Jump to content

Recommended Posts

Nawet nie muszę obliczać bo na botland jest to już obliczone np.obraz_2021-06-02_222618.png.514054046ed5823dcaa0b11dc569882e.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.06.2021 o 21:09, robertus napisał:

To nie tak.

Zaczyna sie od silnika i tam jest w specyfikacji jaki prąd max może pobrac aby sie nie zepsuć. To zależy od dobranego smigła.

Nastepnie do tego dobierasz eSC, żeby pokrywał to zapotrzebowanie. Czyli np silnik pobiera 25A to ESC bierzesz 30A

Dalej masz akumulator, C mówi o stałym prądzie rozładowania jaki możesz bez uszczerbku pobrać z niego. I tak dla naszego przykładu jak masz pakiet 1000mAh to jak ma 30C to znaczy, ze może oddawać stale 30A.

Jak masz pakiet 500mAh to musiałbyś mieć go w 60C, aby dał rade dać te 30 A. Jak masz pakiet 2000mAh to wystarczy żeby miał 15C aby spełnic wymagania.

Ale zwykle masz 2000mAh i 30C więc w zupełności wystarczy dla silnika który pobiera prąd 30A, nawet sie nie zmęczy dając mu potrzebny prąd.

Zrozumiałe?

A ja nie rozumiem ?

Masz na to jakiś wzór do obliczania czy jak?

To akurat , że silnik pobiera 25A to dobiera się ESC 30A, to akurat wiadoma sprawa dla mnie, ale jaki pakiet dobrać aby się nie zagotował ?

Podłączę się pod watek i zapytam o Messerschmitt Bf 109, tu mam mały problem ponieważ pakiet mi się grzeje bardzo!

Silnik ma wstawiony - Silnik Redox 1500/1350 - KV1350 - 650W - typ 3536

Zasilany pakietem 4s 2800mAh waga 247g

Na początku miałem regulator ABC 40A , ale się grzał... tu się chłodzi po locie

obraz.png.43acc6f6e2c83f1e2f796e4fc898cb15.png

Wiec wymieniłem na 60A, producent przewidział regulator 50A.

Co prawda regulator też jest dość ciepły , ale pakiet to aż gorący i nie idzie go utrzymać w dłoni zaraz po locie...

W dodatku ciśnienie wewnątrz wzrasta...

obraz.png.2e9be6b1e76401f169ddbd787ffed078.png

 

Silnik ze specyfikacji:

Max pobór mocy : 45 A

Zalecany regulator : 50 A, u mnie jest 60A

To jaki powinien być pakiet? ile C? 45, 60? Ten z foto ma 30C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczynasz od pojemności pakietu. Parametr C jest powiązany z jego pojemnością. 

Prąd jaki pakiet może bezpiecznie oddać to pojemność pakietu w A razy C.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, robertus napisał:

Zaczynasz od pojemności pakietu. Parametr C jest powiązany z jego pojemnością. 

Prąd jaki pakiet może bezpiecznie oddać to pojemność pakietu w A razy C.

Czyli w moim przypadku będzie to :

2,8*30=84

 

Czyli pakiet może oddać 84A ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie ja też ten wzór opisałem..

Ale do tego dochodzi też to co pisałem, czyli jakość pakietu (to że jest napisane 30C nie zawsze oznacza że tak jest) ale patrząc na zdjęcie jeszcze jedna rzecz się nasuwa czyli chłodzenie, zapewne nawet najlepszy pakiet będzie się grzał jeśli będzie szczelnie zaizolowany pianką z każdej strony, bo po prostu taka natura akumulatorów i moim zdaniem musi mieć on trochę luzu/przewiewu (choć wiem, że trochę z tym może być trudno). Lepszy pakiet będzie się grzał mniej, ale bez możliwości chłodzenia pewnie też może się zagotować.

 

4 minuty temu, Atomizer napisał:

Czyli w moim przypadku będzie to :

2,8*30=84

 

Czyli pakiet może oddać 84A ?

W teorii tak, ale patrz wyżej :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Atomizer napisał:

Czyli w moim przypadku będzie to :

2,8*30=84

 

Czyli pakiet może oddać 84A ?

