Skocz do zawartości

ślizg z demobilu - dobór napędu


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Dzięki jednemu z forumowych kolegów wszedłem w posiadanie ślizgu jak niżej na zdjęciu - podejrzewam, że to jakaś starsza klasa (nie znam się na tym, a do aktualnych klas (w Modelteam) nie byłem w stanie przypasować wymiarem). Było mi nim dane chwila popływać - wspaniała zabawa. Jeżeli to pływadło podchodzi pod jakąś klasę to proszę o informację.

 

Niestety upaliłem w nim silnik - nie zauważyłem braku przepływu wody chłodzącej, a po wszystkim spostrzegłem że nowa śruba którą włożyłem jest większa niż ta co przyszła z modelem (czerwony plastik). Z łódką przyszło opis 32,5 (30,5 pomierzone w realu), jak się nadkruszyła to zmieniłem na prawdziwe 32,5 i wtedy upaliłem silnik. Obie śruby dwułopatowe na wał M3.

 

Długość modelu: 510mm, Masa bez pakietu 445g (do pakietu 160g dokleiłem 20g do komory zalewowej aby wstawała z pleców). Wyważyłem "odwracanie się" ślizgu z pakietem 3s2200 na burcie.

 

W miarę możliwości chciałbym pływać na pakietach 3s 2200 (ok 160g)  lub 2s 4800-5200 (ok 260g, mieszczą się do kadłuba bez problemu), które użytkuję standardowo. 3s preferowane - mam ich najwięcej, jak się nie da to trudno.
 

Proszę o pomoc w doborze napędu (a może ktoś ma jakiś na zbyciu - chętnie skorzystam). Chciałbym ślizg ożywić w miarę niewysokim kosztem - zapędów zawodniczych nie mam, no chyba że załapię bakcyla (będzie w kolejce do odczekania, bo ostatnio "chwyciło" mnie zboczenie f3f).

 

Z tego co pooglądałem na internetach (ale dobrych adresów nie znam) to większość napędów było na 2S i stąd pytanie czy te duże pakiety ważące 260g można użyć, ewentualnie jak to sprawdzić (mogę dołożyć odpowiednią masę w miejsce silnika i sprawdzić czy nie będzie tonęło w wannie - tylko jaką)?

 

Na dotychczasowym napędzie łódka wchodziła zazwyczaj (po wyskoczeniu na własnej lub innej małej fali) w ślizg, płynęła prosto i w poziomie, skręcała stabilnie na pełnym gazie. Prędkość chętnie zwiększyłbym o jakieś 30%. Nie wykonywałem żadnych większych regulacji wyważenia (nie zdążyłem) - z pewnością było coś do poprawy :)

 

ESC sprawny - jest Hobbyking 30A chłodzony wodą.

 

Pierwotnie silnik był taki: ADS300L

image.png.e1067af797524ff4e9269dfe7b19d394.pngimage.png.040c7291d3db463ab309fa7f6dd7fd67.png 

 

ślizg wygląda tak (oryginalnie był chyba żółty):

image.thumb.png.3b31ca7778d5de5d9e205122c9dcd07d.png

 

image.thumb.jpeg.8039159348034dd42ab42609e23d14a8.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

To stare Eco expert , pływało na 2 celach lipo lub kiedyś na 6 ogniwach wodorkowych . Dla zasilania 3s silnik o obrotach 3000 to za dużo jak na taka śrubę .  Śruba tez taka sobie bo na nietypowy w tej klasie gwint . Proponuje kontakt z Maciejem Kozlowskim z Warszawy , numer mogę przekazać z prywatnej wiadomości . Ja w tych klasach nie rozeznaje się co do napędów , w klasach mono mogę pomoc mimo ze już nie startuje to wiem

o nich bardzo dużo . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.