Jump to content
Sign in to follow this  
Arcimek

Tłumik OS'a + klej...

Recommended Posts

Witam!

 

Przy silniku OS 15LA mam doklejoną rurkę alu przedłużającą wydech.

Co to może być za klej - łączy bardzo mocno alu i jest odporny na temperaturę ?

 

 

IMG_20210106_134928443_1280x720.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Struktura spoiny raczej  nie przypomina żadnego znanego kleju. Wygląda jak  spaw uzyskany za pomocą  dedykowanego topnika Ale nie będę się wymądrzał, bo kompletnie nie mam pojęcia co to jest .A rad bym poznać odpowiedź !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra żywica zmieszana z proszkiem aluminiowym (w tym przypadku). Mam tak poklejone tłumiki ... i trzyma. Stalowe lutować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem kiedyś ruską brązową - najlepsza, ale każda jest dobra, PO ZMIESZANIU ALU PROSZKU I TO DUŻO, bo ON odprowadza ciepło ! Po zmieszaniu nie może spływać ze spoiny.  Mała próba prawdę Ci powie. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś w Castoramie można było kupić dwu-składnikową żywicę o nazwie „Płynny metal” firmy Dragon - polecam.

Sprawdż na stronie www.dragon.biz.pl

Pzdr. Wojtek.

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Produkty Dragona sie nadaja na pekiel.Miałem kilka klei epoksydowych tej firmy i nigdy mi nie zaschły tak jak distal czy nawet poksipol.Zawsze były gumowe.Nie polecam.Natomiast co mogę polecić to distal ale nie rapid tylko ten 24 godzinny z opiłkami aluminium.Kiedyś była taka masa zwana Olkit za PRL stosowali ja budowlańcy do np.uszczelniania budowli z tak zwanej wielkiej płyty Gierka.To był epidian 5 z jakąs domieszką czegoś.To było super do takich napraw z dodatkiem sproszkowanego aluminiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do przemysłowego klejenia aluminium polecany jest klej firmy PLEXUS MA 300.

Sprawdza się doskonale , ale tani nie jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CX-80 - Autoweld...   testowo przykleiłem dwa kawałki aluminium...

Wg. danych klej powinien wytrzymać do ok 300°.

Podgrzałem do 180°C - zaczęło puszczać - zrobiło się taki jakby kruche...  ale sklejone było pod kątem prostym :)

Będę kleił rurkę alu na wylot z tłumika na styk (rurka w rurkę), więc powinno wytrzymać - zobaczymy w praniu :D

 

Dzięki za podpowiedzi!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Arcimek napisał:

Podgrzałem do 180°C - zaczęło puszczać - zrobiło się taki jakby kruche...  ale sklejone było pod kątem prostym :)

Będę kleił rurkę alu na wylot z tłumika na styk (rurka w rurkę), więc powinno wytrzymać - zobaczymy w praniu :D

 

Niestety nie mogę się doczytać jak przy tym produkcie, ale w przypadku pasty epoksydowej której używałem też do napraw tłumika - Multibond 1632 - [Efekt] , jest napisane, że wygrzanie spoiny w 80-100 stopniach skraca czas wiązania (co dość oczywiste) oraz "podnosi wartości parametrów wytrzymałościowych materiału nawet o 30%". Nie mówię żeby od razu tak grzać, ale ciut podwyższona temperatura moim zdaniem mogłaby być korzystna. Inna sprawa, że dałbym temu z tydzień na pełne utwardzenie o czym też jest w przypadku tego Multibonda napisane, no i tak żywice chyba mają :)

 

Inna sprawa, że i tak pewnie wytrzyma :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.