Jump to content
Sign in to follow this  
tytan12

Clark Y

Recommended Posts

Witam,koledzy mam takie pytanie,czy ten profil nada się, do dolnopłata rozp.1100,cięc.180?Model będzie tzw.mieszany,balsa,styro,napęd elektr.(MISS LOS ANGELES).Właśnie takie skrzydła mi się walają i nie wiem,czy w to się się bawić,czy wyciąć orginalny profil z planów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, tytan12 napisał:

Witam,koledzy mam takie pytanie,czy ten profil nada się, do dolnopłata rozp.1100,cięc.180?Model będzie tzw.mieszany,balsa,styro,napęd elektr.(MISS LOS ANGELES).Właśnie takie skrzydła mi się walają i nie wiem,czy w to się się bawić,czy wyciąć orginalny profil z planów.

MISS LOS ANGELES to chyba racer.moim zdaniem Clark Y nie za bardzo

Taka jest różnica pomiędzy Clark Y a profile z planów z OZ

 

1010277257_Zrzutekranu2020-11-26o10_28_30.thumb.png.0bb7f13b0b2019cea096f8f2801cdbe8.png

 

 

Moim zdaniem najlepszy byłby NACA 2412, lub ten z planów.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, tytan12 napisał:

Witam,koledzy mam takie pytanie,czy ten profil nada się, do dolnopłata rozp.1100,cięc.180?Model będzie tzw.mieszany,balsa,styro,napęd elektr.(MISS LOS ANGELES).Właśnie takie skrzydła mi się walają i nie wiem,czy w to się się bawić,czy wyciąć orginalny profil z planów.

Ja na Twoim miejscu wyciąłbym oryginalny profil z planów. Wtedy masz pewność co do własności lotnych modelu .

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Ares napisał:

Ja na Twoim miejscu wyciąłbym oryginalny profil z planów. Wtedy masz pewność co do własności lotnych modelu .

Z tą pewnością, to różnie bywa.

  • Upvote 1
  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, jarek_aviatik napisał:

Z tą pewnością, to różnie bywa.

Dlaczego? Modele z gotowych opracowanych planów latają z reguły porawnie.Jedne lepiej drugie gorzej ale latają. Wszelkie głębsze modyfikacje powinne być poprzedzone obliczeniami .Jeśli nie chcesz lub nie potrafisz ( ja np. nie potrafię) to lepiej nic nie zmieniać. Taka jest moja filozofia budowania. Oczywiście jeśli masz doświadczenie ,to modyfikuj.Powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Ares napisał:

Dlaczego? Modele z gotowych opracowanych planów latają z reguły porawnie.Jedne lepiej drugie gorzej ale latają. Wszelkie głębsze modyfikacje powinne być poprzedzone obliczeniami .Jeśli nie chcesz lub nie potrafisz ( ja np. nie potrafię) to lepiej nic nie zmieniać. Taka jest moja filozofia budowania. Oczywiście jeśli masz doświadczenie ,to modyfikuj.Powodzenia.

OK, przepraszam.

Filozofia dobra.

Witek zapytał - odpowiedziałem, zrobi jak będzie uważał.

Ty napisałeś pewnik: "Wtedy masz pewność co do własności lotnych modelu " - ja się z tym pewnikiem nie zgadzam. Nie wszystkie plany są zrobione poprawnie. 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, jarek_aviatik napisał:

OK, przepraszam.

Filozofia dobra.

Witek zapytał - odpowiedziałem, zrobi jak będzie uważał.

Ty napisałeś pewnik: "Wtedy masz pewność co do własności lotnych modelu " - ja się z tym pewnikiem nie zgadzam. Nie wszystkie plany są zrobione poprawnie. 

 

Nie masz za co przepraszać. To też prawda ,żę są opracowania nieudane.Choć ja osobiście uważam ,że rzadko to się zdarza.Bardziej chodziło mi o to ,że czasem nieumiejętną modyfikacją można bardziej zepsuć niż poprawić model. Wszystko zależy od doświadczenia modelarza.

Jak słusznie napisałeś decyzja należy do Witka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra,dobra,to będzie eksperyment😎,i tak zacznę od kadłuba,tak jak pisałem będzie to mieszanka z różnych materiałów,skrzydła styrodur,kadłub balsa,styro,depron.Plany to tylko podstawa.A,skrzydełka wytnę z orginalnym profilem,tamte były przeznaczone do górno płata, typu piper.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.