Jump to content
Sign in to follow this  
Gego2004

TR-55 55cc Nówka

Recommended Posts

Witam.

Proszę o pomoc doświadczonych modelarzy.

Dzisiaj otrzymałem paczkę z HK z silnikiem jak w temacie.

Po rozpakowaniu delikatnie  obracałem wałem aż do górnego martwego położenia i klops.

Tłok  jak by w coś uderza nie da sIę obracać dalej wałem.

Tak myślę ,że komora spalania w głowicy jest źle wytoczona.

Silnik jest nieuzbrojony czyli bez świecy.

I moje pytanie czy to jest normalny stan rzeczy czy jednak wał powinienem obrócić o 360 stopni bez problemu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Gego2004 napisał:

Tak myślę ,że komora spalania w głowicy jest źle wytoczona.

Raczej mało prawdopodobne, ale nie niemożliwe. Może coś wpadło do środka przez otwór świecy / kolektor wydechowy? Jak tłok jest w dolnym położeniu i potrząśniesz silnikiem to nic się nie telepie w środku? Czy wał ma wyraźnie wyczuwalny luz wzdłużny? Jeśli tak, to zamontuj  śmigło i dopiero sprawdź, czy wał się swobodnie obraca. W przeciwnym razie czeka Cię rozbiórka silnika i być może reklamacja (rób zdjęcia i filmy - mogą być pomocne).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za zainteresowanie się moim problemem.

Silnik nie był "uzbrajany"  ani uruchamiany. Po wyjęciu z pudełka samego silnika okazało się ,że tłok dochodząc do GMP stuka - uderza (metaliczny dźwięk ) .

Moje doświadczenie  w silnikach dwusuwowych jest skromne ale nie jestem też zupełnym nowicjuszem. Niedawno zrobiłem remont silnika od kosiarki którego przerabiam na modelarski i operacja uruchomienia po wymianie części się udała.I z tego co pamiętam to wał obracał się o 360 stopni bez problemu. Zmieszczę link do filmiku z silnikiem https://mega.nz/file/EQJkBL6J#y_81vLSvAAAox1zD5byU4leKy3JaxwL9RNBp77NwvRU. 

Sprawdzałem nic nie lata w środku .Jeszcze postaram się zobaczyć mały lusterkiem jak komora spalania wygląda. I nie wiem czy to ważne ale w tym silniku na tłoku wygrawerowana jest litera A (w opiniach tego silnika użytkownik pisał że w silnikach stosuje się tłoki typu B co by to nie znaczyło i jest to wierna kopia dle55) .

Zgłosiłem  do HK  problem i kazali mi odesłać do Anglii silnik. I moje pytanie czy wysyłając do Anglii wystarczy tylko wysłać kurierem czy trzeba jeszcze jakieś dokumenty celne wypełniać?

Pozdrawiam .

Grzegorz 

20210128_17101900.jpg

20210128_17125800.jpg

20210128_171537000.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Półtorej miesiąca i silnik nie może dotrzeć do Anglii.

UPS oddaje przesyłkę rzekomo na moje polecenie i uwzględnia reklamację niewykonania usługi.

Chyba jestem w czarnej d...... z tą zabawką.

Czeka mnie demontaż silnika.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może ktoś z kolegów modelarzy posiada informacje na temat dokładnych wymiarów tłoka do dle 55? Chcę się dowiedzieć czy w moim egzemplarzu zamontowano odpowiedni tłok.

Po zdjeciu głowicy z cylindrem okazało się, że tłok ma mało miejsca .Krawędzie tłoka są uszkodzone. Chyba operacja anodowania i wykończenie głowicy zostało nieodpowiednio wykonane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.