Jump to content
Sign in to follow this  
dyra63

Pierścień uszczelniający do silnika żarowego GMS 2000 61II

Recommended Posts

Witam.

Byłem zmuszony do wymiany łożysk w silniku jw. ,demontaż i wymiana łożysk poszły książkowo. Niestety przy składaniu silnika a właściwie przy wprowadzaniu tłoka d tulei cylindrowej pierścień uszczelniający tłokowy pękł .Dopiero wtedy zauważyłem że w rowku tłoka jest w jednym miejscu wypustka a pierścień na wewnętrznej średnicy miał wpuścik ustalający ,chyba zabezpieczający pierścień przed obracaniem. Naciskając na pierścień przy wprowadzaniu (chyba był już wtedy przesunięty względem stosownej  pozycji ) spowodowałem że pękł.

Silnik już dawno nie produkowany ,ale był kiedyś nawet dosyć popularny uważany za bardzo udany, u mnie napędzał Trenera 60 i byłem z niego  bardzo zadowolony .Może ktoś ma jakieś zaległe części do tego silnika ,lub ktoś miał podobny problem ,bo raczej  trudno będzie chyba znaleźć  jakieś podobne pierścienie z innych motorków .Może ktoś coś poradzi ,silnik nie był bardzo eksploatowany bo na ogół to latam bardzo mało ,więc poza łożyskami które zostały wymienione jest w dobrym stanie ,szkoda by go było utylizować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomoc.

Widzę ,że firma specjalizuje się w dorabianiu pierścieni tłokowych, przynajmniej wiem że istnieje możliwość zakupu choć jak na moją kieszeń to drogo ,do tego wyjdą koszty przesyłki z USA. Poszukam może coś bliżej znajdę .Trochę również różni się od oryginału brakuje tego wycięcia od strony wewnętrznej ale chyba dałoby się to wyszlifować dremelkiem. Oryginalny wyglądał tak .

 

 

 

 

Mg98767.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może od Webry 61  podejdzie?

Podaj średnice cylindra i przekrój pierścienia .

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

na  angielskim eBayu  jest gośc który oferuje pierścienie do silników ( dorabiane )

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O, dzięki Pawle na Ciebie zawsze można liczyć, że też zaraz nie przyszedłeś mi na myśl. Pozostałym kolegom również ,myślę że gdzieś się uda. Zmierzę pierścień i zrobię odręczny rysunek.

 

pierścień.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

w modelarstwie w skali 1:1 zawsze wkładam zużyty pierścień w cylinder w którym pracował dany pierścień i stosownym stosem szczelinomierzy mieszę szczelinę jaka była w zestawie do naprawy. I oczywiście warto podać także średnicę wewnętrzną cylindra z którą współpracował uszkodzony pierścień. Bo wymiaru ~~24,6 ni jak nikt nie wykona co by to pasowało do tego cylindra.

Edited by f2cmariusz
uzupełnienie informacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem ,że pomiar takich rzeczy suwmiarką jest do d..y. Tym bardziej że pierścień jest po wyciągnięciu z rowka jeszcze bardziej rozprężony, będę próbował w w tej firmie którą w linku podał Paweł ,ponoć można im np. przesłać zespół cylinder tłok do lepszego spasowania.Na razie szukam dalej jakiegoś gotowca pod ten konkretny silniczek ,kiedyś było dosyć dużo części do silników GMS 2000 ,może gdzieś coś "wysznupia"🙂.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chodzi o suwmiarke, tylko o to, ze pierścień rozprężony nie jest nawet okrągły. Musisz zmierzyć średnice cylindra.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.