Jump to content
kszczech

Relacja z budowy modelu F2B Stiletto

Recommended Posts

50 minut temu, kszczech napisał:

Witajcie,

pytanie mam. Ile gramowy obciążnik dać na prawe skrzydło?

Pytam bo gdzie nie czytam to są podawane różne ciężary. Zawsze dawałem ciężarek tak na wyczucie. Ale jestem ciekaw jak to z tym naprawdę jest.

To jakoś wyliczyć mam?

 

Z góry dziękuję za pomoc. Ale oczekuję jej raczej od praktyków a nie teoretyków :)

 

 

Hej

Cześć, sugeruję zacząć od 20 gr. W czasie lotu sprawdzisz czy jest ok. na loty zabierz plastelinę do ewentualnej korekty wyważenia .

Pozdrawiam

Sylwester

Share this post


Link to post
Share on other sites

CD...

 

Po kilkudniowych negocjacjach z żoną (miało to trochę wpływ na stan środków na koncie) udało się zrobić mały warsztat w domu. :)

 

1145.thumb.jpg.1c0162939ff88a47b1d96e3c6e4e2515.jpg

 

 

W międzyczasie dostałem linki zamówione przez Roberta Tomzika na (chyba) Ukrainie. Dziękuję jeszcze raz Robert.

Będę w końcu miał zapas.

 

1146.thumb.jpg.de3a4f436244ca58d1555c13d7fa1761.jpg

 

Po kilku dniach pracy wyszło coś takiego jak poniżej. Nigdy nie używałem złotej folii. Coś mnie podkusiło i taką zamówiłem.

No i taki efekt.

 

1147.thumb.jpg.24613ac515f601bc1eb24a380e722be6.jpg

 

Dojdą jeszcze napisy.

 

Dzisiaj mogłem już przymierzyć brakujące części aby zobaczyć co z środkiem ciężkości i wagą.

 

Przymocowałem prowizorycznie na taśmę podwozie, silnik z tłumikiem, śrubki, podkładki, nakrętki kłowe, kołpak, śmigło, balsę na wypełnienie, rurki silikonowe, wlew paliwa, zbiornik paliwa.

Środek ciężkości wyszedł idealnie. Silnik zamocowany tak jak na planach. W prototypie musiałem sporo go cofnąć. No i dodatkowo dać 15 g ołowiu na ogonie.

 

No i finalnie:

- rozpiętość 1476 mm

- długość 1366 mm

- silnik OS 40 FE

- waga 1240 gramów.

 

Wagi może jeszcze trochę zejść. Może się uda w 1220 gramów zmieścić :)

 

Co sądzicie o wadze i efektach prawie końcowych?

 

CD|N...

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładnie wyszło .  Waga też jest ok. Oby  nie okazało się, że jest za lekki. Drobna sugestia dotycząca linek , zabezpiecz  końcówki przed dalszym rozplataniem się bo będzie kłopot przy przewlekaniu przez rurkę z igły . Wystarczy kilka kropel cjanoakrylu na  lince i wtedy można ucinać bez ryzyka dalszego rozplatania 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, kszczech napisał:

W międzyczasie dostałem linki zamówione przez Roberta Tomzika na (chyba) Ukrainie. Dziękuję jeszcze raz Robert.

Będę w końcu miał zapas.

 

Tak, z Ukrainy ;) Nie ma sprawy i do zobaczenia w Tuszowie :)

 

2 godziny temu, kszczech napisał:

Dzisiaj mogłem już przymierzyć brakujące części aby zobaczyć co z środkiem ciężkości i wagą.

 

Przymocowałem prowizorycznie na taśmę podwozie, silnik z tłumikiem, śrubki, podkładki, nakrętki kłowe, kołpak, śmigło, balsę na wypełnienie, rurki silikonowe, wlew paliwa, zbiornik paliwa.

Środek ciężkości wyszedł idealnie. Silnik zamocowany tak jak na planach. W prototypie musiałem sporo go cofnąć. No i dodatkowo dać 15 g ołowiu na ogonie.

 

No i finalnie:

- rozpiętość 1476 mm

- długość 1366 mm

- silnik OS 40 FE

- waga 1240 gramów.

 

Wagi może jeszcze trochę zejść. Może się uda w 1220 gramów zmieścić :)

 

No masa piękna, model będzie dobrze latał przy lekkim wietrze, pytanie co gdy mocniej zawieje... 

