Skocz do zawartości

Silniki w quadzie nie wchodzą na obroty


kominluk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Potrzebuję Waszej pomocy.

 

Mam problem z moim quadem 250 kiedy dodaję gazu silniki CCW nr 2 i 4 nie wchodzą na obroty (kręcą się z bardzo niewielką prędkością). Czasami jeden z nich zacznie się kręcić normalnie po ruszeniu drążkiem ale nigdy jeszcze nie kręciły się wszystkie.

 

Zdarza się że silnik nr 1 lub 3 nie wejdzie na obroty ale dużo dużo rzadsza sytuacja niż ta opisana wyżej.

 

 

Silniki to EMAX MT1806-2280KV

Regulatory ESC EMAX BLHeli 12A 2-4S

Kontroler to CC3D

Pakiet ABC power 3300mAh

Aparatura Turnigy 9x z oprogramowaniem xr9

Odbiornik Turnigy 9X8c v2

 

Wydaje mi się że silniki które się kręcą wolno są dużo cieplejsze niż te które działają normalnie. Regulatory maja chyba taką samą temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Witam,

 

Potrzebuję Waszej pomocy.

 

Mam problem z moim quadem 250 kiedy dodaję gazu silniki CCW nr 2 i 4 nie wchodzą na obroty (kręcą się z bardzo niewielką prędkością). Czasami jeden z nich zacznie się kręcić normalnie po ruszeniu drążkiem ale nigdy jeszcze nie kręciły się wszystkie.

 

Zdarza się że silnik nr 1 lub 3 nie wejdzie na obroty ale dużo dużo rzadsza sytuacja niż ta opisana wyżej.

 

 

Silniki to EMAX MT1806-2280KV

Regulatory ESC EMAX BLHeli 12A 2-4S

Kontroler to CC3D

Pakiet ABC power 3300mAh

Aparatura Turnigy 9x z oprogramowaniem xr9

Odbiornik Turnigy 9X8c v2

 

Wydaje mi się że silniki które się kręcą wolno są dużo cieplejsze niż te które działają normalnie. Regulatory maja chyba taką samą temperaturę.

Witaj,

spróbuj przepiąć silniki pod regulatory CW, zobacz co nastąpi.

Metodą eliminacji. Jeżeli będzie tak samo, to już wiesz, że silniki, jak się poprawi to sprawdź czy na regulatorach CCW działają silniki CW prawidłowo.

 

Może jakieś zimne luty w ESC?

 

A może masz ten sam problem, co ja miałem, czyli źle skalibrowane ESC w konfiguratorze? Tam, gdzie w kreatorze jest suwak z czasem w uS chyba.

 

I z ciekawości: ten pakiet to 4s czy 3s?

Gdzieś czytałem, że niektóre ESC, pomimo, że mają napisane, że działają z 4s to zaczynają świrować. Nie wiem czy Twoje tak mają. Spróbuj pakiet 3s może?

 

Pozdrawiam,

Grzegorz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

spróbuj przepiąć silniki pod regulatory CW, zobacz co nastąpi.

Metodą eliminacji. Jeżeli będzie tak samo, to już wiesz, że silniki, jak się poprawi to sprawdź czy na regulatorach CCW działają silniki CW prawidłowo.

Mogę spróbować w ramach testu ale u mnie silniki są dedykowane CW i CCW

 

 

A może masz ten sam problem, co ja miałem, czyli źle skalibrowane ESC w konfiguratorze? Tam, gdzie w kreatorze jest suwak z czasem w uS chyba.

Moim zdaniem tutaj może być problem ale napisz proszę jak zrobić to prawidłowo. Kiedy robię to w Open Pilot mam serie dźwięków które nigdy się nie kończą tzn. do czasu kiedy dam stop w OP. Czekałem kilka minut i cały czas cykl dzięków się powtarza.

 

 

I z ciekawości: ten pakiet to 4s czy 3s?

Gdzieś czytałem, że niektóre ESC, pomimo, że mają napisane, że działają z 4s to zaczynają świrować. Nie wiem czy Twoje tak mają. Spróbuj pakiet 3s może?

Pakiet to 3S

 

 

Dodatkowo gdzieś wyczytałem że to normalne że 1 silnik kręci się wolniej albo nawet zatrzymuje a po wystartowaniu wszystko wraca do normy. Więc zrobiłem test z sznurkami i krzesłami i niczego to nie zmieniło.

 

Zaznaczam że w OP podczas kalibracji biegu jałowego niezależnie jak jak ustawię suwak silnik i tak kręci się powoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jaką masz częstotliwość ustawioną na wyjściu z kanałów (50 hz czy tam ileś) bo one dzielą się na 1-3|4|5|6 z tego powodu, że ktoś może mieć trica i wtedy przy szybkim reglu ustawia sobie 1-3 jako 400 hz a np. 4ty kanał dla serwa 50 hz zależnie od serwomechanizmu. Może masz na tym czwartym właśnie ustawione 50 a na 1-3 400. To opcja tuż nad suwakami z kanałami itp. w GCS. Zresetuj ustawienia GCS i kontrolera tzn. postaw wszystko od nowa, przelutuj kable czy tam goldy, pozamieniaj ... czarów nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz wszystko i sprawdź czy silniki obracają się tak samo luźno czy któryś z nich nie hamuje np przez uszkodzone łożysko.
Sprawdź każdy z silników pod jednym regulatorem zeby wykluczyć winę silnika. 
Sprawdź każdy z regulatorów pod dobrym silnikiem żeby wykluczyć regulator. 
Ustaw jeszcze raz przez wizarda minimalny start silników i skalibruj akcelerometr i zyroskop. Upewnij się ze w zakładce na dole Flight quad stoi równo. Być może gyro nie poprawnie skalibrowane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zobacz jaką masz częstotliwość ustawioną na wyjściu z kanałów (50 hz czy tam ileś) bo one dzielą się na 1-3|4|5|6 z tego powodu, że ktoś może mieć trica i wtedy przy szybkim reglu ustawia sobie 1-3 jako 400 hz a np. 4ty kanał dla serwa 50 hz zależnie od serwomechanizmu. Może masz na tym czwartym właśnie ustawione 50 a na 1-3 400. To opcja tuż nad suwakami z kanałami itp. w GCS.

wszystko ustawione na 490. Ale jakiekolwiek manipulacje nie załatwiają problemu.

