Jump to content
Grzesiek

ASP FS 52 AR problem z kompresją

Recommended Posts

jak chcesz to go ci uzdrowię albo jeśli będzie z tym problem to pójdzie na części

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, witold_pi napisał:

jak chcesz to go ci uzdrowię albo jeśli będzie z tym problem to pójdzie na części

Dzięki Witek.Nie bardzo rozumiem co masz na myśli przez uzdrowienie.Sprawdzalem dzisiaj i silnik jak by odzyskał kompresje ,może nie pierwotną ale jest.Myslę ze musial się ułożyć od nowa po rozbieraniu i myciu.Zastanawia mnie tylko jeden szczegół.Mianowicie w manualu są 2 uszczelki pod głowica a u mnie jedna dość gruba 0,25mm.Czy może ktoś zmierzyć te 2 orginalne ile maja mm?No i jeszcze czy można dostać gdzieś częsci tłok,tuleje pierscień.

Screenshot_20211024-104512_Samsung Internet.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

uzdrowić tz. naprawić, rozebrałeś na czynniki pierwsze- tj.. z rozrządem i tłokiem ?

zwykle jest jedna podkładka w tych silnikach więc ok przy tej grubości to chyba pod większą ilość nitro (bardziej odprężony)

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, witold_pi napisał:

uzdrowić tz. naprawić, rozebrałeś na czynniki pierwsze- tj.. z rozrządem i tłokiem ?

zwykle jest jedna podkładka w tych silnikach więc ok przy tej grubości to chyba pod większą ilość nitro (bardziej odprężony)

Tak Witek rozbieralem wszystko,nawet zawory powyciągałem z głowicy,pomyłem i poskładalem.Wymieniłem łożysko duże wału na nowe bo orginalne troche chromoliło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Grzesiek napisał:

Zjebałe... sobie Nowy motor na rycynie.

 

Grzesiu no nie...masz stary półzestalony olej rycynowy w kanałku pierścienia. Przeciez pierscienia nie zdejmowałes ? A aceton to wiesz co...???

zrób tak jak Ci poradziłem.To co opisujesz to  100% oznaka tego , że  coś tam siedzi, jakiś minimalny paproch którego nie usunąłes, i pierścień raz sprężynuje a raz nie....... Od 2 letniego lezakowania  to gładzi nic nie zjadło:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grzesiu a może tak zrobisz to do porządku ? U mnie nie ma uszczelki pod głowicą a motorek kręcił 9500 obrotów.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, Marek_Spy napisał:

Grzesiu a może tak zrobisz to do porządku ? U mnie nie ma uszczelki pod głowicą a motorek kręcił 9500 obrotów.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
 

Co Marku masz na myśli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie to co pisze Jacek pierścień do zdjęcia i wyczyszczenia rowka i będzie ok. Tak miałem w ASP 91FS , którego ktoś mi sprzedał jako prawie nówkę nieśmiganą, ze 2 tygodnie się męczyłem zanim dziada zdjąłem.

Pozostaje jeszcze jeden procent , który został wykluczony czyli koła rozrządu ulepione z gliny, 0,1% to zatkany odpływ oleju na zewnątrz . Za to do dziś nie mogę zdjąć pokrywy rozrządu choć się obraca wokół własnej osi i plastikowa podkładka też. Może ktoś zna sposób na tego Alcybiadesa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Grzesiek napisał:

Co Marku masz na myśli.

Rozbierz glowice wyjmij zawory oczyść przylgi, wyjmij tłok wyczyść, poskładaj ciesz się pracą silnika

Godzinę temu, jarek996 napisał:

 

Panowie ; to czytaja tez maloletni modelarze !!!

Ci młodociani jeszcze by cie w temacie rowu zagięli 

 

26 minut temu, d9Jacek napisał:

Jarek PiSząc te słowa POmyślał o jakimś głębszym KOnteksie...chodziło mu o RuFF Mariański😎

Ty znowu .....

 

1 godzinę temu, witold_pi napisał:

 Za to do dziś nie mogę zdjąć pokrywy rozrządu choć się obraca wokół własnej osi i plastikowa podkładka też. Może ktoś zna sposób na tego Alcybiadesa?