 

Jak Pan Sylwek wspomniał:

 

1 godzinę temu, sylkub napisał:

Ładnie wyszło .  Waga też jest ok. Oby  nie okazało się, że jest za lekki.

 

Też się obawiam, że może być za lekki, ale pierwsze loty pokażą ;) 

Weźmiesz go na piknik?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postaram się wziąć do Tuszowa ale nie wiem czy się wyrobię. Trzeba by jeszcze go oblatać a czasu coraz mniej.

Nieskromnie mogę powiedzieć, że co do wagi samolotów to mam spore doświadczenie w akrobatach rc. Tam zbyt lekkie modele źle latają. Zbyt ciężkie jeszcze gorzej.

Każda klasa rozpiętości powinna mieć swoją wagę.

No ale w uwięzi to nie wiem jak to jest. Jeszcze nie nabyłem takich doświadczeń.

Ale zawsze twierdzę, że zbyt ciężki samolot ciężko odchudzić. Natomiast w drugą stronę to nie jest wielki problem. :)

 

Cieszę się, że będę mógł Was poznać osobiście. Również mam nocleg w Hotelu Polskim jako i Wy.

 

Hej

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sztyletto w złocie wygląda wspaniale. Super, że pokusiłeś się o własną grafikę bez nawiązań do oryginału. Spolszczenie nazwy też jest pomysłowe:) Dobrych lotów!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękny model .fajna robota to i malowanie ok ,choć o gustach się nie dyskutuje 😉 👌 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, kszczech napisał:

CD...

Silnik zamontowany, instalacja paliwowa zrobiona. Klapy i stery działają bez zacięć.

 

Silnik dzisiaj odpalony. Wypalił dwa zbiorniki bez żadnych problemów.

Samolot prezentuje się tak i błaga o lot.

 

1200.thumb.jpg.e492781491dee2b450d7d95b1c434934.jpg

 

1201.thumb.jpg.3083dca610643ba3b2178cbb6d509313.jpg

 

 

No a tak pracuje silnik.

 

 

 

Dzisiaj za bardzo wiało na loty. Więc jutro prawdopodobnie poleci w swój dziewiczy lot.

 

 

Czyli można powiedzieć, że zamiast CDN... można już napisać KONIEC

 

 

Krzysztof,  koniec to po ....wiesz po czym . Jest to zakończenie pewnego etapu rozwoju w F2B. No chyba ,że kończysz z F2B to wtedy tak. Pamiętam o obietnicy .Dzisiaj wyślę. Co do latania to chyba dopiero we czwartek późnym popołudniem  będą odpowiednie warunki . 

Drobna sugestia dotycząca tłumika , przesuń dyszę wylotową w kierunku kadłuba ,spaliny nie będą układały się po wewnętrznym skrzydle tylko od razu pod kadłub. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, sylkub napisał:

Krzysztof,  koniec to po ....wiesz po czym . Jest to zakończenie pewnego etapu rozwoju w F2B. No chyba ,że kończysz z F2B to wtedy tak. Pamiętam o obietnicy .Dzisiaj wyślę. Co do latania to chyba dopiero we czwartek późnym popołudniem  będą odpowiednie warunki . 

Drobna sugestia dotycząca tłumika , przesuń dyszę wylotową w kierunku kadłuba ,spaliny nie będą układały się po wewnętrznym skrzydle tylko od razu pod kadłub. 

 

 

Sylwester, napisałem KONIEC bo to dotyczy relacji z budowy. Jeszcze w tym roku powstanie rezerwowy Sztylet. Prawdopodobnie powstanie też ich kilka u moich kolegów z naszego i z sąsiednich lotnisk. Trzeba pokazywać i propagować uwięź bo na lotniskach 70% ludzi nigdy tego nie widziało.

Planuję też narysować i popracować nad modelem z eliptycznymi skrzydłami. Słuchając Waszych rozmów w Tuszowie Narodowym doszedłem do przekonania, że coś w tych elipsach musi być.

Zresztą Wasze latanie było super. Dużo mi do Was brakuje. Byłem pod wrażeniem Waszych lotów i Waszej wiedzy w F2B.

Mam filmy z  lotów z naniesionymi śladami figur, jakby co :) Jak ktoś z uczestników zlotu zechce to proszę o info.

 

Tłumik przestawiony.

