Skocz do zawartości

Easy Cub Multiplex - z prostym płatem i lotkami - nosnik CAM


LQ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Kupiłem ostatnio model EasyCaba z myślą o filmowaniu z powietrza - model będzie nosił kamerkę DV MD80 720x480 30FPS - docelowo planuje aby nosił platformę FPV.

http://www.rc4max.com/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=resized%2FMultiplex_EasyCu_4a1aaa190edf5_170x170.jpg&newxsize=170&newysize=170&fileout=

 

Charakterystyka:

 

Rozpiętość skrzydeł: 1400 mm

Długość: 980 mm

Masa: ok.850 g (z wyposażeniem)

Powierzchnia nośna skrzydeł: 36,5 dm2

 

Kamera

Dołączona grafika

 

Wyposażenie:

 

Silnik - Turnigy L3010B-1300 Brushless Motor (420w)

Dołączona grafika

Specifications:

Dimension: 37mm x 27mm

Weight: 88g (108g with all fittings, connectors & prop driver)

Kv: 1300rpm/V

Voltage: 11.1v (3s)

Max Power: 420w

Max Current: 40.1A

No load Current: 1.8A

Diameter of shaft: 4mm

Thrust: 1650g

 

Śmigło - APC style propeller 10x5-E

 

Regulator - Hobbyking SS Series 40-50A ESC

Dołączona grafika

 

UBEC HobbyKing Micro UBEC 3A / 5v

Dołączona grafika

SERWA 4x Turnigy TG9e 9g / 1.5kg / 0.10sec Eco Micro Servo

Dołączona grafika

 

Odbiornik - Turnigy 9X 2.4GHz 8Ch Receiver (V2)

Dołączona grafika

 

Pakiet - ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 25C

 

Model po wyprostowaniu płata złożeniu i montażu elektroniki prezentuje się następująco - waga gotowego do lotu bez pakietu to 750 gram.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Płat wyprostowałem za pomocą dwóch kawałków rurki węglowej widocznych na zdjęciach które zostały wklejone w miejsce oryginalnych łączników - końce płatów lekko fazowałem aby obie polówki po wyprostowaniu dobrze do siebie pasowały dorobiłem z plexy dwie większe podkładki na łączenie płatów .

Serwa napędzające lotki wpuściłem w powierzchnie płatów i zamontowałem w sposób pozwalający w razie awarii łatwo je wymienić podobnie jak serwa kierunku i wysokości.

Lotki wykonałem na całej długości płatów po 4 zawiasy na lotkę - nie przewiduje klap w tym modelu.

Przewidziałem i wykonałem dwa miejsca montażu kamerki - pierwsze widoczne na zdjęciach drugie - pod spodem modelu w miejscu środka ciężkości.

Odbiornik maksymalnie odsunięty od regulatora - wklejony na rzepie - dzięki temu końcówka antenki swobodnie zwisa z dołu modelu tak jak chciałem.

 

Silniki typu dzwonek można bez problemu montować w tym modelu z wykorzystaniem oryginalnego łoża jak widać na moim przykładzie - nie było problemu ze środkiem ciężkości pakiet poszedł troszkę bardziej na tył.

 

Aktualnie u mnie od dwóch dni non-stop pada - jak tylko przestanie wykonam oblot modelu i nakręcę pierwszy filmik z lotu.

 

Pozdrawiam Łukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ze jest na wyrost - generuje 1,7 kg ciągu ale nie trzeba przecież latać na całym gazie non-stop - poza tym ja lubie miec nadmiar mocy nawet w trenerku - następna sprawa model ma być nośnikiem platformy FPV wiec nie bedzie wtedy potrzeby wyniany silnika przy duzej masie modelu.

 

Udało mi sie nakręcić pierwszy filmik z lotu denerwuje mnie tylko bujanie modelu w locie - model jest dobrze wytrymowany - na malych wysokosciach szybuje idealnie - wysoko juz nie jest tak dobrze - czy załozenie żyroskopu na ster wysokosci mogło by pomóc ?

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=hc1YCXhEjH8

 

Dołączona grafika

Dziś dorobiłem dolne mocowanie kamerki - ten sposób mocowania jest dużo lepszy - nic nie zasłania widoku kat regulacji tez jest sporo większy.

