Jump to content
Sign in to follow this  
ahaweto

Ultimate Seagull + NGH 25

Recommended Posts

Chciałem sprzedać silnik NGH 25 ale nikt nie chciał kupić 🙂. Postanowiłem więc go zagospodarować i przygotować nowy model na nowy sezon. Wybór padł na dwupłatowiec  https://riku.pl/towar/seagull-ultimate-sea50-model-samolotu-rc/p/kontekst/3827/

Gotowy ARF. W pudełku cała galanteria potrzebna do wyposażenia.

Zacząłem od zamontowania silnika. Silnik będzie wyposażony w tłumik typu "pitts" i dlatego musiałem odpowiednio przystosować domek silnika. Dopasowane przegrody zostały wklejone i zabezpieczone wkrętami.

 

130acb08e4b0bc33.jpg

 

Otwory jakie przygotował producent modelu do zamontowania łoża silnika również nie pasowały aby zamontować silnik głowicą w dół. Jedynie górny prawy otwór (na zdjęciu) pasował, pozostałe trzy zostały wyznaczone na nowo. Stare otwory zakołkowałem.

 

e2bd1b91a39594d0.jpg

 

Kolej na układ zapłonowy. Tak został zabezpieczony przed zamontowaniem w kadłubie.

 

59d857dea1d90e77.jpg

 

W kadłubie jest sporo miejsca i można dobrze wykorzystać otwory technologiczne w konstrukcji do poprowadzenia kabli.

Układ zapłonowy już na swoim miejscu. Pod zbiornikiem i nad wręgą-płytą do zamocowania podwozia jest odpowiednia "komora".

 

9ee0b7ac3a9ecbf9.jpg

 

Silnik wstępnie zamocowany.

 

0d1f97780b5dff3a.jpg

 

 d19138db23cf10ff.jpg

 

Aluminiowa obejma którą widać między rurami wydechowymi będzie zabezpieczać wnętrze maski przed szkodami w przypadku odkręcenia się tłumika. Oczywiście tłumik nie będzie zamocowany na sztywno ale z odpowiednim luzem.

 

Cdn...

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tak pod choinkę...? ;) Fajny model. Raczej akrobat tak jakby...? Oj, będziesz wywijał...  :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem Ultimate z TWM z czterotaktem ) OS 91. Bardzo fajny model. Zrobił taki cyrkiel że cały ogon poszedł w drzazgi. Na szczęście silnik nie ucierpiał. Przy "sekcji" zobaczyłem przekręcony orczyk na serwie kierunku.  W miedzy czasie zrobiłem bardzo nieudane między lądowanie, i zaraz po tym był ten cyrkiel. Może wtedy.Teraz zobaczę czy ten większy Ultimate również będzie fajnie latał.

Pod choinkę to kupiłem sobie 🙂...  inny model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model ładny ale dla bezpieczeństwa proponuję wszystkie widoczne i dostępne łączenia elementów drewnianych pomalować cienko żywicą. Klej w modelach ARF produkcji chińskiej/wietnamskiej jest kruchy i konstrukcja po prostu się rozpada.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyposażenie zainstalowane.

Otwory technologiczne nad zbiornikiem pozwalają na bardzo dobre ułożenie pętli przewodu odpowietrzającego.

 

d6a1fb05301c507e.jpg

 

ca39be47709c47c1.jpg

 

Usterzenie.

 

097ff9cf45b92914.jpg

 

Na obu burtach modelu producent przewidział otwory do zamocowania włącznika zasilania HD lub włącznika wchodzącego w skład regulatora Dualski duo. Bardzo dobre rozwiązanie.

Po zainstalowaniu serw, silnika, maski, śmigła i kołpaka i wstępnym wyważeniu, okazało się że zespół silnik - zapłon jest na tyle ciężki że dwa pakiety muszą być zamontowane maksymalnie z tyłu a tam nie ma miejsca. Musiałem dorobić "pięterko". Jest to o tyle dobre że "pięterko" jest na tyle duże że po oblocie będzie można jeszcze korygować wyważenie przesuwając łoże pakietów.

 

0ac9e6f527ac2d7e.jpg

 

7c5908df695da40e.jpg

 

6d09eb691b2ce3a6.jpg

 

Czas na skrzydła.

 

Kadłub stoi już na kołach można odpalić silnik i dokonać próby kołowania. Niestety 15 cm śniegu uniemożliwia to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super porządek w modelu. To niebieskie urządzenie z radiatorem to powerbox?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Adamie.

Fajna i schludna robota, jedynie ten popychacz do gaźnika jest dosyć długi mógłbyś go podeprzeć jeszcze dodatkowo jakąś "przelotką". To tylko pręcik M2 będzie wibrował a to nie jest pożądane.Adamm.jpg.6a5c4e9b9f6515f2460bd334048f36c6.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cenna uwaga.

Już poprawione, jeszcze tylko impregnacja.

 

9c57d820e7630123.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy regulator napięcia jest niezbędny? - nie spotkałem jego montażu w dużych modelach. Może jak jest powerbox, to nie jest konieczny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Eugeniusz napisał:

Czy regulator napięcia jest niezbędny? - nie spotkałem jego montażu w dużych modelach. Może jak jest powerbox, to nie jest konieczny?

Dokładnie jest tak jak myślisz.

Jeśli w modelu są serwa  HV zasilane 7,4-8,4v to regulator nie jest niezbędny , ale mając serwa zasilane 6v to nie koniecznie dobrym pomysłem jest zasilanie ich prosto z akumulatorów Lipo które w pełni naładowane mają 8,4v.

A Power box to też tak jak myślisz , ustawia się w nim jakim napięciem ma zasilać serwa i tak je zasila, z tym że taki prosty regulator zasila 4 kanały a power box zasila chyba 16 kanałów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.