicą silnika

1606248296427.thumb.jpg.4130684480c54f998c3d7799316bfb26.jpg

 

Wymyśliłem mechanizm sterowania ssaniem silnika i po uzgodnieniu z Piotrem zamontowałem, coś jak kiedyś było w samochodowych silnikach gaźnikowych. Pomarańczową rurką biegnie cięgło, które wychodzi przez domek silnika

1606248296420.thumb.jpg.ccbd65882877cbd6042e9bc8db0415dc.jpg

 

1606248296416.thumb.jpg.5b3fca08e84329bd29fbdab666cdff27.jpg

 

Koło goleni podwozia jest cypideusz który pociąga się by ssanie było włączone, a wciska się gdy już nie trzeba z niego korzystać

1606248296413.thumb.jpg.09f0e202098090d61c608324a4732eaa.jpg

 

1606248296409.thumb.jpg.4d02c90d60abd6d5e5f65b2a8465a663.jpg

 

Przykręciłem na gotowo silnik, ma być docierany w modelu

1606248296399.thumb.jpg.e0ca92690727264cfde0e4794503265e.jpg

 

Potem zacząłem przygotowywać maskę silnika do montażu, musiałem niestety usunąć taki ładny makietowy element

1606248296386.thumb.jpg.9828f37eba28279dba1f80c30152e8ae.jpg

 

1606248296383.thumb.jpg.08e2ca935dbf3da58cb1e24a2beb1e6e.jpg

 

Powycinałem otwory w atrapie żaluzji chłodzenia silnika 

IMG_20201123_210123.thumb.jpg.a2b34b61e8a2530c9dd9655734550502.jpg

 

Po wycięciu miejsca na tłumik i głowicę silnika przymierzyłem maskę do modelu

IMG_20201124_154137.thumb.jpg.459cc08409f785a7b6cae396bad8f4b0.jpg

 

IMG_20201124_154229.thumb.jpg.e20a6f434b46c518773ab21c3c664afc.jpg

 

IMG_20201124_154321.thumb.jpg.44fd138be84727e73f67c4a6f3b3eddf.jpg

 

IMG_20201124_154403.thumb.jpg.cc1421657ceeb7be7576058c8ccb9cc0.jpg

 

IMG_20201124_155019.thumb.jpg.a8e03c88b4ff14ec9982253fb3a92f7c.jpg

 

Po ustaleniu właściwej pozycji maski wywierciłem otworki do przymocowania i skręciłem wszystko. Założyłem śmigiełko żeby zobaczyć jak się wszystko razem prezentuje

IMG_20201124_191833.thumb.jpg.735456423891dc7434b46058ed9c2ea2.jpg

 

IMG_20201124_191857.thumb.jpg.973c95a605ee35ecd67a8a38a2cdb0f3.jpg

 

IMG_20201124_191916.thumb.jpg.c70d50f027bab90d7fe9328d7ea84b37.jpg

 

IMG_20201124_192206.thumb.jpg.c1bab3395e44ab281cee1369e88b42db.jpg

 

IMG_20201124_192217.thumb.jpg.905050a803a86ef06e0ac6dcaad361a3.jpg

 

IMG_20201124_192451.thumb.jpg.2e5a07422e5142f71b984786c7494db6.jpg

 

IMG_20201124_192559.thumb.jpg.92295b7c59c2b9b259fb4c0966bdf315.jpg

 

Piotr dostał od naszego kolegi Darka parę elementów które ocalały po katastrofie Jego Wilgi, zobaczymy może coś będzie wykorzystane

IMG_20201124_221150.thumb.jpg.da8700f0e13e9ee5e2f9d22e0b88d4be.jpg

 

Tyle na dzisiaj niedługo ciąg dalszy ?

Piotruś, taką koszulkę na oblot musisz zmówić, bo inaczej się nie liczy ? https://www.zazzle.com.au/wilga+clothing

  • Dzięki 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, Krzysiek67 napisał:

Piotruś, taką koszulkę na oblot musisz zmówić, bo inaczej się nie liczy ? https://www.zazzle.com.au/wilga+clothing

 

 

Krzychu, ale ja się już umówiłem z Piterkiem na oblot w Grudniu ;) . To może coś bardziej zimowego, jakaś kurtka czy cóś ?

 

Może Piterek dałby się jeszcze namówić na tym etapie budowy na hak do holowania ? Wiem że ma zbędne serwo ?.

 

ZACZEP DO HOLOWANIA Z DŹWIGNIĄ (modelemax.pl)

 

Edit:

 

Taki byłby lepszy w montażu:

XCub 2.94m - hak holowniczy (Hangar 9) | Scorpio-Polska sp.z o.o. (scorpio-polska.pl)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.