Jump to content
zuzia2013

skłon i wykłon silnika elektrycznego

Recommended Posts

Wątek rozpocząłem od skłonu i wykłonu silnika a kończę Pelikanem.

Jakie wartości steru kierunku i wysokości ustawić bo będę się Pelikanem uczył latać.

Tartak Pelikana został zakupiony w ArtModel w Krośnie.

20210406_154212_HDR_resized.jpg

20210406_151950.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dałbym około 8-10mm w górę i w dół na sterze wysokości 

i dość dużo jakieś 25mm na każdą stronę na kierunku -nawet wychylenie max o  30-45 stopni.

 

 i jeśli Twoje radio pozwala to koniecznie  wychylenie expotencjalne .  expo jakieś 30-50%  a czy plus czy minus to musisz sprawdzić reakcję wg swojej aparatury - blisko centrum położenia drążka stery mają reagować delikatnie a dopiero jak mocno wychylisz drążek to wychylenie sterów ma narastać. czyli blisko neutrum 5mm ruchu drążka to 1mm ruchu steru  -a przy max wychyleniu draga 1mm ruchu draga to  kilka mm ruchu steru..

I delikatnie  na drążkach -nie trzeba wychylać na max !

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Witek zrobię tak jak piszesz. Ja mam Radiolinka AT9S.

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, zuzia2013 napisał:

Wątek rozpocząłem od skłonu i wykłonu silnika a kończę Pelikanem.

NA to rada jest taka, że możesz wyedytować pierwszy post i tam zmienisz tytuł, żeby był bardziej pelikanowy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musiałem dać 32 gramy na przód aby wyważyć Pelikana. Ciężarki dostałem od wulkanizatora. Czytałem gdzieś, że się wyważa "na tył" albo "na przód". Co to oznacza.

6 minut temu, robertus napisał:

NA to rada jest taka, że możesz wyedytować pierwszy post i tam zmienisz tytuł, żeby był bardziej pelikanowy :)

A gdybym ja wiedział jak to się robi. Boję się, że jak zacznę coś grzebać to albo zniknie cały post albo umieszczę ten post nie w tym dziale co trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyważenie przód-tył, tzn., że środek ciężkości jest w pewnym przedziale np. 105-115mm. Wyważenie na przód, czyli 105mm spowoduje, że model będzie bardziej stabilny w locie, ale mniej wrażliwy na wychylenia sterów. Ustawienie na tył, czyli 115mm dokładnie odwrotnie. Przy oblotach i nauce latania sugerowałbym raczej przedział ŚC w pierwszej połówce przedziału.

Wysłane z mojego SM-J701F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, wojcio69 napisał:

Wyważenie przód-tył, tzn., że środek ciężkości jest w pewnym przedziale np. 105-115mm. Wyważenie na przód, czyli 105mm spowoduje, że model będzie bardziej stabilny w locie, ale mniej wrażliwy na wychylenia sterów. Ustawienie na tył, czyli 115mm dokładnie odwrotnie. Przy oblotach i nauce latania sugerowałbym raczej przedział ŚC w pierwszej połówce przedziału.

Wysłane z mojego SM-J701F przy użyciu Tapatalka
 

Według planów Pelikana środek ciężkości wypada 64 mm od krawędzi natarcia skrzydła. To w tym wypadku jaki przyjąć przedział.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staraj się ustawić na te 64 a jak wyjdzie 62 czy 66, to też tragedii nie będzie. Z reguły producenci podają bardziej przedni ŚC.

Wysłane z mojego SM-J701F przy użyciu Tapatalka



  • Upvote 2
  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

za bardzo przedni sc to model może źle reagować na stery -w sensie, że przy małym wychyleniu drążka  model nie reaguje i nie wchodzi w manewr a po większym wychyleniu reakcja robi się nagła/dość gwałtowna. byłbym ostrożny z wyważaniem bardziej przednim niż podaje producent. jeśli na planie jest zakres położeń SC to wyważyć na przedni punkt ale nie przed nim.

 

dobrą metodą  może być oblatanie modelu "z ręki" nisko nad wysokim żytem... bez włączania silnika dość mocny prawie poziomy rzut -i sprawdzenie reakcji modelu. w razie upadku wysokie zboże amortyzuje i uchroni od uszkodzeń.

Miałem trochę podobny model ale nie identyczny. Dobrze gdyby znalazł się i wypowiedział ktoś kto latał dokładnie takim samym jak Twój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma co odkrywać ameryki, podawane SC przez producenta to jest dobre miejsce do oblotu. Potem można co nieco przesunąć do tyłu lub przodu (np 5mm) w zależności od preferencji.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, latacz napisał:

dobrą metodą  może być oblatanie modelu "z ręki" nisko nad wysokim żytem.

Witku,

metoda  bardzo dobra...jedyna niedogodnośc pojawia się wtedy, kiedy trzeba odpowiedzieć na pytania zadane przez rolnika, " co Pan sądzi o polskim rolnictwie ? "

odpowiedz bywa trudną, czasami  trzeba ją  uwiarygodnic tzw biletem NBP.....rolnik czasami pojawia sie z  bratem,  sąsiadem , szwagrem ( niepotrzebne skreslić ) co czyni odpowiedz jeszcze trudniejszą🤭

i żeby nie było......znam to z autopsji🤣

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dlatego lepiej  zaprzyjaźnić rolnika -co czynimy wcześniej tzw "zupą chmielową" 

 

lub znaleźć "bezpańskie" żyto  daaaaleko od rolników.  -i nie robić zbytniej szkody. można delikatnie wejść i mało deptać.

Zdarzało mi się w sytuacjach awaryjnych -nawet na oczach rolnika -nigdy nie miałem problemów ale zawsze najpierw zagadałem -przeprosiłem itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie będę miał takiego problemu bo nasze Stowarzyszenie dzierżawi od rolnika ziemię na której jest nasze lotnisko i na dodatek ten rolnik jest też modelarzem i należy do naszego Stowarzyszenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.