Skocz do zawartości

Architektura związana z lotnictwem


Sauber_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, pisze w dość niecodziennej sprawie jak na to forum. Niemniej jest to społeczność silnie związana z modelarstwem, czyli w dużej mierze z lotnictwem. Domyślam się że duża grupa hobbystów modelarzy ma również do czynienia z pełnowymiarowymi maszynami- czy to hobbystycznie czy to w życiu zawodowym.

 

Żeby lepiej nakreślić sytuacje zacznę od kilku słów o sobie.

Nazywam się Michał, mam 23 lata i aktualnie jestem studentem. Jako że od najmłodszych lat pasjonowałem się lotnictwem rodzice zapisali mnie na modelarnie w aeroklubie łódzkim. Dłubałem tam modele przez kilka dobrych lat (i super to wspominam), niestety przez przeprowadzkę do innego miasta i budowę domu musiałem porzucić to piękne hobby. Pomimo upływu lat dalej pasjonuje się lotnictwem i mam nadzieje, że kiedyś wrócę do tej zajawki!

 

Przechodząc do meritum: aktualnie studiuje architekturę na stopniu magisterskim i stoję przed wyborem tematu pracy magisterskiej. (dla wyjaśnienia: na architekturze wybieramy interesujący nas temat, jakąś działkę i projektujemy tam obiekt) Jako że najłatwiej robi się to co się lubi- postanowiłem wybrać jakiś lemat związany z lotnictwem. Poty lotniczy to zdecydowanie za duży obiekt na tak krótki czas projektowania, dla tego postawiłem na coś mniejszego- Nowa siedziba aeroklubu łódzkiego połączona z lotniskiem sportowym.

 

Sam jestem w trakcie poszukiwań, jednak uznałem, że z pewnością znajdzie się tu ktoś, kto będzie w stanie mi coś podpowiedzieć lub podać jakiś przykład.

 

Informacje jakich poszukuje to:
- przykłady lotnisk sportowych lub małych lotnisk z polski i z zagranicy- mile widziane nazwy, adresy, linki do stron, zdjęcia (cokolwiek żebym był w stanie to zlokalizować i obejrzeć w Internecie)
- przykłady pomieszczeń w takich obiektach (wydaje mi się, że jestem świadomy większości z nich- hangary, warsztaty, magazyny, administracja, może salka wykładowa. Jednak nie obcuje z takimi budynkami na co dzień więc może coś przeoczyłem)
- być może pomysł na inną architekturę związaną z lotnictwem?

 

Za każdą próbę pomocy pięknie dziękuje!

Pozdrawiam
Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Postaw mi kawę na buycoffee.to
W dniu 1.04.2021 o 12:04, Sauber_ napisał:

Informacje jakich poszukuje to:
- przykłady lotnisk sportowych lub małych lotnisk z polski i z zagranicy- mile widziane nazwy, adresy, linki do stron, zdjęcia (cokolwiek żebym był w stanie to zlokalizować i obejrzeć w Internecie)

 

 

(autocenzura)

 

W ramach pomocy podsuwam pomysł, aby nie kierować się istniejącymi budowlami tylko zastanowić się od strony użytkowników lotnisk, co jest im potrzebne. Zebrać listę wymagań, pogrupować, opisać i zaprojektować budynki odpowiadające współczesnym potrzebom i wybiegające w przyszłość (np. nowe statki latające, więcej statków na 1-4 osób, taksówek powietrznych, więcej samolotów zasilanych "odnawialnym" źródłami energii, dostawy zaopatrzenia dronami, ekologiczne źródła energii dla budynków, model podróżowania uwzględniający wypożyczanie samochodów = symboliczna ilość miejsc parkingowych, zmiany klimatyczne = schowanie części budynków pod ziemią, itd.) 

 

Architekt musi kierować się wyobraźnią ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, samolocik napisał:

Architekt musi kierować się wyobraźnią ?

 

A konstruktor jest potem zmuszony zadbac o to, by twory owej wyobrazni nie legly w gruzach.

Mnie juz czasem rece opadaja od tej architektonicznej wyobrazni. ?

 

Oczywiscie powyzsze nie ma stanowic krytyki kierowanej do tutaj obecnych, lecz cos w rodzaju refleksji, powstalej w wyniku doswiadczen zebranych na przestrzeni dziesiatek lat pracy zawodowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się w 100 procentach z Tobą. Myślę, że piszesz Jarek o dalszym etapie, który wielu architektów pomija. Tj. jak już coś fanego wymyślą i sobie narysują w programie 3D lub na kartkach to powinni skonsultować swoje wyczyny z osobami, które to liczą wytrzymałościowo i wiedzą jakie są dostępne materiały i jak sie z nimi pracuje przy budowie. Czasem brakuje centymetrów aby móc wykorzystać standardowe rozmiary okien, belek i wielu innych elementów. Powinno się to zakończyć wypracowaniem kompromisu pomiędzy wizją a technologicznymi możliwościami wybudowania. Chyba, że inwestor kompletnie nie liczy się z kosztami to wtedy można szukać kosmicznych technologii i nowych rozwiązań. Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, piszę na podstawie własnej budowy i remontów w pracy.

 

Ale wracając do budynków lotniska na zaliczenie pracy magisterskiej, czy też raczej inżynierskiej to można troszkę popłynąć z projektem, ponieważ koszt wykonania raczej nie będzie brany pod uwagę bo to nie projekt budynku pod konkretne zamówienie/przetarg. Nie znam wykładowców na tej uczelni, więc nie wiem na co będą najbardziej zwracali uwagę, Czy na przysżłościowy i estetyczny projekt, czy na całościowe opracowanie w zepsole archtekt/konstruktor/wykonawca/?. Ale to zadanie dla Michała aby zdobyć tą informację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.