Jump to content

Mustang Horbaczewskiego


Recommended Posts

To muszę, poszukać jak takie rzeczy się robi. Mimo wszystko chciałbym aby to był lekki model, a takie podziały dodają wagi, bo trzeba dodatkowo usztywniać itd.

Badam temat w każdym razie.

Link to comment
Share on other sites

Zbadaj. Nie sądzę aby masa drastycznie wzrosła. Rurka węglowa jako bagnet i dwa kawałki rurki na pochwy to nie tak wiele masy. Trzeba to tylko jakoś sensownie wkleić. 

Projekt fajny, będę śledził. 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, solainer napisał:

Zbadaj. Nie sądzę aby masa drastycznie wzrosła. Rurka węglowa jako bagnet i dwa kawałki rurki na pochwy to nie tak wiele masy. Trzeba to tylko jakoś sensownie wkleić. 

Projekt fajny, będę śledził. 

Popieram w 100%? bagnet załatwi sprawę magicznych 2 metrów

Link to comment
Share on other sites

Miałem wątpliwości czy podrzucić Ci znane mi rozwiązanie ale dałem już z siebie całe 30% ? poświęcając godzinkę na szybką wizualizację to już zamieszczę:
Ogólnie rozwiązanie sprawdzone w wielu projektach. Osobiście zastosowałem je przy rysowaniu Heinkel'a He 100 w skali 1/5 pod OS Max FS-91, niestety nie doszło do jego budowy. 

Centropłat z podwoziem na stałe złączony z kadłubem i dokładane końcówki na dwie rury bagnetowe. Mocowanie końcówek przy pomocy śruby wkręcanej od spodu w sklejkowy łącznik (nie ma go na rysunkach).
Jako że nie mam doświadczenia z budową przy użyciu pianki to estymowałem wagę końcową na ok 4-5kg. 
Przy tej masie użyłbym na główny łącznik rurę z włókna węglowego min fi25mm i grubości ścianki 2mm a na pomocniczy rurę fi10mm, ewentualnie rury z duralu:http://www.nastik.pl/rurka-duralowa-cienkoscienna-laminatowa-26x1-p-4043.html.

Żebra ze sklejki 3mm mocno ażurowanej (oznaczone kolorem pomarańczowym na rysunku poglądowym) a reszta z pianki.

Dźwigar główny z sosny 15x6mm, pomocnicze 8x4mm.

 

Jako, że robiłem ten rysunek na szybko (obrys aproksymujący skrzydło z wersji D) to rozmieszczenie dźwigarów jest na oko, podobnie ażurowanie żeber. Nie wykonałem wszystkich wcięć na dźwigary.

Umieszczenie mocowania rur w żebrach również jest niewłaściwe ale jako wizualizacja koncepcji przejdzie ?

 

20-22-54.jpg.a5ec552a92dbe73dffc0aec267b0af56.jpg20-23-13.thumb.jpg.d491ed3ff34ff97e68a7e3eb7a4482e1.jpg

19-58-21.thumb.jpg.bafc7a8cf3bf080e039e455e28f4624c.jpg19-59-38.thumb.jpg.fa4e52360a97edc8a89741a35801ea0b.jpg

19-58-42.thumb.jpg.086bd25ff45baca7e5d15762dc6aadb2.jpg19-59-17.jpg.88fa5ad475d21975a7995fc5733876f2.jpg

 

 

Polecam również podejrzeć rozwiązania chłopaków z fokkerc: https://www.fokkerc.com/product-category/model-kits/spitfire/

Również, jak już przechodzisz barierę 2m to może dołożysz kolejne 20cm? 
Powodzenia w budowie! 

 

 

Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, RMa napisał:

Centropłat z podwoziem na stałe złączony z kadłubem i dokładane końcówki na dwie rury bagnetowe

Ooo ciekawe rozwiązanie, podobnie zrobiłem w Ił-28, ale nie myślałem, żeby tak zrobić w Mustangu. Dzięki za to!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ktoś mnie może nakierować na podwozie składane?

Samolot rozpiętości 2m, waga do lotu mam nadzieję ok 3kg.

Czy można kupić zastaw od modelu FMS 1,7m, które wazą ok 4kg i wymienić goleń? Albo inaczej, jak dobrać podwozie?

Ktoś mnie może nakierować na podwozie składane?

Samolot rozpiętości 2m, waga do lotu mam nadzieję ok 3kg.

Czy można kupić zastaw od modelu FMS 1,7m, które wazą ok 4kg i wymienić goleń? Albo inaczej, jak dobrać podwozie?

 

Patrzę na cos takiego

https://pl.aliexpress.com/item/1880615519.html?spm=a2g0o.detail.0.0.7ed97b1fhZZVBj&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.169870.0&scm_id=1007.13339.169870.0&scm-url=1007.13339.169870.0&pvid=e8a2c42b-3629-4423-9232-8d05986826d3&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreThisSeller,scm-url:1007.13339.169870.0,pvid:e8a2c42b-3629-4423-9232-8d05986826d3,tpp_buckets:668%232846%238115%232000&&pdp_ext_f={"sceneId":"3339","sku_id":"53142439115"}

Link to comment
Share on other sites

Jak kupie ten co  polecasz to jak dalej się dobiera goleń? Widzę tu trzpień 5mm, on się wyciąga, czy do niego się montuje goleń i jak?

H4a291f0bc01a436b85ccac3cba3e4a97G.jpg?width=1200&height=1200&hash=2400

Wybacz, może proste pytanie, ale ja nie robiłem jeszcze modelu z chowanym podwoziem. Nic nie wiem w temacie.

Link to comment
Share on other sites

Golenie z FMS są pół na pół, aluminiowo plastikowe ale skoro celujesz w 3 kg powinny dać radę. Ja w swoim p 51 mam serwa takie jak zaproponowałeś tyle tylko że środek mam plastikowy, jak najbardziej możesz zakupić tę z metalowym środkiem i otworem pod trzpień 5 mm.

Z jakich planów będziesz korzystać? Czy może sam coś wyrysujesz?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.