Tak, dokładnie, tam masz jeszcze drugi parametr typu C30/60, ten drugi to znaczy, że chwlowo, przez 5sek np możesz pobrać dwa razy więcej. Ale dobiera się pakiet i C na tą niższa wartość, bo to pobieranie ciągłe.

I teraz tak, z doświadczenia. Dobrze jest sprawdzić ile pobiera prąd silnik bo może się okazać, że pobiera więcej niż deklaruje producent, bo śmigło, śmigle nie równe, nawet jak maja tyle samo cali i skoku.

W dodatku wiele pakietów z Chin, np Turnigy podaje bardzo optymistyczne C, czytaj zakłamuje i podają np 30C a naprawdę jest 20C. Objawia się to tym, że taki pakiet się grzeje niemiłosiernie i puchnie jak balon. Pakiet, reglator czy silnik nie powinny byc gorące po locie, ciepłe tak, ale nie że parzy. Wtedy wszystko jest ustawione optymalnie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, robertus napisał:

Tak, dokładnie, tam masz jeszcze drugi parametr typu C30/60, ten drugi to znaczy, że chwlowo, przez 5sek np możesz pobrać dwa razy więcej. Ale dobiera się pakiet i C na tą niższa wartość, bo to pobieranie ciągłe.

I teraz tak, z doświadczenia. Dobrze jest sprawdzić ile pobiera prąd silnik bo może się okazać, że pobiera więcej niż deklaruje producent, bo śmigło, śmigle nie równe, nawet jak maja tyle samo cali i skoku.

W dodatku wiele pakietów z Chin, np Turnigy podaje bardzo optymistyczne C, czytaj zakłamuje i podają np 30C a naprawdę jest 20C. Objawia się to tym, że taki pakiet się grzeje niemiłosiernie i puchnie jak balon. Pakiet, reglator czy silnik nie powinny byc gorące po locie, ciepłe tak, ale nie że parzy. Wtedy wszystko jest ustawione optymalnie.

 

Muszę zgłębić wiedze na ten temat.

A tak w ogóle to przejdę na zasilanie 3s, aby nie doszło do uszkodzenia któregoś podzespołu z elektroniki w tym modelu.

Mocy na 4s ma sporo więc i na 3s tez będzie dobrze...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doszła już do mnie bateria ale mam do tego wątpliwości.

Jest tak jakby spuchnięta, to mała bateria 1300 mAh 30C.

Miał ktoś kiedyś baterie redox?

Czy te małe są tak zawsze spuchnięte?

20210608_134313.thumb.jpg.ebf6f1a741b0d14204351254027378d9.jpg20210608_134432.thumb.jpg.51e27b217176d629600b3f49faae8bea.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak trochę...

zmierz na zlączu balancera napięcia pomiędzy sąsiednimi pinami. powinno byc około 3,8V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mają po ok. 3,5V po wyjęciu z pudełka.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam taki akumulator, mimo prawidłowej i oszczędnej eksploatacji spuchł jeszcze bardziej, już ten. Nieco droższy model 50C też jest spuchnięty, ale mniej.

Ponoć wszystkie Redoxy puchną...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koniecznie. W "storage" powinno być 3.7-3.85 V na celkę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie tylko redoxy, ciekawe od czego to zależy, że tak puchną, skoro ze specyfikacji wynika, że nie są przeciążone wykonywana pracą, ha ha...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Atomizer napisał:

Nie tylko redoxy, ciekawe od czego to zależy, że tak puchną, skoro ze specyfikacji wynika, że nie są przeciążone wykonywana pracą, ha ha...?

Owszem, nie tylko Redoxy, ale te są wyjątkowo puchnące... To kwestia jakości chemii użytej do produkcji akumulatorów...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, wiktoreksz napisał:

Owszem, nie tylko Redoxy, ale te są wyjątkowo puchnące... To kwestia jakości chemii użytej do produkcji akumulatorów...

Masz wyżej foto mojego Kryptonium, ten to dopiero puchnie i się grzeje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ciekawe czy można zrobić dziurkę igłą i spuścić ciśnienie ?

 

???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy mam go w ręce to tak jakby pakiety były ok tylko folia robi coś takiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.