Skocz do zawartości

Motoszybowiec "ZEFIREK"


Wojtek I

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam zamiar przedstawić Wam relację z budowy małego motoszybowca zaprojektowanego przez mojego kolegę Przemka.

 

Trochę danych technicznych:

 

Konstrukcja :

Laminatowy przód kadłuba, kabina laminatowa, węglowa belka kadłuba, statecznik i uszy balsowe, płaty skrzydła ( dźwigar- rurka węglowa , żeberka balsowe, bagnet stalowy)

 

Dane:

Rozpiętość : 1500mm

Długość : 980mm

Pow. płata : 27 dm2

Masa : 570 g

Profil skrzydeł : SD 7037

 

A tak wyglądają kolejne etapy budowy.

Kabina i lekkie usterzenie balsowe.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

A tak wygląda całe usterzenie.

 

Dołączona grafika

 

Pora na montaż kadłuba (przed malowaniem)

 

Dołączona grafika

I po malowaniu, w przedniej i tylnej części kabiny widać otwory wentylacyjne.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Popychacze przeprowadzone są wewnątrz belki ogonowej, dodatkowo wykonałem małą płozę co zabezpiecza dźwignię steru wysokości przed zaczepianiem o trawę.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

A tak wygląda efekt końcowy.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Jako model rekreacyjny, Zefirek potrafi dostarczyć wiele radości, tak podczas budowy jak i latania.

 

Pozdrawiam

 

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witaj Adamie.

 

Elektronika jaką zastosowałem to:

Silnik: RAYC2830/09

Regulator: EMAX ESC25A

Serwa: Tower Pro SG91R

Odbiornik: Hitec HFD08R0

Pakiet: EP850/25-3S

Lipomonitor

 

Masz rację, w kabinie jest bardzo ciasno, dla tego regulator i lipomonitor znajdują się pod pakietem.

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

Aby uniknąć grzania się wzajemnie pakietu i regulatora, pakiet wspiera się na poprzeczkach, a nie leży na regulatorze (strzałki czerwone, a lipomonitor strzałka niebieska).

Kabinka, jak widać na fotce "zamykana" jest na trzech magnesach, a żółte pianki zapobiegają przemieszczaniu się pakietu.

 

 

Dołączona grafika

 

Serwa umieszczone są równolegle i jest to dobry układ, nie dawaj kołka ustalającego w tylnej części skrzydła, bo nic nie daje, a w chwili zaczepienia skrzydłem o przeszkodę wyłamie spływ.

Odbiornik jest przesunięty maksymalnie do tyłu (strzałka kolor żółty), a antena wychodzi na zewnątrz i idzie do górnej części statecznika pionowego, co oddala ją od węglowej belki ogona.

 

Dołączona grafika

 

Może przesadziłem z pakietem, ale takie stosuję w innym modelu i wygrała tu unifikacja zasilania.

Na tym silniku i zasilaniu (3S) przy 80% na gazie idzie prawie pionowo do góry.

Lipomonitor nie ostrzega przed brakiem prądu podczas lotu, jego zadaniem jest podanie informacji przy starcie o stanie zasilania (można załadować rozładowany pakiet, a dwie diody umieszczone w dolnej części kadłuba dadzą o tym znać), a dodatkowa funkcja alarmu może być przydatna podczas poszukiwań modelu (sygnał dźwiękowy po 30').

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.