Jump to content
PiotrSzmagier

Model F2b treningowy

Recommended Posts

W dniu 10.03.2021 o 15:53, kesto napisał:

Ja też mam pińcet+ i nie mam modelu, ale idea szczytna.

Krzysztof , w zaproszeniu nie jest napisane ,że to ma być konkretny model. Myślę ,że ze starych czasów coś możesz odkurzyć i odświeżyć  nawyki  latania na uwięzi.

To może zdecydujecie się przejechać obaj . Zawsze to o połowę "bliżej".

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, sylkub napisał:

Krzysztof , w zaproszeniu nie jest napisane ,że to ma być konkretny model. Myślę ,że ze starych czasów coś możesz odkurzyć i odświeżyć  nawyki  latania na uwięzi.

To może zdecydujecie się przejechać obaj . Zawsze to o połowę "bliżej".

 

Oglądając Krzysztofa zdjęcia z relacji budowy dowolnego modelu to myślę, że nawet odkurzać nie będzie musiał modelu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mała aktualizacja, polutowałem zbiornik, zrobiłem go w wersji ciśnieniowej.

Szczelność, sprawdzona podciśnieniem metodą na język :P

 

 

20210403_194205.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotrze, a według jakich planów lutowałeś ten zbiornik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, sylkub napisał:

Piotrze, a według jakich planów lutowałeś ten zbiornik ?

Ha, wiedziałem, że pojawią się wątpliwości. Projekt mój własny, przemyślany pod zasilanie ciśnieniowe i wyjście rurek na stronę zewnętrzną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rób Piotr będzie ok .Najważniejszy jest domek w uwięzi.Nie zapomnij przelewu zakorkować na ciśnieniu.

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki "fikuśny" ten zbiornik ;) trochę dużo w nim rurek no ale grunt, żeby działał ;) 

 

Mosiądz jest ciężki, na przyszłość polecam kupić dowolny rozpuszczalnik w bance metalowej 5L, są takie dostępne okrągłe w marketach.

Po odcięciu górnego i dolnego denka, wyprostowaniu mamy piękną blachę stalową cynowaną dwustronnie o grubości 0.2mm ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Robert Tomzik napisał:

Taki "fikuśny" ten zbiornik ;) trochę dużo w nim rurek no ale grunt, żeby działał ;) 

 

Mosiądz jest ciężki, na przyszłość polecam kupić dowolny rozpuszczalnik w bance metalowej 5L, są takie dostępne okrągłe w marketach.

Po odcięciu górnego i dolnego denka, wyprostowaniu mamy piękną blachę stalową cynowaną dwustronnie o grubości 0.2mm ;) 

Człowiek stary i głupi, teraz dopiero się dowiedziałem że stal jest lżejsza od mosiądzu 😆

Ale to i tak nic w porównaniu z Panią profesor na polibudzie uczącej że tytan jest miękki i plastyczny.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbiornik nie powinien mieć takich ostrych krawędzi. Ja to robiłem w ten sposób, że do boków  dodawałem zakładki po ok 2 mm zagięte do środka .Zakładki były pobielane cyną i potem grzane wszystko po krawędzi zbiornika . Rutka zasilająca silnik w paliwo   nie powinna być tak zagięta powinna być prosta. Instalacja paliwowa powinna być jak najkrótsza.   

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, sylkub napisał:

Zbiornik nie powinien mieć takich ostrych krawędzi. Ja to robiłem w ten sposób, że do boków  dodawałem zakładki po ok 2 mm zagięte do środka .Zakładki były pobielane cyną i potem grzane wszystko po krawędzi zbiornika . Rutka zasilająca silnik w paliwo   nie powinna być tak zagięta powinna być prosta. Instalacja paliwowa powinna być jak najkrótsza.   

Miałem zamiar zrobić z zakładkami , ale nie mogłem tego spasować, musiałbym mieć jakieś kopyto to tego.

jak nie będzie działał, to na zlocie zlutuje nowy 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, PiotrSzmagier napisał:

Człowiek stary i głupi, teraz dopiero się dowiedziałem że stal jest lżejsza od mosiądzu 😆

Ale to i tak nic w porównaniu z Panią profesor na polibudzie uczącej że tytan jest miękki i plastyczny.

 

 

Oj tam, oj tam :P człowiek uczy się całe życie ;)

 

10 minut temu, sylkub napisał:

Zbiornik nie powinien mieć takich ostrych krawędzi. Ja to robiłem w ten sposób, że do boków  dodawałem zakładki po ok 2 mm zagięte do środka .Zakładki były pobielane cyną i potem grzane wszystko po krawędzi zbiornika . Rutka zasilająca silnik w paliwo   nie powinna być tak zagięta powinna być prosta. Instalacja paliwowa powinna być jak najkrótsza.   

 

Tak też mnie uczono w modelarni i taką technikę polecam :) I najważniejsze w instalacji - filtr paliwa !! ;) 

Zwróć uwagę na wężyki, żeby był krótkie, ale też nie naciągnięte, dobrze jakby nie dotykały silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, pytanko techniczne, czym zabezpieczyć komorę zbiornika i silnika przed wpływem paliwa ? Płatowiec jako taki będę krył folią Oracover, nie mam warunków na nitrocellony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, sugeruję zalaminować cienką tkaniną szklaną  lub samą żywicą 

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, PiotrSzmagier napisał:

Witam, pytanko techniczne, czym zabezpieczyć komorę zbiornika i silnika przed wpływem paliwa ? Płatowiec jako taki będę krył folią Oracover, nie mam warunków na nitrocellony.

