Skocz do zawartości

AGILE artHobby - krótka relacja


samolocik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

 

dzisiaj dotarł do mnie zestaw Agile projektowany przez Patryka i w świetnym jak zawsze wykonaniu przez www.arthobby.pl

Co prawda obiecywałem sobie, że już nigdy modeli firmy "arthobby" nie zakupię ze względu na ich "gazetowe latanie" ale po pojawieniu się Agile i pozytywnej opinii Jurka M. postanowiłem dać sobie jeszcze jedną szansę 🙂

 

 

 

Przesyłka dotarła zapakowana w podwójnym kartonie a wszystkie elementy są doskonale zabezpieczone:

 

 

 

 

 

IMG_0015.thumb.JPG.72c80237c52c3a3ee5e10c4b0c5b093f.JPG

 

Na uwagę zasługuje fakt, iż stateczniki są wykonane "na gotowo", tj. wydaje mi się iż są pokryte delikatną tkaniną.

 

 

Waga elementów zestawu przedstawia się jak poniżej i uzyskanie wagi poniżej a nawet podawanej przez producenta ok. 650g jest realne.

Wiem, że Patryk w swojej relacji nie nalegał na niską masę modelu, więc nie będę na siłę go odchudzał a za to spróbuję rozmieścić wyposażenie tak, aby dało się go delikatnie dociążyć.

 

 

 

 

element        gram
kadłub 76
stateczniki 18
uszy 116
centropłat 147
akcesoria 40
bowdeny 9
złączki  
przewody  
serwa  
osłony serw  
regulator  
silnik  
kołpak  
śmigło  
akumulator  
odbiornik  
   
SUMA (gram) 406

 

 

 

Pozdrawiam

Piotr

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Poniżej zdjęcie struktury ucha skrzydła. Jak widać brak wzmocnień wewnętrznych - można wyciąć otwór pod serwo.

Ta widoczna pod oświetlenie biała pionowa kreska pomiędzy wyznaczonym otworem na serwo i moim palcem to prawdopodobnie łączenie 2 kawałków styropianowego rdzenia, czy też raczej brak łączenia. Występuje w obu uszach skrzydła.

 

 

 

ucho.thumb.JPG.dab58d154cb6881efa5bf0994881758d.JPG

 

 

 

 

Poniżej zdjęcie struktury połówki centropłata skrzydła. Wyraźnie widoczne wzmocnienie tkaniną węglową idące górą i dołem od środka centropłata w kierunku jego końca i kończące się około 10cm przed łączeniem z uchem skrzydła. Tak jak Jurek, nie będę wycinał otworu pod serwo uszkadzając to wzmocnienie. Serwo zostanie przeniesione w inne miejsce.

 

 

 

IMG_0024.thumb.JPG.8f1682e1470d6b3a1306d4207dfea82e.JPG

 

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, samolocik napisał:

nie będę wycinał otworu pod serwo uszkadzając to wzmocnienie. Serwo zostanie przeniesione w inne miejsce.

Jak zobaczyłem w pierwszej chwili to zdjęcie to się przestraszyłem ,że chcesz rżnąć ten węgiel:) ale na szczęście przeczytałem opis i już teraz wiem ,że wiesz co robisz......😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, samolocik napisał:

Ta widoczna pod oświetlenie biała pionowa kreska pomiędzy wyznaczonym otworem na serwo i moim palcem to prawdopodobnie łączenie 2 kawałków styropianowego rdzenia, czy też raczej brak łączenia. Występuje w obu uszach skrzydła.

Czy nie jest to kanał na przewód serwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię inaczej niż zwykle. Pomalowałem wcześniej delikatnie przeszlifowane elementy skrzydeł oraz styropian w miejscach łączenia centropłatu z uszami żywicą L285 z utwardzaczem godzinnym. Zapomniałbym dodać, że balsowe końcówki skrzydeł zeszlifowałem do pożądanego kształtu przed pomalowaniem.

 

Żółtą taśmą zabezpieczyłem fornir, do którego będzie laminowana tkanina wzmacniająca łączenie połówek centropłatu. Chciałbym aby tkanina była dobrze przyklejona do struktury skrzydła.

 

W sumie rozrobiłem 28 gram żywicy i sam do końca nie wiem czy więcej wypił fornir, czy gąbkowy wałeczek do malowania, którym rozprowadzałem żywicę po jego powierzchni.

 

Elementy skrzydła są położone na wbitych w tekturę szpilkach modelarskich.

 

 

malowanie.thumb.JPG.3d9fc05daa5cc2620b83c279958cebf1.JPG

 

 

 

Przy okazji pomalowałem żywicą załączone do zestawu wręgi, choć nie wiem czy z nich skorzystam

 

 

wregi.thumb.JPG.2ac6923a5b827a621c759ec21e1f5bef.JPG

 

 

 

 

Użyte materiały do opisanych powyżej czynności:

  • taśma malarska szerokości 30mm do zabezpieczenia fragmentu skrzydła przed pomalowaniem,
  • żywica LH385 oraz utwardzacz H285 w łącznej ilości 28 gram.

 

Użyte narzędzia do opisanych powyżej czynności:

  • najmniejszy wałeczek gąbkowy do malowania zakupiony w markecie budowlanym,
  • kieliszek plastikowy z marketu do mieszania w nim i wylewania gotowej żywicy,
  • papier ścierny ok. 240 do szlifowania forniru,
  • ściereczka z mikrofazy do odpylenia forniru przed malowaniem żywicą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pomału do przodu. Nawiercone otwory, potem wykonane tarczą nacięcia po prostych i na koniec obrobione półokrągłym iglakiem.

