Jump to content
Byczek

Messerschmitt Bf 109 G-10/K-4 Skala 1:5

Recommended Posts

Krótki opis modelu:

 

Skala: 1:5

Rozpiętość skrzydeł: 1994 mm

długość: 1810 mm

Silnik: 30-50 ccm

Waga: ok 9 kg

Poniżej zdjęcia wyciętych wręg oraz innych części niezbędnych do budowy kadłuba modelu, wszystkie te części wycinałem najpriew wyżynarką a następnie piłką włośnicową, niektóre bardziej skomplikowane wręgi oddałem do wycięcia laserem. Każdy etap budowy postaram się opisać krótką fotorelacją z tej budowy. Niebawem zamieszcze fotki z budowy kadłuba.

 

 

109ea05c20ad6cdf.jpg

 

 

6cf57ea1cfd3802a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Messerschmitt w tej skali to już powinna być szczegółowo odwzorowana makieta. W końcu duża skala modelu zobowiązuje zwłaszcza takiego.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyjąłeś złe założenia co do napędu. Powinno to być od 50cm w górę. Żaden silnik 30cm nie da ciągu powyżej 9kg, a ty potrzebujesz większego od masy modelu by latał jak myśliwiec.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przyjąłeś złe założenia co do napędu. Powinno to być od 50cm w górę. Żaden silnik 30cm nie da ciągu powyżej 9kg, a ty potrzebujesz większego od masy modelu by latał jak myśliwiec.

 

Silnik nie jest źle założony tylko waga. Nie wiem skąd takie założenia ale widać że z głowy i kompletnie nie przemyślane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
no no zapowiada się niezła relacja w efekcie której postanie zajefajny model. Będe ostro kibicował.

 

Dzięki, a przyda się kibicowanie, bo z planów wynika że to nie taka prosta sprawa 8) dwa miechy studiowania planów i wreszcie można było się wziąść za budowę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS. Znam kogoś / :D / bardzo zainteresowanego tym typem samolotu i co byś powiedział na udostępnienie planów?

 

Nie mówie nie, można to jakoś uzgodnić 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam.

 

Messerschmitt w tej skali to już powinna być szczegółowo odwzorowana makieta. W końcu duża skala modelu zobowiązuje zwłaszcza takiego.

 

Istotnie, plany zakupione w Niemczech oraz pisane po Niemiecku (Nie znam Niemieckiego-korzystam z uprzejmości kolegi) składają się z czterech dużo formatowych kart, na wszystkich są trzy rzuty samolotu oraz rozrysowane elementy w takiej skali jakiej mają zostać wycięte. No i oczywiście rozmieszczenie ich.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przyjąłeś złe założenia co do napędu. Powinno to być od 50cm w górę. Żaden silnik 30cm nie da ciągu powyżej 9kg, a ty potrzebujesz większego od masy modelu by latał jak myśliwiec.

 

Hmm, tak pisze na planach, tak samo myśle jak ty bezpieczniej będzie 50ccm. Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze użyj opcji edytuj zamiast pisać parę postów jeden po drugim. :D

Po drugie zamiast pakować w model silnik 50-tkę to pomyśl skąd u ciebie ta fascynująca waga 9 kg skoro mój B-25 2,05 waży tylko niespełna 7kg. :?

W dodatku to 2 silnikowiec czyli z założenia maszyna cięższa niż przy jednym motorku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, korzystaj z przycisku (edytuj), bo sam sobie zaśmiecasz temat dużą ilością postów,i możesz dostać ostrzeżenie.

 

Tomek pisaliśmy jednocześnie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Po pierwsze użyj opcji edytuj zamiast pisać parę postów jeden po drugim. :D

oki doki

Po drugie zamiast pakować w model silnik 50-tkę to pomyśl skąd u ciebie ta fascynująca waga 9 kg skoro mój B-25 2,05 waży tylko niespełna 7kg. :?

W dodatku to 2 silnikowiec czyli z założenia maszyna cięższa niż przy jednym motorku.

 

Tak pisze w planach 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol!

To będzie latał jak prawdziwy Meser , Spit i Mustang razem wzięte .

Poważnie czasami planom trzeba odpuścić , toż to szaleństwo nie model.

Przemyśl konstrukcję, czy aż tak to musi ciężko być zrobione ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy tej skali i tej wadze obciążenie powierzchni będzie w granicach 140g/dm2. To chyba za dużo nawet na messerchmita :) Mimo wszystko to nie jest jeszcze duży model aby takie obciążenia mógł mieć i przy tym posiadać "dobre" właściwości lotne. Chodź jednoznacznie "na oko" trudno to oceniać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomek, a Twój B-25 też jest w skali 1/5 :devil: Gdyby był to masa jego byłaby znaaaacznie większa od 9kg ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A i tak kufrem zamiata ,czuć ten ciężar na każdym zakręcie.

Model najpierw zbiera się powoli ,a potem przez chwilę idzie "driftem" w poślizgu.

Dlatego jeszcze 2 kg , nie wyobrażam sobie tego ,chyba że jako wystawka na TV i to taki TV z czasów moich rodziców (Rubin 7...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Messerschmitty w tej skali zależnie od wersji i sposobu wykonania, waga 7-9kg i napęd 30-70ccm to są normalne parametry jeżeli chodzi o te maszyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Messerschmitty w tej skali zależnie od wersji i sposobu wykonania, waga 7-9kg i napęd 30-70ccm to są normalne parametry jeżeli chodzi o te maszyny.

 

Przeliczyłbym raz jeszcze tą wagę dla danego profilu. Nie mówię iż aga waga jest niedopuszczalna.

Jeśli to prawidłowa waga to wszelkie ARF - KMP, CmPro i inne to przy tego typu modelach i tej skali należą do wagi "piórkowej" :)

 

Tam obciążenie szacuje się w granicach 100g/dm2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcin ja bym nie porównywał zestawów ARF, czy podobnych w stosunku do zbudowanej od podstaw i dobrze odwzorowanej makiety tego samolotu. To poprostu nie ta liga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.