Jump to content
Irek M

Wyginanie prętów hartowanych fi 6 i więcej

Recommended Posts

Przecież śmiałem się jeśli chodzi o olej  
Spoko...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś przeprowadziłem próbę wygięcia pręta na podwozie 6mm. Nie powiem, że poszło jak po maśle ale spokojnie wygięło 🙂 Tyle, że w tym modelu chyba trochę trudniejsze jest ustawienie miejsca zgięcia. Gdybyś Robert mógł wstawić fotkę konkretnego ustawienia dla zgięcia pręta byłoby super. Tzn; nie ile ma wystawać tylko jakie "końcówki" z zestawu zastosować. Przy okazji trochę uszkodziłem bo chciałem spróbować zgiąć kawałek grubszego preta ale nie hartowanego. Wygięły się te płytki prowadnice z prawej i lewej strony ale już je wyklepałem i wszystko wydaje się być OK 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Postaram się jutro.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagrałem krótki film jak ja wyginam pręty. Może się przyda.



Prosta instrukcja jest załączona do wyginarki.
5ea3acc5931909dd4d3f7f30842eed21.jpgc3804d23b7a2f96a895400c30abd1f6c.jpgab2b5fbbbd50da36dac6bdcb8802f207.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielki Robert za chęci pomocy 🙂 widzę, że prawie na tych samych końcówkach wyginałem 🙂 Prawie bo zginasz z założoną kolistą , a mnie wydawało się, że ona służy do oczek, dużych łuków. Instrukcję oczywiście mam ale w podstawie jest tyle otworów do różnych możliwości, a instrukcja nawet części tego nie przedstawia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko. Jeżeli chodzi o końcówki to są duże możliwości, ja użyłem takie, które mi podpasowały. W podstawie są otwory do cienkiego bolca, może on służyć jako ogranicznik do danego kąta wyginania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie na filmach widać, że ten cienki bolec to tylko jako ogranicznik. Wygiąłem wstępnie pręty. Problem taki, że golenie muszą być wygięte i w bok i do przodu więc jakby w dwóch płaszczyznach. Niestety model duży - 1/3 skala więc goleń przednia a zwłaszcza tylna nie mogła być z jednego kawałka pręta bo 100cm to za mało. Trochę niezadowolony byłem bo te boczne płytki - prowadnice(?) - znowu lekko się wygięły. a jak wiesz nawet ciut odkształcona robi olbrzymie luzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem zaskoczony, że wyginają się tobie prowadnice. Może trzeba zastosować inne przystawki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też się zdziwiłem ale w czsie gięcia było widać jak wszystko wichruje się. musiałem je odkręcić i naprostować młotem leki łuk w jaki się wygięły. Swoją drogą to wydawałoby się, że te dwa elementy powinny być solidniejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale fotkę czego, tych płytek? Wczoraj uderzeniami młotka naprostowałem je jako tako. Tylko czy przy każdej próbie gięcia będę musiał tak robić...

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Irek M napisał:

Ale fotkę czego, tych płytek?

Tych elementów, które się pogięły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je jak pisałem na bieżąco prostowałem ale OK. Trochę się ogarnę bo dopiero wróciłem i wstawię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcę zobaczyć dokładnie co użyłeś.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.