Możesz też pomalować jaką farbą olejną lub jakims lakierem chemoutwardzalnym,to w przypadku silnika żarowego.Jeśli samozapłon to może być lakier lub farba nitro.

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minut temu, Grzesiek napisał:

Możesz też pomalować jaką farbą olejną lub jakims lakierem chemoutwardzalnym,to w przypadku silnika żarowego.Jeśli samozapłon to może być lakier lub farba nitro.

Czyli zwykly lakier olejny wystarczy pod silnik żarowy?

Np: https://images.app.goo.gl/JRJG1RpMxH1SMa6cA

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, PiotrSzmagier napisał:

Czyli zwykly lakier olejny wystarczy pod silnik żarowy?

Np: https://images.app.goo.gl/JRJG1RpMxH1SMa6cA

 

Większość jednoskładnikowych zmięknie z czasem, nie polecam. Tak Jak Pan Sylwek wspomniał żywica lub ewentualnie jakikolwiek lakier dwuskładnikowy chemoutwardzalny. 

Np.

https://allegro.pl/oferta/novol-novakryl-570-lakier-akrylowy-bezbarwny-h5120-9525567009?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_&ev_adgr=Chemia+-+Chemia+blacharsko-lakiernicza&gclid=CjwKCAjwvMqDBhB8EiwA2iSmPBDHsCjSqa-jDwDau6xOup4HZjOsov-d0crKwKOztNC4g35gq9fdWxoC90EQAvD_BwE

 

W Częstochowie na starym rynku był kiedyś (15 lat temu ostatni raz tam byłem) sklep z lakierami samochodowymi i tam się przeważnie we wszystko do malowania zaopatrywałem.

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje za porady co do zabezpieczenia modelu.

Dziś zrobiłem przymiarki i trochę się przestraszyłem bo jeszcze nie jest kompletny a już wazy 640g

 

20210411_191332.jpg

20210411_191348.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę dużo jak na model tej wielkości. Powinieneś go trochę odchudzić. Zacznij od podwozia ,zapewne zrobiłeś zgodnie z planami mocowane na trzy śruby .Możesz jedną usunąć ,dwie w zupełności wystarczą . samą goleń  z blach sugeruję zwęzić do 2 cm. Koła ,jakie masz koła ,jeżeli piankowe to ok ale jeżeli inne to też do wymiany . Jeżeli masz dostęp  do wręgi podwoziowej  też spróbuj ją odchudzić poprzez nawiercenie otworów na wysokości trzeciej śruby. Skrzydło też można odchudzić poprzez wycięcie otworów  wszędzie gdzie się da : zewnętrzne skrzydło ,żeberka ,końcówki , wytnij otwory w klapach i sterach wysokości , statecznik pionowy ze sterem kierunku też zrób ażurowany. zrób nowy zbiornik paliwa z innej blachy. możesz też wyażurować kadłub  tak jak to zrobił kolega ,który buduje Stillettto na tym forum. w ostateczności możesz latać bez tłumika lub go trochę odchudzić.  Jeżeli będziesz latał z tłumikiem o sugeruję zwiększyć odległość pomiędzy tłumikiem a kadłubem  jest trochę za mała i kadłub może się  nadmiernie nagrzewać szczególnie po locie gdy silnik nie jest chłodzony powietrzem w czasie lotu. a tak na przyszłość to przy budowie modelu aga jest jednym z niezbędnych przyrządów. sukcesów życzę  i jak co to pytaj.

 

 

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, sylkub napisał:

Trochę dużo jak na model tej wielkości. Powinieneś go trochę odchudzić. Zacznij od podwozia ,zapewne zrobiłeś zgodnie z planami mocowane na trzy śruby .Możesz jedną usunąć ,dwie w zupełności wystarczą . samą goleń  z blach sugeruję zwęzić do 2 cm. Koła ,jakie masz koła ,jeżeli piankowe to ok ale jeżeli inne to też do wymiany . Jeżeli masz dostęp  do wręgi podwoziowej  też spróbuj ją odchudzić poprzez nawiercenie otworów na wysokości trzeciej śruby. Skrzydło też można odchudzić poprzez wycięcie otworów  wszędzie gdzie się da : zewnętrzne skrzydło ,żeberka ,końcówki , wytnij otwory w klapach i sterach wysokości , statecznik pionowy ze sterem kierunku też zrób ażurowany. zrób nowy zbiornik paliwa z innej blachy. możesz też wyażurować kadłub  tak jak to zrobił kolega ,który buduje Stillettto na tym forum. w ostateczności możesz latać bez tłumika lub go trochę odchudzić.  Jeżeli będziesz latał z tłumikiem o sugeruję zwiększyć odległość pomiędzy tłumikiem a kadłubem  jest trochę za mała i kadłub może się  nadmiernie nagrzewać szczególnie po locie gdy silnik nie jest chłodzony powietrzem w czasie lotu. a tak na przyszłość to przy budowie modelu aga jest jednym z niezbędnych przyrządów. sukcesów życzę  i jak co to pytaj.

 

 

Podwozia już nie odkręcę, nie ma możliwości, koła są piankowe, zrobię nowy zbiornik i będę ażurował co się da, Otwornice do drewna już zamówiłem.

Dziękuje za sugestie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotr zbiornik nie wiele zmieni zostaw.Odchudz poszycie kadłuba zwlaszcza z tyłu bo będzie problem z wywazeniem

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.