Jump to content

Recommended Posts

No to przyjemnego urlopu a już liczyłem na oblot oczywiście żartowałem

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marku - a jak tam Twoj Jak3? Urlop się udał?

Share this post


Link to post
Share on other sites

urlpo pierwsza kalsa:) tylko teraz trzeba jakoś wrócić do rzeczywistości - a to już wiekszy problem...

 

ogarniam zaległości -ale już jestem na  kńcówce- wieć myślę że niedługo oblot:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

uff.. w końcu się trochę ogarnąłem i drgnęło...

podejrzałęm parę relacji z montażu i zaniepokoiło mni eto że prety są tylko wsadzone i punktowo zakrapiane

wymyśliłem (?) więc swoją technikę; 

po dopasowaniu pręta wprowadzam go w gniazdo -ale cały czas nim kręcę prze co pokrywa się po obwodzie klejem CA :)

potem w oba zakończenia psikam przyspieszacz

 

oczywiście muszą być spełnione pewne założenia:

- SUCHE ręce! (bo to co mamy na nich działa jak przyspieszacz!)

- CZYSTE pręty

-zdecydowane i szybkie działanie - inaczej... skończy się w połowie i ciężko będzie coś z tym zrobić:)

 

20210702_162808.jpg

kadłub sklejony:) no i muszę teraz poczekać na pozostałe części aż Mariusz je druknie:)

 

20210702_164646.thumb.jpg.48fde2ab5e460ac9dedceda78e744aa2.jpg

 

 

20210702_165017.thumb.jpg.fb2ae755f7ca66d9d135ef0c48b12ea3.jpg

 

20210702_164708.thumb.jpg.d1a151ecfe05ec2cdbf64c6a347c1a2d.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym klejeniem prętów na całej długości to nie ma co demonizować. Kręcić możesz tylko w pierwszym segmencie - a póżniej co? Czy kręcisz przez caly sklejony kadlub/skrzydła?

Z dotychczasowego doświadczenia z kilkoma drukowanymi modelami wynika, że pręty dobrze dosztywniają i wzmacniają konstrukcję przy punktowym klejeniu (w sensie na końcach segmentów). Ryzyko utknięcia w połowie jest zbyt duże i szkoda marnować wydruk - bo nawet jak szanse powodzenia są 80% to nadal masz 20% szans że cały model pójdzie do kosza - albo zostaniesz z nie wklejonym prętem. Wg mnie nie warto tak ryzykować.

Pręty działają trochę jak konstrukcja z betonu sprężonego a nie zbrojonego. 

 

Czekamy na oblot :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może w otworze zaprojektować rowek ? Albo otwory żeby wlać tam Ca

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

mały update :) pierwsze skrzydełko zmontowane :) do drugiego brakuje mi tylo zakończenia lotki z dźwigienką

20210718_203747.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poleciał już ?

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszcze nie :) drukuje sie kolpaczek pod smigło 2 łopatowe i musze popodpinac napędy... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak bez kołpaczka nie poleci jasne

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

kur... czaki!.... sklejony, serwa  i silnik na miejscu... i... totalny brak czasu... 😕 

ale może w ten week uda się go oblatać? tylko kąd wziaść dużą trawę... chacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By japim
      W weekend było polatane
       
      Dzięki wielkie Konrad @Autsajder1983 za super spotkanie i materiał na zdjęcia i filmy.
       
      Kolejny model ze stajni drukowanych kombatów oblatany (wykonanie i oblot Konrad):
       
       
    • By japim
      Cześć wszystkim.
       
      Historia drukowanego Karasia jest baaardzo długa. Trwała prawie 4 lata z różnymi epizodami. Udało się model zaprojektować i ulotnić.
      Skala oczywiście prawilna - czyli 1:12.
      Rozpiętość 1.2m
      Powierzchnia 22 dm2
      Masa wydrukowanego plastiku PETG to 850g. Po pomalowaniu i wyposażeniu do lotu wyszło 1580g + 45g ołowiu na nosie - czyli 1625g.
       
