Jump to content
d9Jacek

NSU RO 80- Auto które wyprzedziło swoją epokę

Recommended Posts

1969 rok i 115 konne auto z silnikiem wankla na aluminiowych felgach, w tamtych czasach praktycznie super samochód. Jaki zakres prac jest przewidziany? 

 

PS jeździłem kilkoma NSU ale wszystkie miały po 2 koła :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takiego tematu o samochodach w HP brakowało. Stare samochody - świetny temat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow 69 rocznik ? Twoje ???? Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, qpa napisał:

Jaki zakres prac jest przewidziany

Kuba, auto jest kompletne , przebieg relatywnie niewielki, silniki w autach z roku '69  miały już listwy uszczelniające z węglika tytanu.Najwiekszym problemem , mam nadzieję,  że do rozwiązania jest to , że auto stało 20 lat ( w stodole ). W ub roku uruchomiłem  stojące 15 lat , no ale to anglik był:)

Korozja  powierzchniowa w paru miejscach, lekko podkorodowany pas tylni na styku z klapa bagaznika. W najgorszym stanie - bo dziury , to prawe przednie drzwi, ale lepiej kupić uzywkę niż naprawiać, bo wyjdzie taniej. Podwozie  bez korozji  lub  powierzchniowa. Lakier oryginał  ale lekko  wypłowiały , więc albo renowacja lakieru ew nowy lakier co przy aucie tej wielkosci jest  kosztowną zabawą. Zaciski nie stoja, ale  hamulców brak- ręczny jest, prawdopodobnie pompa ale trzeba to wszystko zweryfikować.....wszystkie przewody hamulcowe , sztywne i elastyczne do wymiany , bo taką mam zasadę. Życie ma się jedno...Na pewno  na spód pójdzie Cobra..

Na pewno piaskarka będzie miała robotę, bo to i najprosciej, i najdokładniej i najszybciej , pózniej cynk  galwaniczny od Marka, podkład  no i kolor 2K.

Jak widać felgi sa w idealnym stanie , szyberdach z owiewką działa i co najważniejsze jest szczelny. Wczorajszy pierwszy zabieg pielęgnacyjny to natryśnięćie wszystkich zamków, zawiasów preparatem z MoS2...

cdn

1 godzinę temu, grzegor napisał:

Stare samochody - świetny temat.

Dziekuje Grzegorzu, temat świetny niestety tylko parę osób jest zainteresowane  ...mam nadzieję , że się rozkręci... Mariusz  też odbudowuje auta .Zapraszam wszystkie osoby zainteresowane rekonstrukcja starych samochodów , motocykli  generalnie  zabytków techniki

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, ja tam chętnie pooglądam i poczytam, a może przy okazji czegoś się dowiem :) więc musisz kontynuować 🙃. 

Być w stanie kiedyś jakieś autko odnowić czy przerobić to moje kolejne bardzo odległe marzenia, ale raczej z moją wiedzą byłoby to trudne (no ale o spalinkach w modelach jeszcze niedawno też tak myślałem :D). 

 

A sam wóz - bardzo fajna bryła, podoba mi się :), moc robi wrażenie jak na tamte lata choć ta skrzynia pewnie troszkę go tłumi (ale w końcu to nie samochód do wyścigów), no i Wankel - to też kolejne moje marzenie, aby mieć samochód z tym silnikiem (choć nieco inny i szalony, co utrudnia sprawę). A to nie koniec moich motoryzacyjnych marzeń, ale to może przy innej okazji :) (no dobra, auto które teraz "pożyczam" od taty ma katalogowo tę samą moc co ten NSU, teraz "ciut" więcej, a ja chciałbym tam kiedyś włożyć amerykańskie V8 z crossplane (nie było takich fabrycznie) - szalone, może nierealne, ale pomarzyć można :P).

 

Więc już nie zanudzam i życzę powodzenia oraz czekam na rozwój tematu :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, czarobest napisał:

ale raczej z moją wiedzą byłoby to trudne

nie jestem inżynierem mechanikiem😎... a odbudowa auta generalnie sprowadza sie do odkręcania a pózniej przykręcania srubek.... wszystko po drodze to zajęcia uboczne🤭

ale jezeli jestęs modelarzem  to zapewniam Cie , że nie jest to nic aż tak bardzo trudnego:)...pamiętasz  korbowód  do OSa ??

11 minut temu, czarobest napisał:

ale pomarzyć można

nie tylko można  ale nawet trzeba , bo po pierwsze należy mieć marzenia , a po drugie należy  je realizować.....nawet po latach

Share this post


Link to post
Share on other sites

To auto jest dzisiaj w Niemczech kult.

Ale mnie w tym watku jak dotad zdecydowanie brakuje Twojego R8.

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, d9Jacek napisał:

nie jestem inżynierem mechanikiem😎... a odbudowa auta generalnie sprowadza sie do odkręcania a pózniej przykręcania srubek.... wszystko po drodze to zajęcia uboczne🤭

ale jezeli jestęs modelarzem  to zapewniam Cie , że nie jest to nic aż tak bardzo trudnego:)...pamiętasz  korbowód  do OSa ??

 

Pewnie masz rację, może kiedyś będę miał okazję się przekonać :). Korbowód pamiętam bardzo dobrze, a nawet właśnie znowu korzystam z tego bloczku duraluminium (ale to wkrótce gdzie indziej :)).