Masz sprężarkę ? walnij powierzam w otwory popychaczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ale pierscienia nie chcę ruszać bo jak pęknie to sie zapłacze.Zrobie jak Jacek pisał i podziele sie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Grzesiek napisał:

ale pierscienia nie chcę ruszać bo jak pęknie....

no o tym pisałem....mnie w takiej sytuacji  w tym OS- ie strzelił mimo ,że go zdejmowałem zgodnie z  zasadami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grzesiek, zdiagnozowanie gdzie silnik jest nieszczelny jest banalnie proste. Co jest nieszczelne: zawór, pierścień czy uszczelka pod głowicą??? 
Jak idzie o rycynę w tym silniku, to, o ile pamiętam, jest akapit w instrukcji na ten temat. Jest napisane ile i dlaczego musi tam być.

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, MASK napisał:

 Jest napisane ile i dlaczego musi tam być.

Możesz zacytować?Gdzieś przesiałem instrukcję.Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie "szczeli" tylko delikatnie jak z kobietą, zdejmowałem z osów i asp jakoś żaden mi nie "szczelił". Poza tym jak nie zdejmiesz to nie wyczyścisz płaszczyzny stycznej przyśrodkowo z tłokiem.

Janek K i Kazik K mają namiar na firmę co za kilkadziesiąt złotych dorabia pierścienie.

Godzinę temu, Grzesiek napisał:

A jak z dostępnoscią częsci?

Janek K i Kazik K mają namiar na firmę co za kilkadziesiąt złotych dorabia pierścienie.

Godzinę temu, MASK napisał:

Grzesiek, zdiagnozowanie gdzie silnik jest nieszczelny jest banalnie proste. Co jest nieszczelne: zawór, pierścień czy uszczelka pod głowicą??? 
Jak idzie o rycynę w tym silniku, to, o ile pamiętam, jest akapit w instrukcji na ten temat. Jest napisane ile i dlaczego musi tam być.

Jeszcze na gwincie świecy może puścić jak uszczelka nie przylega albo świeczka niedokręcona 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, d9Jacek napisał:

Jarek PiSząc te słowa POmyślał o jakimś głębszym KOnteksie...chodziło mu o RuFF Mariański😎

 

Jacek ; nie PoPiSuj sie 😉

 

2 godziny temu, Grzesiek napisał:

Zrobie jak Jacek pisał i podziele sie.

 

Ale zebys mogl podzielic sie pierscieniem ze wszystkimi zaangazowanymi w temat , MUSI peknac na kilka czesci !!!

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, Grzesiek napisał:

Możesz zacytować?Gdzieś przesiałem instrukcję.Dzięki


Nie mogę, bo nie mam instrukcji w ręku. Tak jak napisałem - "o ile dobrze pamiętam" ;) Ale google na pewno pomogą :)
 

Witku, racja, może być i to, może też być sama świeca nieszczelna. Ale lepiej, zdaje się, najpierw zdiagnozować gdzie jest problem zamiast szukać na oślep.

Share this post


Link to post
Share on other sites
To z instrukcji silnika MAGNUM , ale przeciez to jest TO SAMO :
 
Fuel Recommendation
We recommend using a fuel containing 15%~20% nitro and 16%~18%
castor oil/synthetic oil blend lubricant. The same fuel can be used for both
break-in and normal running. After break-in, a fuel containing 25% nitro can
be used, but only if the fuel contains 18%~20% castor/synthetic lubricant.
 
 
IMPORTANT We highly recommend that the first gallon of fuel run
through the engine contains either a castor oil/synthetic oil blend, or all
castor oil. Do NOT use an all-synthetic oil fuel for the break-in period.
After the first gallon of fuel, you can switch to an all-synthetic oil fuel, but
only if the fuel is of high quality. For example, some 'sport' all-synthetic
fuels use low-grade oils or oils with the wrong thermal properties (they
do not transfer heat well), and do NOT work well in Magnum engines.
If there is any question, it's always safe to use a castor oil/synthetic oil
blended fuel, regardless of brand, as long as the oil content matches what
is specified above
 
Tu masz cala
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Jarek.A propo oleju pisze ze moze być rycyna lub syntetyk lub mieszanina.Nie docierać na samym syntetyku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Grzesiek napisał:

Dzięki Jarek.A propo oleju pisze ze moze być rycyna lub syntetyk lub mieszanina.Nie docierać na samym syntetyku.

 

Dalbym 25% rycyny w tych 18% calosci oleju . Chyba ze Marcin ma gdzies dokladniejsze dane .

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.