 

Filmik z wykorzystaniem nowego mocowania kamerki.

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=RlbcE4lRPQw

 

Nowy film - Kamera FullHD Toshiba Camileo S20

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=z8mO2VgLMCI

 

Dzis mój Easy-Cub dostał nowe podwozie oraz kółka - jedno ze standardowych kółek z przodu wykorzystałem jako kółko ogonowe - na przód kupiłem nowe kółka widoczne na zdjęciu sporo większe pręt stalowy został wzmocniony aluminium jak dla mnie był stanowczo za miękki.

Pozdrawiam.

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

zmieniając nieco temat, jak sobie poradziłeś z ustawieniem tego regulatora HK? Mam taki sam i już mi uszy puchną od bipania, pikania itd.

mam taką instrukcję:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/1030060906X140971X2.pdf

Mam pioneera 1400 ze stockowym silnikiem i nie mam pojęcia jak pod niego ustawić opcje 4,5 i 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taka instrukcje - programowałem radiem bez większych problemów.

 

opcja 4 dotyczy odcięcia ustawiasz według własnych upodobań

5 i 6 ustawiasz pod konkretny model silnika w zależność od posiadanego w modelu.

 

 

1. TAKE OFF PROP!!!

2. Turn on Rec, ESC, then Xmit with throttle on full, listen to beeps:

3. Musical tone, then 1 beep indicates that battery type can be programmed.

This is repeated three times, then same but 2 beeps, then 3 beeps, 4, 5, and 6, all repeated three times, and it starts all over again.

When you hear the one you want, go to 1/2 throttle.

4. Next you select the choice within that option, with beeps coded to say where you are, again each choice is repeated three times, and when you hear the one you want, go back to full throttle, here they are: (Short-Long)

1-1 = NiCd

1-2 = 7 cell LiPo

1-3 = 6 cell LiPo

1-4 = 5 cell LiPo

1-5 = 4 cell LiPo

1-6 = 3 cell LiPo

1-7 = 2 cell LiPo

 

2-1 = Auto throttle range

2-2 = 1.1ms to 1.8 ms from Recvr

2-3 = Accelerate Fast

2-4 = Accelerate by ramp-up

 

3-1 = No brake

3-2 = Soft brake

3-3 = Med

3-4 = Hard brake

 

4-1 = CW rotation

4-2 = CCW rotation

4-3 = Cutoff soft (When battery low)

4-4 = Hard cutoff

 

5-1 = 2 to 4 pole motors

5-2 = 6 to 8 pole motors

5-3 = 10 to 14 pole outrunner

5-4 = Hi RPM outrunner (I think >20k)

 

6-1 = 8 kHz PWM for low RPM

6-2 = 16 kHz for outrunners

 

When done either:

A-Go full throttle to select another

B-Go low throttle to end and save

and you will get a long beep, and "Bob's your uncle"

 

Next startup will give 2 beeps to confirm all is OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4-1 = CW rotation

4-2 = CCW rotation

4-3 = Cutoff soft (When battery low)

4-4 = Hard cutoff

 

5-1 = 2 to 4 pole motors

5-2 = 6 to 8 pole motors

5-3 = 10 to 14 pole outrunner

5-4 = Hi RPM outrunner (I think >20k)

 

6-1 = 8 kHz PWM for low RPM

6-2 = 16 kHz for outrunners

 

opcja 4 nie ma nic do silnika ustawiasz jak ci pasuje - to sposób odcięcia przy niskim poziomie zasilania wylądowania baterii.

 

opcja 5 musisz zobaczyć ile magnesów ma twój silnik i zaprogramować odpowiednio

 

opcja 6 pierwsza opcja dla silników niskoobrotowych druga dla outrunerów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Płat wyprostowałem za pomocą dwóch kawałków rurki węglowej widocznych na zdjęciach które zostały wklejone w miejsce oryginalnych łączników - końce płatów lekko fazowałem aby obie polówki po wyprostowaniu dobrze do siebie pasowały dorobiłem z plexy dwie większe podkładki na łączenie płatów

Mógłbyś wrzucić jakieś foty?

 

EDIT: Płat masz jako jedną całość?

Czy jak oryginalne łączniki płata połączę, centralnie na szerokości kadłuba, za pomocą rurki węglowej fi 10mm to wytrzyma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.