 

31 minut temu, d9Jacek napisał:

nie tylko można  ale nawet trzeba , bo po pierwsze należy mieć marzenia , a po drugie należy  je realizować.....nawet po latach

 

Zgadzam się w 100% :)

 

No ale już nie zagracam tematu i czekam na kontynuację :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, mr.jaro napisał:

To auto jest dzisiaj w Niemczech kult.

tak, to prawda. i..zostało zaliczone do 10 tki najpiekniejszych auta  świata... w dobrym towarzystwie takich jak Citroen DS czy  Jaguar E Type..

Ale  to RO 80  to również temat  na absolutnie niesamowity wątek...przypadkiem poznałem wspaniałych ludzi z Południowej Bawarii:)

22 minuty temu, mr.jaro napisał:

brakuje Twojego R8.

 

22 minuty temu, mr.jaro napisał:

zdecydowanie brakuje Twojego R8.

R8 G pojawi się obiecuję

poniżej jak obecnie wygłada :)

$_59 (82).jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nie ... Bardzo ciekawy temat i roboty dużo trzymam kciuki żeby nie było wielkich problemów.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, d9Jacek napisał:

Dziekuje Grzegorzu, temat świetny niestety tylko parę osób jest zainteresowane  ...

 

Co Ty piszesz?! Stare samochody i tylko kilka osób zainteresowane? Patrząc na średni wiek samochodów w Polsce to co najmniej połowa Polaków jest zainteresowana ;)

 

Mnie osobiście najbardziej interesują kwestie związane z zabezpieczeniami antykorozyjnym i naprawami skorodowanych elementów, bo to moim zdaniem jest największy problem w starych samochodach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, dariuszj napisał:

Co Ty piszesz?! Stare samochody i tylko kilka osób zainteresowane

to wszystko zależy  od tego kto i co uważa za  stary samochód. Pojazd mający  50 czy 60 lat raczej nie cieszy sie masowym zainteresowaniem, W powszechnej opinii to strucel nie  wart zainteresowania ,  na zasadzie  "bo co tez oni mogli te 60 lat temu wymyśleć" , no bo co to jest 115 KM ???😎 no i TURBO mu brakuje😂, szpery  niema😜

12 minut temu, dariuszj napisał:

największy problem w starych samochodach. 

nie , to nie jest najwiekszym problemem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja co prawda uważam że stare są dobre tylko wino i skrzipki ale temat dobry no i bezpieczny.

Temat nie jest mi obcy choć fanem motoryzacji nie jestem ,auto to sprzęt jak każdy inny i specjalnie mnie nie rajcuje.

Podziwiam ludzi którzy poświęcają czas i pieniądze by je restaurować.Mam takiego szwagra.😀

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bo to nie passerati czy inne podobne. Ja chciałbym coś z kolei z za oceanu takie V8 typu Corvette czy coś w tym stylu ale żona mi nie pozwala jedynie zgodziła się na V6

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, d9Jacek napisał:

poniżej jak obecnie wygłada :)

$_59 (82).jpg

 

Fajnie wyglada. A aluminiowe felgi beda? O ile sobie dobrze przypominam, Gordini takowe posiadaly, ale czy obligatoryjnie wszystkie, tego juz nie wiem, bo znawca Renault nie jestem. Pamietam te autka z mlodosci, z Kormorana, ale to juz wiesz, Jacku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, mr.jaro napisał:

aluminiowe felgi beda

Jarku,

aluminiowe felgi juz są:), wyszkiełkowane i pokryte  białym lakierem proszkowycm do felg.R8 G wyjeżdzające z fabryki miało  ogumienie  Michelin155 x 15, opcjonalnie  mozna było dokupic felgi bimetaliczne  GOTTI  cz DeLTAMics. W ciekawy sposób  ustawiano negatyw tylnej  osi,  mającej 4 amortyzatory,  a mianowicie  skracano tasmowy ogranicznik skoku amortyzatora. Negatyw tylnej osi,  przy silniku z tyłu znakomicie pomagał w prowadzeniu się auta w zakrętach. Wrzucę  Ci więcej zdjęc na priva  aby tu  nie rozjezdzać watku RO 80. Tak , pamietam co pisałes o Kormoranie...stare dzieje:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Marek_Spy napisał:

Ja chciałbym coś z kolei z za oceanu takie V8 typu Corvette czy coś w tym stylu ale żona mi nie pozwala jedynie zgodziła się na V6

 

Gratuluję żony znawczyni motoryzacji. 99,99% żon nie wie co to V6, V8 i czym się różni jedno od drugiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z żoną mamy takie hasło "torebka" a powstało kiedyś jak gadała o torebce bo jako facet wystarcza mi epa z biedry i ok a damska torebka to temat kompletnie dla mnie obcy jak V8 dla kobiet więc zrobiliśmy pole tolerancji na takie tematy uruchamiane hasłem torebka. Fakt mam niezwykła żonę

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

lecą z Hongkongu takie cuda

Universal 12V Electric Fuel Pump Inline Diesel Petrol Water Low Pressure Engine

Universal Adjustable Fuel Pressure Regulator Kit for Carburetor Engine

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.