Do tego papierem 60-ką wyrównane zadziory powstałe z klejenia 2 połówek kadłuba od wewnątrz.

 

Z ciekawostek, da się wsunąć akumulator napędowy na płasko do wnęki pod skrzydłem poprzez wnękę z przodu kadłuba.

Mowa o akumulatorze GENS ACE 11.1V/ 700 mAh 60C XT30   https://modelemax.pl/pl/li-pol-gens-ace-tattu/30392-p30392-gens-ace-111v-700-mah-60c-xt30

 

 

 

IMG_3841.thumb.JPG.9f9638facf92976aa2c8a7fccc075aaa.JPG

 

 

 

IMG_3842.thumb.JPG.cdc5c2cbac9d09d14200bd5ef415a804.JPG

 

 

 

IMG_3843.thumb.JPG.3d90f1dae94831d7e2f82eb96da16960.JPG

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód kadłuba wygląda jak każdy inny kadłub od modeli artHobby, ale z drugiej strony łoże skrzydła musi pasować do nowego profilu użytego w skrzydle. Dlatego prawdopodobnie ta część kadłuba została zmieniona.

 

Generalnie jak dla mnie to ten sam kadłub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Parę zdjęć z nacinania klap. W sumie nie wiem ile klapy mają się wychylać w górę. U mnie to będzie max. 8mm. Wychylenia w dół 45 st. mam nadzieję wystarczy.

 

Uwaga! Jak w poście poniżej zawiasy klap i lotek są na dolnej powierzchni płatów!!!

 

Etapy nacinania klap:

- wykonanie nacięć poprzecznych ostrzem z ząbkami,

- przyklejenie taśmą linijki stalowej celem jej stabilizacji,

- wykonanie nacięcia ostrzem półokrągłym do głębokości zawiasu z tkaniny aramidowej,

- przesunięcie linijki o 2mm i wykonanie drugiego nacięcia (oba nacięcia tworzą literę V ),

- wydłubanie ze szczeliny plinikiem trójkątnym forniru i balsy,

- przyklejenie linijki na dolnej części połówki płata,

- przecięcie forniru nożykiem półokrągłym,

- wykonanie rowka trójkątnym pilnikiem - iglakiem,

- odłamanie klapy,

- obróbka naciętych szczelin pilnikiem trójkątnym, nożykiem, papierem ściernym.

 

 

IMG_3865.thumb.JPG.fd17d600c2a0d01dc4204792e43c82ac.JPG

 

 

 

IMG_3866.thumb.JPG.52cc04dd9e451aa64e066657aa13e7ac.JPG

 

 

IMG_3867.thumb.JPG.2b49f75f55a974cf7604bc90c00d99d2.JPG

 

 

IMG_3870.thumb.JPG.82914f9126e23272bd16fdd77c41c7e3.JPG

 

 

IMG_3869.thumb.JPG.5a0784519c728ab3cb1ee9938c75c339.JPG

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o przejście przez poniższe posty aż do postu datowanego na 30 marca 2023 gdzie jest kontynuacja relacji.

 

Byłoby zbyt pięknie 🙂 Jak to u mnie zawsze coś musi się nietypowego trafić nawet w nowej rzeczy.

I tak, przy odcinaniu lotek okazało się, że nie było wlaminowanych zawiasów i lotki po prostu zostały odcięte.

O tyle do bani, że z doświadczenia wiem, iż przy zawiasach z taśmy klejącej robią się wybrzuszenia zaburzające profil skrzydła a dla nowego profilu właśnie zakupiłem ten model. Czy taśma, czy próba z silikonowymi zawiasami zakończy się to stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. A i estetycznie to już nie będzie tak jak powinno być.

 

Uprzedzając pytania zawiasy lotek powinny być wlaminowane na górnej powierzni skrzydła. Cięcie było wykonywane od spodniej powierzchni.

 

 

lotki.thumb.JPG.690efe2d22cf8629b51987444429cfa4.JPG

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, samolocik napisał:

Uprzedzając pytania zawiasy lotek powinny być wlaminowane na górnej powierzni skrzydła. Cięcie było wykonywane od spodniej powierzchni.

 

W Agile'u zawiasy lotek i klap są od dołu, tak jak w DLG

Powinno być to w instrukcji, acz jej nowej wersji na oczy nie widziałem.

 

Na pociechę - możesz śmiało zrobić zawiasy albo z sylikonu, albo z dyskietki (mylaru)

Sylikon robisz tak jak to zwykle się sylikon robi.

Jeśli chodzi o dyskietkę, to wstawiasz ją pomiędzy fornir, a balsową wstawkę i zalewasz od góry na CA. To rozwiązanie nie wychodzi gorzej od fabrycznego zawiasu, a jak pokroisz dostatecznie dużo dyskietek, to nawet szczelinę tak zakryjesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, nowej wersji instrukcji to chyba nikt nie widział. W robienie nacięć i wklejanie zawiasów nie będę się bawił. Wrócę do tematu jak mi wkurzenie przejdzie i będą to pękne białe zawiasy silikonowe lub tymczasowo z taśmy biurowej. W każdym przypadku będzie to proteza tego co miało być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr, miałem to samo w Momentum dlg. Rozumiem Twoje wkur..zenie. 

Ale powiem ci ze tez kleiłem na taśmę 3M taka bialy mat i już 3rok mi leży i nic nią nie targa. Nie wiem jak w Agile ale dopiero potem zauważyłem że taśma jest na dole profilu, instrukcja była że u góry. 

Powodzenia dalej.

Pozdrawiam Marcin. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.