Jump to content
kuba r.

Czy przypadkowe zetknięcie kabli silnika 3F mogło spowodować jego uszkodzenie?

Recommended Posts

j/w

Kupiłem mały silnik LDARC XT1806 i jeszcze przed założeniem izolacji na kable niechcący zetknąłem dwa kable zasilające silnika (przy podpiętym regulatorze i włączonym zasilaniu). Silnik nie chce ruszyć tylko piszczy i delikatnie się rusza. Zastanawiam się, czy może to być spowodowane zetknięciem kabli, czy był uszkodzony już wcześniej - sprawdzone na kilku regulatorach, wszędzie to samo.

https://pl.aliexpress.com/i/32904719997.html

 

Pozdrawiam,

Kuba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie regulator wydaje się działać bez zarzutu - sprawdziłem z innym silnikiem.

Dodam jeszcze, że w momencie zetknięcia przewodów silnika gaz nie był 'na zero'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie co innego może być nie tak z tym silnikiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zle zalutowane konektory... I po prostu nie ma jednej fazy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

teoretycznie to i silnik mógł się spalić -w praktyce w 99% takich przypadków najpierw pali się regulator.  Ale możliwe jest uszkodzenie obu -choć mało prawdopodobne.

Pewnie z tym silnikiem coś było nie tak albo kabelek się jakiś urwał -pewnie silnik nawijany jest wiązką kilku równolegle -może coś źle zlutowane, przetarte albo co. Może na którejś fazie jeden z kilku równoległych drucików nie łączy.  Ten silnik wcześniej działał / czy to było pierwsze podłączenie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przelutowałem konektory i nadal jest to samo. To było pierwsze uruchomienie, więc mógł być wcześniej uszkodzony.

Sam nie wiem co jeszcze mógłbym sprawdzić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, kuba r. napisał:

Przelutowałem konektory i nadal jest to samo. To było pierwsze uruchomienie, więc mógł być wcześniej uszkodzony.

Sam nie wiem co jeszcze mógłbym sprawdzić :)

Bez dobrego miliomomierza wadliwego uzwojenia nie wyłapiesz, zresztą,  wiem, że żaden pieniądz piechotą nie chodzi, ale czy warto się z tym dalej biedzić... ?

https://pl.aliexpress.com/item/32904719997.html?spm=a2g17.12057483.detail.3.4d3c3e98PnOGjJ

https://pl.aliexpress.com/item/32904719997.html?spm=a2g17.12057483.detail.3.4d3c3e98PnOGjJ

https://pl.banggood.com/LDARC-200GT-Part-XT1806-1806-2500KV-3-4S-Brushless-Motor-for-RC-Drone-FPV-Racing-images-p1276194-q575406.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miliomomierzem, to raczej niewiele sprawdzi.

Najlepiej było by sprawdzić indukcyjność uzwojeń.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, RomanJ4 napisał:

ale czy warto się z tym dalej biedzić... ?

 

Nie chodzi o kasę, ale bardziej o stracony czas - chciałbym ulotnić model jak najszybciej, a zanim znowu przyjdzie z Chin to minie kilka tygodni.

No chyba, że ktoś z Was zna alternatywę dla tego silnika dostępną w Polsce? Chcę nim napędzić stary szybowiec DLG, takie rozwiązanie znalazłem tutaj -> https://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=VMF5K-PWRSET&name=f5k-snipe-2e-powerset-with-esc-and-6x3-prop . Regulator 20A mam , kołpak i śmigło 6x3 mam, brakuje działającego silnika, a ten pasuje mi idealnie wymiarami i osiągami ;)

Co ciekawe pod powyższym linkiem piszą o zasilaniu 2S, a producent silnika wskazuje na 3-4S :P ja próbowałem 2 i 3S, bo takie pakiety miałem pod ręką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak regulator działa bez zarzutu to kup w hyperflight sam silnik za niecałe 20Euro. Informują, że mają ponad 30 sztuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamówiłem nowy silnik, pozostaje czekać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.