Skocz do zawartości

F-18 sterowanie


bzik4

Rekomendowane odpowiedzi

Rurka sztywniejsza? Moja trochę fizyczna głowa mówi mi coś innego

 

JAk sadzisz...czemu matka natura stwozyla źdźbła zbóż puste w srodku???, dlaczego bambus ktoru jeswt wysoki jest pusty w srodku??? Bo rurka jest sztywniejsza niz ten sam przekroj pelny w srodku. Jedyne z czym sie zgodze to fakt ze napewno taniej Cie to wyszlo :)

 

a dlaczego z bambusa robiło się kiedyś wędki? bo był sztywny??? nie, bo był giętki :rotfl:

i dlaczego konstrukcje stalowe buduje się na teownikach albo na dwuteownikach a nie na rurach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa :shock: - wczoraj była tu odpowiedź Osy (Adama), mówiąca dużo na temat wzmocnienia tego typu modeli a dzisiaj nie ma.... :?:

 

Wycofałem się :oops: wzmacniałem tu i tam i to i owo. Zrobiłem nawet testy według Twojej receptury. Wydaje mi się, że łącząc te techniki razem można zrobić w miare wytrzymały kadłub. Dziób..... no niestety to jest problem w tego typu "odkurzaczach" zazwyczaj pakiet jest mocno przesunięty do przodu i łamie dzioba jak trzeba. W Gripenie też wyrośniętym mam w tym miejscu 4 listwy sosnowe 8x8 i dodatkowo połączone kratownicą ale model jeszcze leży na półce i nigdy nie latał więc nie mogę nic powiedzieć o jego wytrzymałości.

 

Co do listwy i/lub rury węglowej. No cóż jestem fanem węgla jako wzmocnienie płata aczkolwiek mam dwa modele z listwą sosnową 6x6, a własciwie dwie 3x6 sklejone do kupy ale to wynika raczej z chęci sprawdzenia wytrzymałości takiego wzmocnienia na oko wydaje się, że będzie OK!

 

Folia owszem nie "daje się złamać" i trzyma wszystko w kupie powodująć tylko lekkie pomarszczenia, z resztą tak jak próby oklejania dzioba taśmą pakową, ale i tak przy zbyt mocnym "przyglebieniu" otrzymamy piękny "sępi dziób" jak ja to nazywam. Więc aby tego nie oglądać siadam na :ass: oczywiście modelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego z bambusa robiło się kiedyś wędki? bo był sztywny??? nie, bo był giętki

A czy wiesz jak jest zbudowana szczytowka ( koncowy segment ktory sie wygina ) w bambusowej wedce? Zapewniam Cie ze nie jest pusta wewnatrz a sklejona z rozlupanych wiekszych rurek ( takich wycinkow tortu :) ) POzostala czesc wedki jest bardzo sztywna w porownaniu do swej srednicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam takie dyskusje. Szkoda, że nie pamiętam czy to były wędki o akcji A,B lub C teraz są w większości węglowe i wyginają się już od rękojeści tzw. dolnika. Węgiel (rurka) jest mocny i elastyczny więc chyba nie ma o czym dyskutowac, szkoda, że taki drogi. Acha i uwaga nie latamy w czasie burzy węgiel skutecznie przyciąga pioruny. No i druty wysokiego napięcia też omijamy....... :roll:

 

Acha bo bym zapomniał dzięki Bzik za pomysł na mocowanie silnika kupiłem niedawno silnik bez mocowania beleczkowego i miałem problem jak go "powieśić" w modelu który powstaje ale Twoja fotka modelu pokazała mi to w pełnej okazałości i nie musze "odkrywać ameryki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego z bambusa robiło się kiedyś wędki? bo był sztywny??? nie, bo był giętki

A czy wiesz jak jest zbudowana szczytowka ( koncowy segment ktory sie wygina ) w bambusowej wedce? Zapewniam Cie ze nie jest pusta wewnatrz a sklejona z rozlupanych wiekszych rurek ( takich wycinkow tortu :) ) POzostala czesc wedki jest bardzo sztywna w porownaniu do swej srednicy

 

ale ja mówię o wędce bambusowej a nie o klejonce tonkinowej :P

 

OSA cieszę się że mogłem pomóc :D A wracając do wzmacniania czy ktoś już próbował wypełniać kadłub depronowy pianką montażową? czy to coś da? czy kadłub zrobi się jak beczka? i pianka wyjdzie w szwach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i poleciał :D

p6280178yj7.jpg

p6280178yj7.2b40eaa5f3.jpg

 

p6280177qm6.jpg

p6280177qm6.b120555eb2.jpg

 

p6280179wl4.jpg

p6280179wl4.5655345659.jpg

 

przepraszam za jakość zdjęć ale mój aparat nie lubi takiej pogody i tej pory dnia :roll:

Do lotu wyszedł 360g z pakietem 1000mAh i silnikiem 32g. Lata bardzo przyzwoicie dobrze reaguje na stery, potrafi zawrócić prawie w miejscu i w zasadzie nawet kawałek potrafi poszybować z lądowaniem też raczej niema problemów, siada najpierw na :ass: a potem pac na brzuch i leży, i prawdą jest że ten model nie lata na plecach :) . Jedyny problem jaki zauważyłem to antena, jeśli schowam ją do wnętrza kadłuba to traci zasięg, w końcu wpadłem na genialny plan i wypuściłem ją z prawego skrzydła ale przy szybkim nawrocie wkręciła się w śmigło i musiałem awaryjnie lądować. Przez swoją niespełna 15 miesięczną "karierę modelarską" zrobiłem kilkanaście deprolotów w tym F-15 (nielot) F-117 (jeden "lot" - kret - nielot) a f-18 lata :D Tyle tylko że jak dla mnie to niestety deska w związku z tym pewnie wyląduje pod sufitem na żyłce i nie zajmie honorowego miejsca u mnie w samochodzie w bagażniku :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos policzylem :wink: Zalozylem rownomierny wydatek obciazenia na dzwigarze, przeciazenie 3g(szczerze mowiac nie wiem czy do osiagniecia w tym modelu), E=150000MPa dla kompozytu weglowego i 12000MPa dla sosny,brak wplywu depronu na sztywnosc. :P Przekroj dzwigara sosnowego to kwadrat o boku 6mm a weglowego to rurka srednicy zew 6mm wewnetrznej 4mm. Moment bezwladnosci dla kwadratu tych wymiarow wyszedl 1,08*10^(-10) a rurki 5,105*10^(-11). Po kilku przeliczeniach ugiecie na koncu zalozonego 25centymetrowego (rozpatrujac jedna zamurowana polowke) dzwigara sosnowego to 6,2cm a dla wegla 2,1cm. Ze wzgledu na uproszczony rozklad obciazenia wyniki nie sa super dokladne ale daja pojecie o roznicy sztywnosci.

 

co do ladowania pod sufitem-zaloz silnik ktory da troche predkosci a bedziesz zadowolony- to jeden z moich ulubionych modeli :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.