      Model przeznaczony jest na silnik o mocy minimum 500W (22A przy zasilaniu 25V - 6s) na śmigle 10x6.
      Pakiet to 6s LiIon VTC5a 2500
      Silnik RacerStar BR4108 600kV
       
      6 serw: ster wysokości, ster kierunku, klapy x2, lotki x2
      Regulator 40A VGood 6s
      Odbiornik 5 (z kablami Y) lub 7 - każda funkcja sterowana oddzielnie).
       
      A zdjęcia z budowy wyglądają tak (moja wersja, którą udało mi się wydrukować i oblatać w czasie urlopu).
       
       
      No i oblot:
       
       









    • By JacekK
      Dzień dobry,  
       
      RWD 10 jest samolotem, który od zawsze mi się podobał. Kilka miesięcy temu z przyjacielem wpadliśmy na pomysł, że trzeba namówić Marka z Napolskimniebie.pl  na powiększenie oferty
      Marek jak zwykle powiedział "jasne" no i się zaczęło   Model ma skalę 1/6 co daje rozpiętość 125cm - w sam raz do auta i już widać go będzie na niebie...
       
      Nie będę tutaj wklejać epistoły z historią maszyny z wikipedii - kto będzie chciał ten bez trudu znajdzie. 
       
      Model ma 1250mm rozpiętości, 1030mm długości, waga pianek to 330g.  Jako napęd zaplanowałem silnik RAY G3 850kV ze śmigłem 13x6,5 zasilany z 3s 2200mAh i regulator Foxy 40A, serwa 9g MG.
      Producent zróżnicował gramaturę EPP użytego na kadłub (20g ) oraz płaty i usterzenie (30g ) co pozwoliło uzyskać lekki kadłub typu rurowego oraz płaty o bardzo dobrej jakości powierzchni.
      Dodatkowo w zestawie jest tłoczona maska z polistyrenu ( VACU ) i piankowe koła 100mm. 
       
      Szacowana waga do lotu to 900-1100g, będę się starał model wykończyć jako półmakietę, oczywiście z pewnymi uproszczeniami.
       
      Schemat malowania/płatowiec jaki wybrałem to SP-BLW latający w łódzkim aeroklubie. 
       
      A teraz trochę obrazków
       
       
       
       
       
       





    • By japim
      Po zrobieniu PZL.55 pora wrócić do PZL 38 Wilk.
      Model powstaje w ramach mojego celu/projektu budowy polskich konstrukcji lotniczych z okresu WW2 oraz współczesnych.
       
      Skala 1/12 +5% 95cm
      Napęd 4s LiIon
      Silniki 2822 1450kV
      Smiglo 6x4.5
       
      Technologia druk3d + wzmacnianie prętami weglowymi/szklanymi/stalowymi (do wyboru).
       
      Geometria płatowca skonczona.
      Gondole skonczone - powoli drukuje kawałeczki. Trwa dzielenie skrzydła na segmenty, potem wrócę do kadłuba, który wstępnie został już podzielony.
       



    • By japim
      W ramach odpoczynku od drukowanych myśliwców i odrzutowców postanowiłem stanąć w szranki z modelem Savoia S.21 z Porco Rosso
       
      http://img.wp.scn.ru/camms/ar/2182/pics/32_p_1_b1.png

       
      Technika? Oczywiscie drukowanka. Ale może skończy się na technice hybrydowej - tzn kadłub/gondola silnika/pływaki drukowane, a skrzydła depron 6mm na drukowanych żebrach + dźwigary węglowe/sklejkowe. Zależnie jaka cięciwa wyjdzie w tej skali.
       
      Skala/rozmiar? Pewnie coś w ramach 1.2 - 1.4m
      Czy będzie pływająca - to się jeszcze okaże. 
       
      Założenia:
      Spróbować techniki hybrydowej z wykorzystaniem druku do trudnych elementów (kadłub, gondole, żebra) i jednoczesnie klasycznych technik do konstrukcyjnych skrzydeł i stateczników.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.