 

Hej

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, kszczech napisał:

 

 

Sylwester, napisałem KONIEC bo to dotyczy relacji z budowy. Jeszcze w tym roku powstanie rezerwowy Sztylet. Prawdopodobnie powstanie też ich kilka u moich kolegów z naszego i z sąsiednich lotnisk. Trzeba pokazywać i propagować uwięź bo na lotniskach 70% ludzi nigdy tego nie widziało.

Planuję też narysować i popracować nad modelem z eliptycznymi skrzydłami. Słuchając Waszych rozmów w Tuszowie Narodowym doszedłem do przekonania, że coś w tych elipsach musi być.

Zresztą Wasze latanie było super. Dużo mi do Was brakuje. Byłem pod wrażeniem Waszych lotów i Waszej wiedzy w F2B.

Mam filmy z  lotów z naniesionymi śladami figur, jakby co :) Jak ktoś z uczestników zlotu zechce to proszę o info.

 

Tłumik przestawiony.

 

Hej

Krzysztof, dzięki za słowa uznania ,dzięki za możliwość obejrzenia filmów ale był to rozruch po zimie i te loty były nie na najwyższym poziomie . Teraz tylko pogoda i dalsze treningi przed Mistrzostwami Polski i Pucharem Polski. Jeżeli jesteś zainteresowany mogę podesłać kilka planów dobrze latających modeli tak dla analizy i może ktoś skusi się na budowę innego  modelu niż  Stiletto. Podeślę również zdjęcia  metodologii rozkładania modeli. Fajnie ,że budowane są następne modele a spotkanie w Tuszowie N. byłol  zorganizowane w celu popularyzacji  latania na uwięzi.

PZDR

S

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By kszczech
      Hej
       
      Projekt MX2 żyje już swoim życiem, więc czas na następny.
      Tym razem narysowałem model jaki zawsze chodził mi po głowie. Czyli rozpiętość 2,7 m - Extra 300, oczywiście 3D.
      Model pod silnik od 80 do 150 ccm pojemności.
       
      Prototyp, który zrobiłem zeszłej zimy lata już sobie i wygląda tak:
       

       
      Kilka osób zakomunikowało, że chce sobie taki model zbudować. I aby uniknąć ciągłego wiszenia na telefonie i ułatwić budowę zakładam tę relację.
       
      No to zaczynamy.
      Do budowy modelu potrzebny będzie przede wszystkim PROSTY stół. Ja używam kamiennej płyty. Dobrze też aby się zaopatrzyć w laserową poziomicę,  naprawdę warto.
      Do sklejania używam żywicę oraz Soudal 66A. No i czasami tzw cyjaka. Soudalem polecam kleić w gumowych rękawicach bo jest "wredny".
       
      Pierwsze czynności jakie wykonuję to wycinanie wszystkich elementów z formatek. Każdą część szlifuję delikatnie ścierakiem i je segreguję na odpowiednie elementy samolotu. Skrzydła, kadłub, stery itd. To znacznie ułatwia pracę.
      Wygląda to mniej więcej tak:
       

       
      Przygotowuję elementy do sklejenia na żywicę. Trochę tego jest i można to zrobić na początku wszystko aby nie marnować żywicy.
      Coś takiego:
       

       

       

       

       

       

       

       

       

       
      TUTAJ TRZEBA UWAŻAĆ. NIE POMYLIĆ STRON !!!
      Doklejone elementy do tych eLek są od środka w modelu.
       

       
      Na koniec wygląda to tak:
       

       

       
       
      To wszystko powinno zająć jedno lub dwa popołudnia. Kto już ma formatki to życzę powodzenia.
       
      Następny wpis wkrótce
    • By Darek Kuras
      Zapraszamy wszystkich uwięziowców na coroczne zawody modelarskie w klasach F2A, F2B, F2C, w randze Pucharu Świata.
       
      Zawody odbędą się na torze modelarskim i boisku sportowym w Wierzawicach w dniach 26-28.06.2015.
       
      Dzień pierwszy to przyjazd Zawodników i treningi, a od soboty rano loty oficjalne. Zakończenie w niedziele po południu.
       
      Wszelkie szczegóły na stronie www.f2wierzawice.pl
       
      Na stronie również formularz do zgłoszenia udziału ( on-line) jak i lista już zarejestrowanych Zawodników.
       
      Swoja obecność zapowiedziało już prawie 50 Zawodników (stan na 02.06.2015).
       
      ZAPRASZAMY !     
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.