Jump to content
ikar61

Jaki elektroszybowiec na początek.

Recommended Posts

Szybowiec już zmontowany,zmieniłem regulator na HobbyWing -40A do którego mam kartę programowania ( chodziło mi o ustawienie hamulca).Zmieniłem również serwa steru kierunku i wysokości na Tower pro MG-92B.Trochę mam problem w jaki sposób rozmiescic anteny odbiornika- dł. anten 140 mm.Szkod tylko ze pogoda nieodpowiednia na obloty.

PHOENIX-9.jpg

PHOENIX-8.jpg

PHOENIX-7.jpg

PHOENIX-11.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z antenami to chyba nie problem, częścią aktywną są same końcówki, rozstaw je pod kątem ok. 90 stopni - np. jedną wzdłuż a drugą pionowo lub w poprzek. Miejsca jest wystarczająco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomalowany jest mega super.

Czym finalnie malowałeś i jaka jest twoja ocena jak mocno się to czym malowałeś trzyma EPP  (nie namawiam do drapania paznokciem powłoki ale może inaczej ocenisz)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lakier trzyma się względnie dobrze,po odtłuszczeniu spirytusem malowałem lakierem akrylowym ogólnego stosowania.Przy malowaniu np: innym kolorem to po kilku dniach bo lakier musi dobrze wyschnąc bo inaczej przy odrywaniu tasmy może się uszkodzic.

LAKIER.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie są akryle tylko lakiery uniwersalne alkidowe . Ale świetnie trzymają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekaw jestem relacji z oblotu.

Kupiłem ten sam model i czeka na .... aż opanuje latanie na symulatorze i jakimś mniejszym modelem.

Kadłub plastikowy może i mocniejszy od EPP ale po rozbiciu naprawa będzie dużo trudniejsza- o ile w ogóle możliwa - niż kadłuba z EPP.

Ja mam zamiar jeszcze zabezpieczyć folią krawędź natarcia statecznika poziomego  i skrzydeł.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weterani tego modelu twierdzą, że plastik kadłuba jest odporniejszy na urazy niż kadłub z EPP i łatwy w naprawie, więc patrz pozytywnie w przyszłość ?

U mnie przy pierwszych lotach  było cienko, tj. rozwaliłem pierwszego Easy Stara w mak po paru sekundach. Dopiero nauka na drugim poszła bardzo dobrze po tym jak wpadłem na to aby przy jakimkolwiek problemie w locie najpierw wyłączać silnik a potem ratować sterami model i pierwsze loty wykonywać przy bezwietrznej pogodzie. To samo z nauką sterowania, najpierw model na pułap a potem sterowanie bez silnika, był niżej to znów na silniku do góry i latanie bez silnika. Potem pomału dołączałem silnik w locie i poszło. Nauczyłem się. A phoenix lata świetnie, wiem bo znajomy dał mi polatać. Jeżeli ktoś zastanawia się, czy kupić Easy Glidera, czy Phoenixa to polecam Phoenixa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wkrótce planuję oblot tego szybowca tylo jestem zdezorientowany odnosnie srodka ciezkosci.Fabyczie podaja ze 75 mm a gdzies w komentazach czytałem ze lata zle bo dopiero na 85-90 lata dobrze z zasilaniem 2200 mh.Ostatecznie proby pokazą ale nie chcialbym przy pierwszy rzucie walnąc nim w glebę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Producenci takich rekreacyjnych modeli podają z zasady bardzo bezpieczny ŚĆ (przedni) - model poleci bezpiecznie i nie spadnie. A jaki sobie potem ustawisz to już będzie zależało od Twoich preferencji i doświadczenia.

Na początek najlepiej stanąć na jakimś wzniesieniu i wyrzucić mocno ale na "płasko" (nie do góry nie w dół) model do przodu pod wiatr (najlepiej słaby). Nie włączając silnika! Można tak kilka razy sobie rzucić aby wytrymować model na płaski lot. Pierwszy start z mocą silnika ustawioną tak aby model lekko 'wyrywało' z ręki. Mocno wyrzucić i miłej zabawy

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co wyczytałem w komentarzach na Banghoku/June-03 2019 11:36:34
great glider for the price. only problem i had was the prop collet.. the nut bottomed out and the prop flew off on the maiden.. need to add a few washers behind the nut to and oppened up the collet slots with a die-grinder cutoff blade to get full clamping power.. Flys good with 85mm cg with a 2200mah 3s good power.. also used a 1500mah 4s for beter power and felt like longer flight time too.. Even managed to get no power inverted for a bit../ a oto tłumaczenie /Czerwiec-03 2019 11:36:34 świetny szybowiec za tę cenę. Jedynym problemem, jaki miałem, była tuleja zaciskowa śruby .. nakrętka wypadła do dna i śruba odleciała na dziewczynę .. trzeba dodać kilka podkładek za nakrętką do i otworzyć szczeliny tulei zaciskowej ostrzem odcinającym, aby się napełnić Siła zacisku. Leci dobrze z 85 mm cg i dobrą mocą 2200 mah 3s .. również używałem 1500 mah 4s dla lepszej mocy i czułem się jak dłuższy czas lotu. Nawet udało się nawet przez chwilę nie odwrócić mocy .. / i to mnie dezorientuje jesli ktorys z kolegow lata takim szybowcem to prosze o porade

Share this post


Link to post
Share on other sites

co Cie tak dezorientuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.