 

 

Zresetuj ustawienia GCS i kontrolera tzn. postaw wszystko od nowa, przelutuj kable czy tam goldy,

Zrobione nie pomogło

 

 

Wyłącz wszystko i sprawdź czy silniki obracają się tak samo luźno czy któryś z nich nie hamuje np przez uszkodzone łożysko

Wszystkie kręcą się z takim samym oporem. Śrubki nie dotykają uzwojenia.

 

 

Sprawdź każdy z silników pod jednym regulatorem zeby wykluczyć winę silnika. 

Sprawdź każdy z regulatorów pod dobrym silnikiem żeby wykluczyć regulator.

Teraz już się nie uda ponieważ do testów z sznurkami skurczyłem termokurczki. Ale wcześniejsze podmiany nie wykazały problemów z silnikami.

 

 

Ustaw jeszcze raz przez wizarda minimalny start silników i skalibruj akcelerometr i zyroskop. Upewnij się ze w zakładce na dole Flight quad stoi równo. Być może gyro nie poprawnie skalibrowane...

zrobione nie pomaga

 

 

Być może jest to problem kalibracji regulatorów ale nie dostałem informacji jak zrobić to prawidłowo. Jak zachowują się moje ESC podczas kalibracji pisałem wyżej.

Inaczej quad zachowuje się na stole bez śmigieł (zdarza się że wszystkie silniki się kręcą) a inaczej na podłodze gdzie  już tylko kręcą 1 i 3.

Trochę jestem już sfrustrowany   :(

 

EDIT:

 

Trochę pogrzebałem i znalazłem kogoś kto miał podobry problem.

Poniżej linki jak zachowują się moje regulatory:

https://www.youtube.com/watch?v=KeTR_C05Pk4

 

A tutaj jak zachowują się moje silniki ale tak jak już pisałem moje czasami zaczynają się krecić normalnie:

https://www.youtube.com/watch?v=8HmSYwsDu-4&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak inni, ale ja kalibruje i ustawiam wizarda jak FC zamontowany jest poziomo w quadcopterze i obrócony w dobrą stronę a nie wiszący na kablach.
Obejrzyj ten filmik: 
https://www.youtube.com/watch?v=E6epG5E8gAQ

 

Może Ci pomoze w kalibracji regli. Pozdrawiam

 

a tu instrukcja: 
https://www.massiverc.com/PrestaShop/en/index.php?controller=attachment&id_attachment=31

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam programatora ale programując regulator przez apke nie jestem w stanie znaleźć takich ustawień aby silniki kręciły się normalnie.

 

Czy ktoś może podać swoje ustawienia dla regulatorów BL Heli 12A.

Silniki to EMAX MT1806-2280KV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam programatora ale programując regulator przez apke nie jestem w stanie znaleźć takich ustawień aby silniki kręciły się normalnie.

 

Czy ktoś może podać swoje ustawienia dla regulatorów BL Heli 12A.

Silniki to EMAX MT1806-2280KV

 

Ogólnie rzecz biorąc to kaka.

 

Kupiłem te same kontrolery ESC oraz silniki. Mam dokładnie ten sam problem co autor wątku.

 

Silniki nie są w stanie rozkręcić się. Rad 3 i 4 wariują, innym razem 2. Jak na razie ani razu 1 nie wariował.

 

Silniki zachowują się jakby były krokowe. Mam całość zmontowaną, odpalam bez śmigieł. Raz kręcą się wszystkie szybko, bez problemów. Throttle na zero i powoli podnoszę, 4 idzie jak krokowy, reszta prawidłowo. Throttle na zero, znowu powoli to 3 i 4 jak krokowe idą powolutku skokowo. Za którymś razem idą pięknie na pełnych obrotach.

 

Dziwne to jest i myślę, że to coś z oprogramowaniem w ESC.

 

O, na youtube ktoś zamieścił filmik z tym problemem: 

W komentarzach piszą, że uszkodzony ESC.

 

Szkoda, że mam 3 takie :/ lipa.

 

Pozdrawiam,

Grzegorz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema Grzegorz tutaj jest film mojego autorstwa pokazujący jak to u mnie wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=Uaff8prZNto

 

A tutaj wątek na open pilot do którego się podłączyłem może jakieś wskazówki w Twoim przypadku się sprawdzą: https://forums.openpilot.org/topic/56804-calibration-esc-failed-with-cc3d-qav250/page-2?do=findComment&comment=421845

 

Ponieważ ja kupiłem swoje części w Polsce będę chciał je reklamować. Ktoś miał jakieś doświadczenia w tej materii ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

To wina ESC BLHeli.

 

Spróbowałem ESC z mojego większego koptera, EMAX 20A SimonK i działa pięknie.

 

Ja mam odwrotne doświadczenie. W całym zestawie zmieniłem silniki i lata. Jak te niedziałające silniki EMAX podpinałem pod inne regulatory problem był ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.