Skocz do zawartości

Zasilanie ładowarki z akumulatora samochodowego.


mikomak10@gmail.com
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ładowarkę Redox Alpha v2 i zastanawiam się jak ją podłączyć do akumulatora samochodowego. Słyszałem że tak się da a byłoby to przydatne podczas latania żeby inny pakiet się w tym czasie ładował.

I czy akumulator nie spali ładowarki jak ma 12V 400A ?

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

Dziękuję za pomoc już kupiłem kabel do wejścia zapalniczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Najprościej kupić sobie odpowiedni przewód z jednym końcem z wtykiem do zapalniczki a drugi z takim złączem DC jak ma Twoja ładowarka i oczywiście odpowiednią polaryzacją. 

Można również, tak jak zrobiłem to ja do Imaxa B6, zrobić sobie taki kabel kupując tylko wtyk zapalniczki oraz odpowiedni wtyk DC oraz odpowiedni przewód i to sobie połączyć.

 

A spalić się nic nie spali jeśli polaryzacja będzie dobra, 400A to tylko maksymalny prąd chwilowy jaki MOŻNA pobrać z akumulatora (a właściwie to chyba dokładniej deklarowany prąd jaki akumulator może oddać - oczywiście chwilowo). Ładowarka "weźmie" sobie tyle ile będzie potrzebować, ważne żeby napięcie było dobre, a w tym przypadku będzie okej. Jedynie trzeba uważać na tandetne wtyczki do zapalniczki jak będziesz chciał ładować większymi prądami (i tym samym pobierać większy prąd z akumulatora samochodu), bo jeśli są słabe to będą mogły się nagrzewać. No i fajnie jak gniazdko zapalniczki nie wyłącza się przy wyłączonym silniku w samochodzie :P.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1 godzinę temu, Uszek napisał:

W zestawie z ładowarką masz  gotowy przewód do zasilania ładowarki z krokodylkami. Podpinasz do akumulatora i gotowe. Można dla bezpieczeństwa  w plusowy wstawić bezpiecznik.

 

Zależy jeszcze gdzie masz akumulator :)

 

Wtyk do zapalniczki ma ograniczenie max prądu - chyba 5A, wiec większych pakietów raczej nie da się ładować. 

 

Oczywiście polecam krokodylki i gruby przewód głośnikowy o długości 2m. Z lenistwa można położyć ładowarkę gdzieś w komorze silnika - ALE, jak coś pójdzie nie tak, zrobisz zwarcie, wybuchnie pakiet w czasie ładowania - to lepiej jednak aby proces odbywał się poza autem, albo łatwo było usunąć zagrożenie poza samochód. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Sprawdziłem,

moje gniazdo zapalniczki ma bezpiecznik 10 A,

dodatkowe gniazdo w bagażniku również 10A,

z którąś moją mniejszą ładowarką w zestawie dostałem przewód "zapalniczkowy", tam we wtyk jest wsadzony rurkowy bezpiecznik topikowy 5 A.

Ładowanie w samochodzie np. na siedzeniu pasażera  to chyba nienajlepszy pomysł........, widziałem taki samochód ?

Jeśli już to jednak klemy na akumulator mniej groźne, ale w nowych wymysłach motoryzacyjnych to fakt, nawet to może być problemem, nie tylko ze względu na dostęp........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie za bardzo spojrzałem z mojej perspektywy gdzie ładowanie prądem 5A przy 3S traktuję już jako "większy" pakiet :D.
Ale Redox Alpha v2 ma maksymalnie 50W więc w typ przypadku można korzystać z pełni możliwości tej ładowarki. Tylko do tego potrzeba wtyczki która to wytrzyma i ma bezpiecznik na te minimum 5A.

 

Osobiście wolę w ten sposób, bo po pierwsze krokodylki w zestawie do ładowarki miały bardzo krótki przewód więc nawet nie wiedziałem gdzie bym miał tę ładowarkę położyć (bo raczej nie na silniku :P), a po drugie otwieranie maski za każdym razem i odkręcanie i zdejmowanie pokrywy akumulatora niezbyt mi się widziało. A tutaj podłączam się w bagażniku i można spokojnie z długim kablem wyprowadzić ładowarkę na zewnątrz na jakiś stolik, choć ja raczej robię to w otwartym bagażniku.

Faktycznie mając potworki ładujące z mocami 100+ watów już trzeba by się ograniczać jeśli chodzi o ładowanie z "wtyczki" i lepszym wyjściem mogą być wtedy klemy. Ale generalnie co komu wygodnie :).

 

O rozładowanie akumulatora bym się przy tych prądach też nie martwił, długo trzeba by ładować z maksymalną mocą tej ładowarki (50W) żeby rozładować akumulator auta którym przyjechaliśmy na lotnisko (przy maluszku 44Ah to będzie chyba jakieś 10H :)), chyba że akumulator ma już bardzo małą pojemność, albo korzystamy z auta tak, że nie nadąża się ładować :). Nie mniej pewnie warto uważać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, czarobest napisał:

O rozładowanie akumulatora bym się przy tych prądach też nie martwił, długo trzeba by ładować z maksymalną mocą tej ładowarki (50W) żeby rozładować akumulator auta którym przyjechaliśmy na lotnisko (przy maluszku 44Ah to będzie chyba jakieś 10H :)), chyba że akumulator ma już bardzo małą pojemność, albo korzystamy z auta tak, że nie nadąża się ładować :). Nie mniej pewnie warto uważać.

 

Zależy na jakim poziomie latasz i ile pakietów masz. Jak latasz motoszybowcem i zużywasz 2 pakiety na dzień - to nie ma o czym mówić. Ale jak mam do wykonania 30 lotów pakietami 6s 1500 to już się robi z tego niezła pojemność i ładowanie tego z akumulatora samochodowego 12V 80Ah robi się problemem (bo to równoważnik 67Ah), a gdzie energia do odpalenia auta?. W pewnym momencie zrobiliśmy sobie dodatkowy pakiet Li-Ion 6s10p aby bezstresowo ładować wszystkie akumulatory. Dzięki temu nie musisz tez tego robić w samochodzie - tylko np na stoliku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak Przemek @japim wszystko zależy od tego co kto potrzebuje i trzeba sobie dobrać wszystko pod siebie :). Przy tej ładowarce 30 pakietów tego typu to niestety byłoby tak szybko licząc 22,5h, stąd raczej patrzyłem na użycie z tą konkretną ładowarką :D, bo wydaję mi się że z nią trudno będzie w normalnym czasie opróżnić akumulator samochodu ;). Aczkolwiek dobrze że piszecie, bo nie wiadomo co autor dokładnie potrzebuje i jak chcę z tego korzystać :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.