Jump to content

Recommended Posts

W dniu 9.04.2021 o 12:13, mecenas napisał:

Stasiu, nie przyjmuję tego jako krytyki, lecz te obrazy wyglądu kabiny były mocno konsultowane z historykami lotnictwa P. Markiem Roguszem i Kazimierzem Rauchfleischem.

Polecam też książki : "Lotnicze Przyrządy Pokładowe"  Józefa Pawlikowskiego wydane z Zasiłku Zarządu Głównego LOPP, Warszawa 1936

i  http://www.wydawnictwostratus.pl/ksiazki/345

Tam jest wszystko pięknie napisane i wytłumaczone.

 

pzl38-8_small.jpg.4261f83dcd7a791eb2a45d90683a26c9.jpg

 

Witam, do swojego modelu PZL P1 próbuję znaleźć informację na temat tablicy przyrządów, nie znalazłem żadnych danych dotyczących tego samolotu, czy tablica od P11 mogłaby pasować?

P1 to był prototyp i pewnie miał uboższą w przyrządy tablicę? 

I jeszcze jedno pytanie, próbowałem ściągnąć poszczególne przyrządy ale kopiują się tylko z nałożonym napisem, jak na foto, czy można znaleźć je w innym miejscu ew. gdzie?

Będę wdzięczny za pomoc :)

image.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Bojan napisał:

I jeszcze jedno pytanie, próbowałem ściągnąć poszczególne przyrządy ale kopiują się tylko z nałożonym napisem, jak na foto, czy można znaleźć je w innym miejscu ew. gdzie?

Będę wdzięczny za pomoc :)

image.png

Nie potrzeba szukać w innym miejscu. Najedź kursorem na przyrząd, kliknij prawym klawiszem myszy i zaznacz: Pokaż obraz  tła,  i masz już bez napisu.

Co do tablicy PZL P-1, to obawiam się, że nie zachowały się żadne materiały. Ten sam problem miałem z tablicą przyrządów do PZL-12 (H).

http://mmpbooks.biz/P.11c_panel/PZL%20P.11c%20instrument%20panel.hyperesources/04%20P11%20Output%20oil%20temperature%20gauge.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totalna niewiadoma, osobiście szukałbym analogi do wcześniejszych konstrukcji niż P.11, może P.6? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

image.thumb.png.5b87155bdfb35765ef3b23908b61ecc8.png

Krzysztofie, powyżej screen, nie ma tam POKAŻ OBRAZ BEZ TŁA ??? Czy może coś zle robię ?

Może w wolnej chwili mógłbyś mi przesłać na maila wszytkie przyrządy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Wojtku.

Pierwsza klasa, jak zwykle zresztą . Na pewno efekt końcowy będzie wart poświęconego czasu, jeszcze ogrom pracy Cię czeka .Trzymam kciuki za jak najszybsze zrealizowanie pięknego projektu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej...Wojtku tak  z gwoli ciekawości...ile wynosi cięciwa profilu przy kadłubie,a ile na zakończeniu płata..tuż za zakończeniem lotki???  Cały czas z zainteresowaniem bedę obserwował ten wątek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Kazimierzu.

 

Cięciwa płata w osi kadłuba to 608 mm, a na końcówce 286 mm.

 

2057203412_Beztytuu.thumb.png.e415f758e4e92419abfd2d46df0d51fa.png

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć

Wojtku jak rozwiążesz podział płata do transportu ( klapa ?)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

Z powyższego rys. podział płata jest w miejscu C1-B8. Klapa składa się z 3-ch sekcji, B1 do B1a, B2a do B8 i C1 do C5. 

Połączenie klap w miejscu podziału centropłat-skrzydło zaprojektowane "na pióro". Chodzi o to, aby cała klapa pędzona była jednym serwem.

Jak się patent nie sprawdzi, dołożę dodatkowe serwo do klapy "zewnętrznej".

 

5311116_Beztytuu.thumb.jpg.79f1fa2486e66c3b62af64a61c67e935.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj

Dzięki

Tak przepuszczałem tylko to wymaga bardzo sztywnej lotki .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cześć.

Dotarły wreszcie elementy frezowane z "mocnych" materiałów jeszcze przed świętami, więc dzięki nieciekawej pogodzie, można było popracować nad centropłatem.

IMG_20210429_194553.thumb.jpg.d63d77d9ffd59df4a77d607e4338421a.jpg

 

Centropłat zamontowany w 50%, zostały do zrobienia klapy i ich mechanika, podłużnice, zamknięcie dźwigara gł., mocowanie gondoli, poszycie i natarcie. 

1936235593_IMG_20210506_2140262.thumb.jpg.99b78c75e0a900bb3000c372ecccd701.jpg

 

Żebra wzmocnione laminatem 1mm w miejscu mocowania gondoli.  

 

IMG_20210506_214127.thumb.jpg.7516583b4256cd8eb01d45eaeda369eb.jpg

 

IMG_20210506_214109.thumb.jpg.23eb36497c4159fb406c9fb5c3278c3c.jpg

Edited by mecenas
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,.

Słoty będą zamarkowane.

Niestety, ze względu na komplikację skrzydła oraz masę nie będę robił działających. Może to i na ziemi ładnie by wglądał taki bajer, ale w powietrzu zysk byłby minimalny. 

Zresztą w oryginale po oblocie okazało się podobnie. Dlatego też w Jastrzębiu już zrezygnowano ze slotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękna robota! Majstersztyk. Jest co podziwiać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No po prostu - nic dodać nic ująć - bajka!!!!?.

Ileż te nowe technologie potrafią czasu zaoszczędzić?.

WIELKIE DZIĘKI Wojciechu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deska zegarowa  wydruknięta.

Zaznaczony fragment na czerwono będzie dodrukowany ponownie  ze względu na zbyt małe głębokości elementów i śrub mocujących. Wyszło  " za płasko".  Po  dodrukowaniu i  naklejeniu, powinno wyglądać lepiej.

 

 

 

 

 

20210610_113509_2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.