Skocz do zawartości

AMBeR III - kolejny bislowflyer :)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Elkojote,ale to w moim sa te rowki.Fajne no nie???Wlasnie specjalnie zrobilem tak, bo mi przypominaja samoloty czasow miedzywojennych,jest to 3mm depron,pod panele,zakupiony tutaj w Bel.ale nie pamietam nazwy sklepu.

 

Robert jest to STAMPE produkcji Bel-Fra.Na miescie slyszalem ze teraz jakos rocznica jest czy jakos tak,wiec postanowilem poszperac i zbudowac,zachecam,bo ja na pewno go pierwszy nie oblatam.ZAloze moze temat oddzielny zeby z twoim nie mieszac,ale przy drugiej wersji.

Tutaj jak ktos chce moze sobie poczytac-poogladac.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Stampe_%26_Vertongen_SV-4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie pytasz ?

To taka pianka "bezrowkowa" dość krucha a jednocześnie twarda. Jak się ją potraktuje taśmą to mocna że można samolotem machać trzumając za ogon i ani drgnie. 

Co to jest .... nie wiem jak się nazywa ale to podkład/izolacja termiczna. Jest naprawdę super. Wierz mi :)

 

Głowy nie dam że to jest własnie to ale wygląda podobnie :)

http://www.ebay.co.uk/itm/4x12x12-EXTRUDED-STYROFOAM-BLUE-FOAM-BLOCKS-/321515819534?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4adbd6120e (ta jest bardzo bardzo drobna pianka a ta z której budowałem AMBeR III ma nieco inną strukturę).

Bardzo dobrze się skleja UHU-por'em, jest bardzo lekka chociaż czy lekka ?.

 

Arkusz 600x1240x6 waż 186g dokładnie.

 

 

 

Wcześniej używałem na 100% takiej pianki jak poniżej i ta była o niebo lepsza. Bardziej odporna i na łamanie choć mniej na zgniatanie. Jakaś bardziej elastyczna była ale miała wadę. UHU-por po pewnym czasie odchodził wraz z cienką warstewką pianki i konieczne było kolejne klejenie. Po kilku klejeniach w miejscach łączeń były wyraźne wgłębienia :)

http://www.ebay.co.uk/itm/BLUE-EXTRUDED-STYROFOAM-FOAM-FOR-MODEL-MAKING-SCULPTING-/281090056474?pt=LH_DefaultDomain_3&var=580190682101&hash=item417245e11a

Gdybym teraz miał kupować jakiś materiał to z pewnością była by to ta właśnie pianka.

Jeden minus to sprzedają ją w nieco grubych płatach i trzeba ciachać.


Tak patrzę na ten 'twój' samolot i wiesz co ... chyba sobie takiego zbuduję.

Z tym, że bardziej makietowca/piankowca w malowaniu jak na wikipedii takiego pomarańczowego :)

i ze skrzydłami profilowymi (KFm2).

Powiem ci, że na płaskich AMBeR II latał i latał dobrze ale nie tak jak AMBeR III na profilach KFm 2 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zdecydowanie choć odrobinę powoli powstaje 3D  model AMBeR III.

Na którego podstawie będzie zbudowany model drewniany (balsa, sklejka)

Zastanawiam się jednak czy są jakieś zasady dotyczące ilości umieszczanych wręg na skrzydłach.

Czy więcej  znaczy lepiej ?

czy wystarczy umieścić je głównie w miejscach np takich jak nazwijmy to początkiem segnemtu. Mam na myśli np:

pierwszy kawałek skrzydła bezpośrednio przy kadłubie, do miejsca rozpoczynania się lotki, potem np na długości lotki jedna na początku, druga w środku, i na końcu potem ze dwie do końca skrzydła i styka ... czy może są jakieś inne patenty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie mylę to w najwyższym i najgrubszym miejscu profilu skrzydła, czyli ok 30 % mierząc od krawędzi natarcia, a dodatkowe wzmocnienie w okolicach głębokości lotek, bo zazwyczaj są to newralgiczne punkty najmniejszej dporności na wichrowania poprzeczne płata 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem na filmiku to zachowuje się bardzo ładnie, i bez wręg, profile Kfm są dość wytrzymałe, a w twoim przypadku: dwupłat z 4 punktami podparcia... najwyżej jak już się upierasz przy usztywnieniu płata, to ja bym w dolnym płacie umieścił płaskownik węglowy 1 cm w pionie od osi poprzecznej płata na samym początku, do krańców płata bliżej głębokości lotek, tak, żeby powstało V odwrócone i jeden w poprzek 0,5 cm na głębokości lotek, będziesz miał tez wtedy sztywniej przy zawiasach, górny płat usztywni się wtedy mimochodem. Ewentualnie oklejenie go czymkolwiek też da Ci większą sztywność, gdzieś czytałem o oklejaniu depronowców dragonem polimerowym i tkaniną flagową, nie stosowałem tego, ale autor sobie chwali efekty zwłaszcza po kraksach

Bardzo ładny samolocik, pogratulować pozostaje i udanych lotów życzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Nie chodzi mi o piankową wersję AMBeR'a III  jako taki.

Będę na bazie tego modelu budował w niedługim czasie nowy AMBeR IV z konstrukcyjnymi skrzydłami,

w zasadzie cały od początku do końca z balsy i sklejki.

post-8100-0-21525100-1413627117_thumb.jpg

To jest zarys tego modelu jak będzie wyglądał.

Oczywiście brakuje jeszcze wielu elementów.

 

I nie wiem czy aby nie przesadziłem z ilością wręg 13 na stronę górny płat i chyba 10 na dolny.

 

Stąd pytanie, ile teoretycznie powinno ich być. Jak sądzicie ?

 

Możecie swoje sugestie zaznaczyć na zdjęciu. Np ile i w których miejscach.

 

W sumie ilość powinna przełożyć się na sztywność prawda ?

Więc więcej powinno być lepiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.